خبرگزاری کار ایران

در کارخانه «فولاد فرایند» رخ داد:

۱۱ ماه بدون دستمزد پس از اخراج توهین‌آمیز / ۷ ماه بلاتکلیفی ۸۰ کارگر باسابقه

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۵۱

۸۰ نفر از کارگران دائمی کارخانه «فولاد سازان فرآیند» در شهرستان ملارد که با اقدام ناگهانی کارفرما در روز ۲۵ فروردین ماه به طرز توهین‌آمیزی اخراج شده بودند، با وجود شکایت در اداره کار و دریافت حکم بازگشت به کار و توقیف اموال، پس از گذشت ۷ ماه بدون حقوق هنوز بلاتکلیف‌اند.

۸۰ نفر از کارگران دائمی کارخانه «فولاد سازان فرآیند» در شهرستان ملارد که با اقدام ناگهانی کارفرما در روز ۲۵ فروردین ماه به طرز توهین‌آمیزی اخراج شده بودند، با وجود شکایت در اداره کار و دریافت حکم بازگشت به کار و توقیف اموال، پس از گذشت ۷ ماه بدون حقوق بلاتکلیف‌اند.

«میرولی حاجی‌زاده» نماینده این کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه فولاد سازان فرآیند برای رهایی از کارگران رسمی کارخانه و پرداخت نکردن مطالبات معوقه‌شان، از روز ۲۵ فروردین ماه، درهای کارخانه به روی کارگران رسمی و قرار دادی بست و از ورود آنان به کارخانه ممانعت کرد که در ‌‌‌نهایت کارگران ناچار شدند با طرح شکایت در اداره کار ملارد برای بازگشت به کار خود اقدام کنند.

نماینده کارگران درباره نتایج شکایت به اداره کار گفت: با وجود آنکه اداره کار در اردیبهشت ماه برای کارگران اخراجی حکم بازگشت به کار صادر کرد اما کارفرما در مقابل این حکم مقاومت می‌کند و اجازه ادامه کار را به ما نمی‌دهد.

بنا بر ادعای این کارگر، با وجود آنکه کارگران بابت حقوق معوقه حکم توقیف اموال کارخانه را به ارزش مالی ۳۷۰ میلیون تو‌مان دریافات کرده‌اند اما کارفرما با اعمال اعتراض به این حکم، مانع اجرای حکم می‌شود و از جانب دیگر به کارگرانی که پس از ماه‌ها زندگی بدون حقوقی در شرایط مالی سختی به سر می‌برند پیشنهاد پرداخت دو ماه از حقوق معوقه‌شان را در صورت انصراف از شکایت داده است و در مقابل اعتراض آنان می‌گوید «اگر به روش پیشنهادی من اعتراض دارید می‌توانید کفش آهنی بپوشید و بدنبال حق‌تان بدوید».

نماینده کارگران اخراجی با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۱۸ ساله این کارگران، مطالبات معوقه کارگران را از آبان‌ماه سال گذشته ذکر کرد و با اشاره به هفت ماه بیکاری و تبعا عدم دریافت حقوق، مطالبات حقوقی کارگران را ۱۱ ماه ذکر کرد.

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بیمه‌ای کارگران فولاد سازان فرآیند پرداخت و گفت: همزمان با پرداخت نشدن حقوق از آبان ماه، بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده است و دفترچه‌های درمانی کارگران و خانواده هایشان تقریبا از ۷ ماه پیش فاقد اعتبار شده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: بعد از تحمل هفت ماه بی‌پولی در نتیجه اخراج اجباری کارفرما، هنوز مقرری بیمه بیکاری کارگران به دلیل معوقات بیمه ای کارفرما به تامین اجتماعی برقرار نشده است.

این کارگر در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: آنچه کارگران از مسئولان می‌خواهند حفظ شغلشان ودریافت مطالباتشان است، اما مسئولان بجای حمایت از ۸۰ کارگر با سابقه که معاششان تهدید شده است مرتبا می‌گویند ما نمی‌توانیم به کارفرمای بخش خصوصی که کارآفرین است فشار وارد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز