خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گلستان خبر داد:

افتتاح کریدور شرق دریای خزر توسط رئیس جمهور در گلستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۳۱

در این هفته نهاد ریاست جمهوری به عنوان سومین سفر در استان گلستان حاضر شدند و تا شرایط برای حضور فراهم نشود به طور قطع این اتفاق نخواهد افتاد؛ سومین سفر در شرایطی انجام شد که هیچ کدام از رسانه‎ها مطلع نبودند.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: پروژه راه‎آهن گرگان به اینچه‌برون به عنوان کریدور شرق دریای خزر با حضور رئیس جمهور در پاییز افتتاح می‎شود.

به گزارش ایلنا از گرگان، علی مرگدری در گفت‎وگو با خبرنگاران در خصوص سفر رئیس جمهور در روزهای آینده به استان گلستان اظهار کرد: راه‎آهن گرگان نواقصی دارد و این نواقص با جدیت در حال پیگیری است و ما امیدواریم که در زمان مقرر پروژه به اتمام برسد و افتتاح انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه این سفر به دلیل اینکه رئیس جمهور سه کشور قرار است برای این پروژه حاضر شوند زمانش هنوز به طور دقیق مشخص نشده است و هر کس که تا به امروز تاریخی را بیان کرده گمانه‎زنی و برداشت‎های شخصی خودش است.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در این هفته نهاد ریاست جمهوری به عنوان سومین سفر در استان گلستان حاضر شدند و تا شرایط برای حضور فراهم نشود به طور قطع این اتفاق نخواهد افتاد؛ سومین سفر در شرایطی انجام شد که هیچ کدام از رسانه‎ها مطلع نبودند.

مرگدری تاکید کرد: طرف ترکمن و قزاق اعتقاد داشتند اگر در زمان استقلال آنها این اتفاق بیافتد خوب است و دولت جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده که اگر بتوانیم شرایط را فراهم کنیم نسبت به این تاریخ بی‎میل نیستیم اما به طور قطعی چیزی مشخص نیست.

وی اضافه کرد: ولی ما امیدواریم در پاییز این حضور اتفاق بیافتد.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان در خصوص برنامه‎های پیشنهادی که به رئیس جمهور ارائه خواهد شد، تصریح کرد: ۲ موضوع مدنظر قرار گرفته است که موضوع اول افتتاح راه‎آهن گرگان به اینچه‎برون به عنوان کریدور شرق دریای خزر است که این راه‎آهن می‎تواند تا قزاقستان و روسیه نیز امتداد پیدا کند ضمن اینکه از سمت شرق هم می‎تواند به چین برود و هیچ مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد و از طرف دیگر از طریق سواحل نیز می‎تواند به سواحل غربی دریای خزر نیز ارتباط داشته باشد.

مرگدری تاکید کرد: این پروژه بسیار بزرگ است و قرار است نقش قابل توجهی را در منطقه ایفا کند و امروز نیز با خبر شدیم که مشکل ریل عریضی که ما نگران آن بودیم حل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز