خبرگزاری کار ایران

هادی غفاری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

همه جناح‌ها قواعد بازی سیاسی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۱۹

برخی درک درستی از جایگاه خود و قواعد بازی سیاسی ندارند / باید برای کسانی که دارای جایگاه رای هستند احترام قائل شویم / نظام باید برای عموم مردم حق و حقوقی برای فعالیت قائل باشد.

رئیس موسسهٔ الهادی با بیان اینکه رعایت قواعد بازی یعنی اینکه شکست خورده انتخابات باید بپذیرد که شکست خورده است، خاطرنشان کرد: منظور از این حرف بیرون کردن رقیب از میدان نیست، ضمن اینکه رقیب حق نظارت و فعالیت دارد اما باید متناسب با وزن خود حرکت و عمل کند.

هادی غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره لزوم رعایت قواعد بازی سیاسی توسط همه جناح‌ها در کشور گفت: همه باید براساس قانون اساسی کشور عمل، و هرکس در چهارچوب وظایف و اختیارت قانونی خودش صحبت و رفتار کند.

وی ادامه داد: گاهی مشاهده می‌کنیم بسیاری از افراد در جایگاه قانونی و رسمی خود به شکلی صحبت و به نوعی عمل می‌کنند که در شأن آن‌ها نیست. متاسفانه برخی درک درستی از جایگاه خود و قواعد بازی سیاسی ندارند.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: دومین موضوعی که باید در رعایت قواعد سیاسی به آن توجه کنیم این است که دروغ نگوییم که متاسفانه شاهد هستیم برخی از جناح‌ها مرتب به مردم دروغ‌های فراوانی می‌گویند.

رئیس موسسهٔ الهادی بابیان اینکه باید برای کسانی که دارای جایگاه رای هستند احترام قائل شویم، گفت: این خود یکی از مهم‌ترین قواعد سیاسی است که باید توسط همه جناح‌ها رعایت شود. همه جناح‌ها این موضوع را باید بپذیرند که ضروری است به میزان وزن خود صحبت، جایگاه اجتماعی و قانونی خود را درک کنند. در این حالت است که می‌توانند در جهت حرمت گذاری به رای مردم حرکت کنند و این موضوعی است که هم در مجلس و هم توسط احزاب به عنوان پایه قواعد بازی سیاسی باید رعایت شود.

غفاری با تاکید براینکه همه افراد جامعه باید این موضوع را درک کنند و بدانند در یک کشتی نشسته‌اند، خاطرنشان کرد: اگر روزی به آن آسیبی برسد و غرق شود مسئله جناحی مطرح نیست همه با آن غرق خواهند شد.

عضو شواری مرکزی مجمع نیروی‌های خط امام درباره برداشت‌های گوناگون از قواعد بازی سیاسی گفت: ما امروز باید بپذیرم در کشور آزادی بیان و عقیده وجود دارد و حکومت چون رژیم گذشته دیکتاتوری نیست که همه چیز از بالا دیکته و مردم مجبور به قبول آن شوند.

وی با بیان اینکه قواعد بازی سیاسی در جایگاهی معنی پیدا می‌کند که مردم از آزادی عقیده و… برخوردار باشند، تصریح کرد: باید توجه کنیم در اینجا هم آزادی به معنای آزادی تخریب نمی‌تواند به عنوان رکن قواعد بازی سیاسی مورد قبول باشد.

غفاری با تاکید براینکه در کل رعایت قواعد بازی یعنی اینکه شکست خورده انتخابات باید بپذیرد که شکست خورده است خاطرنشان کرد: منظور از این حرف بیرون کردن رقیب از میدان نیست، ضمن اینکه رقیب حق نظارت و فعالیت دارد اما باید متناسب با وزن خود حرکت کند.

رئیس موسسهٔ الهادی در پایان گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند فضا را برای رعایت قواعد سیاسی در کشور محیا کند، این است که نظام باید برای عموم مردم حق و حقوقی برای فعالیت قائل باشد، اگر این موضوع و فضا محیا نشد مردم حتما از طریق غیر قانونی، غیر اخلاقی و برخلاف قواعد سیاسی در جهت تأمین حقوق خود اقدام خواهند کرد که این مساله به نفع کشور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز