خبرگزاری کار ایران

خبری که اتفاقی منتشر شد!

ماجرای هدیه ۱۰۰ هزار دلاری OCA به فدراسیون‌شنا

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۰۲

امید می‌رود با توجه به کمک قابل توجه شورای‌المپیک آسیا این هدیه ویژه با نظارت دستگاه وزارت‌ورزش و بویژه در فراهم شدن امکانات مناسب و سخت افزاری برای استان‌ها به بهترین شکل ممکن بکار گرفته شود.

شورای‌المپیک آسیا به منظور کمک به توسعه و فراهم‌شدن امکانات زیر ساختی شنای‌ایران ۱۰۰ هزار دلار اقلام و امکانات مورد نیاز به فدراسیون‌شنای کشورمان کمک‌کرده که تاکنون مشخص نیست این هدیه در چه قالبی و به چه صورتی اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با رایزنی‌های صورت‌گرفته، مسئولان شورای‌المپیک‌آسیا(OCA) با پرداخت هدیه ای به ارزش ۱۰۰ هزار دلاری در قالب اقلام سخت افزاری برای توسعه شنای‌ایران موافقت کردند و این مبلغ در اختیار فدراسیون‌شنای کشورمان قرار گرفته است.

مسئولان‌فدراسیون‌شنا ابتدا در نظر داشتند با توجه به ضعف‌اساسی در امکانات‌ابتدایی رشته شیرجه در کشور چند تخته شیرجه را برای نصب در استان‌ها خریداری و به کشور وارد کنند که گویا به دلیل اینکه این که تخته‌ها ساخت کشور آمریکاست و جزو اقلام‌تحریمی قرار دارد، امکان وارد کردن این تخته‌ها به کشور وجود ندارد.

بدنبال امکان‌پذیر نشدن ورود تخته‌های شیرجه، مسئولان‌فدراسیون در نظر دارند ۱۶ سکوی استارت‌شنا را وارد کشور کرده و در استخر ورزرشگاه‌آزادی نصب کنند که گویا مشکلات‌گمرکی مانع از ترخیص این اقلام وارداتی شده است. سکوهای‌جدید و استاندارد شنا هریک رقمی حدود ۵ میلیون تومان را در برمی گیرد که با این اوصاف باقی‌مانده کمک شورای‌المپیک‌آسیا می‌تواند صرف دیگر بخش‌ها و امکانات تجهیزانی شنای‌کشور شود.

انتظار می‌رود با توجه به امکانات تخصیصی قابل‌توجه شورای‌المپیک‌آسیا این کمک با نظارت وزارت‌ورزش و بویژه در فراهم‌شدن امکانات مناسب و سخت‌افزاری برای استان‌ها به بهترین شکل ممکن هزینه شود تا به توسعه ۳ رشته شنا، شیرجه و واترپلوی کشور بینجامد.

با توجه به محدودیت‌های اعتباری فدراسیون‌شنا انتظار این است تا این مبلغ دلاری در تهیه و تجهیز امکانات فرسوده شنای ایران هزینه شود و با سکوت خبری فدراسیون بر شائبه‌های نحوه برخورداری از هدیه مذکور افزوده نشود.

فدراسیون‌شنا که پیش از این بابت کنار گذاشتن پائولو مالارا سرمربی ایتالیایی تیم ملی واترپلو و لوتوس مولر آلمانی سرمربی تیم واترپلوی جوانان متحمل غرامت‌های سنگینی شد نباید از این فرصت سرمایه‌گذاری در فراهم کردن امکانات زیر ساختی برای توسعه ۳ رشته شنا، شیرجه و واترپلو به شکل نامناسبی استفاده کند و این دستمایه توسعه ای را صرف امور جاری و روزمره فدراسیون نماید.

محسن سمیع‌زاده روز یکشنبه در گفتگو با رادیو ورزش ضمن تایید این خبر اظهار داشت: درصددیم تا این هدیه شورای المپیک آسیا را در جهت تهیه اقلام و امکانات سخت‌افزاری برای رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو هزینه کنیم. متاسفانه امکان ورود تخته‌های شیرجه به دلیل تحریم‌ها میسر نشد و به همین جهت تعدادی سکوی‌ جدید شنا خریداری کردیم که منتظر ترخیص آنها از گمرک هستیم.

وی همچنین در مورد کناره‌گیری امید حدیقی از ریاست کمیته فنی شیرجه گفت: فدراسیون نگاه ویژه‌ای به رشته شیرجه دارد و از همین رو در صحبتی که محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا با امید حدیقی داشته به او پیشنهاد شده تا کار ستادی در شیرجه را رها کند و به عنوان مدیر فنی تیم ملی فعالیت نماید که قرار است حدیقی در این زمینه فکر کند و به فدراسیون پاسخ بدهد.

سمیع زاده در عین حال یادآور شد: تنها رضوانی و حدیقی در جریان این موضوع قرار داشتند و اینکه چگونه خبر کناره گیری رئیس کمیته فنی شیرجه به سرعت در سایت ها و خبرگزاری ها بازتاب یافته جای تعجب دارد و قطعا این موضوع از سوی خود امید حدیقی رسانه ای شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز