خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

دانش‌آموزان اردوی راهیان‌نور، روایتگر ایثار و شهادت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۹۲

امیدواریم دانش آموزان با قرار گرفتن در فضایی که همه ارزش های نظام در آنجا جمع شده، استفاده معنوی وافری از مکانهای مقدس اردو ببرند.

ایلنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: زائران دانش آموز اردوهای راهیان نور، پس از بازگشت، روایتگر حماسه ایثار و شهادت در واحدهای آموزشی خود می شوند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حمیدرضا دژاکام طی سخنانی در جمع نخستین گروه از دختران دانش آموز زائر اردوهای راهیان نور ابراز کرد: راهیان نور امسال منسجم تر، دقیق تر، هماهنگ تر و با آمار دانش آموزی بیشتر از سالهای گذشته برگزار می شود.
وی با بیان اینکه با پشتیبانی و تعامل سپاه استان مدیریت قویتری را امسال نسبت به برگزاری اردو خواهیم داشت، گفت: امیدواریم دانش آموزان با قرار گرفتن در فضایی که همه ارزش های نظام در آنجا جمع شده، استفاده معنوی وافری از مکانهای مقدس اردو ببرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادمان های شهدا را یادآور کسانی دانست که همه هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و از دین و میهن دفاع کردند، سپس افزود: مرور خاطرات و روایت آنچه که بر جوانان و نظام ما از ایستادگی و مقاومت و تلاش مجاهدانه گذشت، می تواند مسیر زندگی دانش آموزان را در طول عمر آنان به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهد.
وی خطاب به دانش آموزان گفت: خاطرات چند روزه حضور خود در اردو و آنچه را که به چشم دل حس کرده اید، جهت انتقال شرح بی پایان حماسه به دیگران، در ذهن و خاطره خود ثبت نمایید.
دژاکام در پایان خاطرنشان ساخت: هر یک از دانش آموزان زائر پس از بازگشت، آنچه را که از مدت حضور خود اردو، دریافت کرده و یا شنیده اند، در کلاس درس پرورشی همچون یک معلم برای سایر دانش آموزان و همکلاسان خود روایت خواهند کرد.
حضور مادران و خواهران دانش آموزان در اردوی راهیان نور
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در حاشیه اعزام دانش آموزان به سرزمین های نور گفت: اعزام ها از ۲۳ مهر با کاروان ۲۰۰۰ نفره دختران دانش آموز آغاز شده و در مرحله دوم از ۱۵ آبان تا دهم آذر با اعزام ۲۲۰۰ دانش آموز پسرادامه خواهد یافت.
ناصر حمزه ای با اعلام اینکه جمعا بیش از ۴ هزار دانش آموز استان در اردو حضور خواهند یافت، ابراز داشت: علاوه بر دانش آموزان سال دوم دبیرستان که درس دفاعی دارند، دانش آموزان سال اول، سوم و پیش دانشگاهی نیز که تاکنون موفق به اعزام نشده اند، می توانند در این اردوها شرکت نمایند.
وی حضور خواهران و یا مادران علاقمند به شرکت در اردو در کنار دانش آموزان را یکی از ویژگی های اردوی دانش آموزی امسال نام برد و ادامه داد: اشتیاق دانش آموزانی که یکبار معنویت اردوهای راهیان نور را قبلا درک کرده اند، بیشتر از دانش آموزانی است که برای اولین بار اعزام می شوند و این موضوع حکایت از تاثیر معنوی اردوهای راهیان نور و زیارت رزمگاه شهدا بر روی نسل جوان دارد.
هر اتوبوس یک مدیر مدرسه
سیدجواد میرهادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم نیز در حاشیه مراسم گفت: اولین کاروان، به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و حوزه یک خواهران بسیج دانش آموزی با پشتیبانی سپاه و با شعار " هر اتوبوس یک مدیر مدرسه "، به مناطق اعزام شد.
وی افزود: آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و آمادگی برای مقابله با دشمن در جنگ نرم، از نتایج و برکات اردوهای راهیان نور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز