خبرگزاری کار ایران

بعد از صدور آرای هیات تشخیص و حل اختلاف انجام گرفت:

مانع‌تراشی شرکت پیمانکاری پالایشگاه آبادان در راه بازگشت به کار نماینده اخراجی کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۹۴

بر اساس رای صادره کارفرما مکلف به پرداخت معوقات حقوقی و بیمه‌ای شش ماه گذشته من است، که پیمانکار در این مورد نیز تمکین نمی‌کند و می گوید از نظر شرکت این دو کارگر از اردیبهشت ماه اخراج شده‌اند و هیچ گونه حق و حقوقی ندارند.

یکی از دو نماینده صنفی کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان که در اردیبهشت ماه به اتهام پیگیری مطالبات همکارانشان اخراج شده بودند، با وجود آنکه از هیات تشخیص اداره کار حکم بازگشت به کار گرفته است اما به دلیل ممانعت پیمانکار قادر به بازگشت به کار نیست.

«سیامک ملک» این کارگر اخراجی پالایشگاه آبادان به ایلنا گفت: بعد از اخراج من و یکی دیگر از همکارانم به نام «عباس غلامی» در دوم اردیبهشت ماه سال جاری از سوی پیمانکار شرکت «ثمین صنعت فردان»، به اداره کار منطقه آزاد اروند شکایت کردیم.

نماینده صنفی سابق کارگران حمل و نقل پالایشگان آبادان با بیان اینکه من و همکارم هر کدام به ترتیب ۷ و ۲۴ سال سابقه کار در پالایشگاه آبادان را داریم، در ادامه درباره روند پی گیری شکایت خود و همکارش گفت: هیات حل اختلاف اداره کار منطقه آزاد اروند بعد از گذشت شش ماه از شکایتمان سرانجام در تاریخ ۱۶ مهرماه برای من حکم بازگشت به کار صادر کرد، اما صدور رای آقای غلامی که به دلایلی امکان حضور در جلسه هیات حل اختلاف را نداشت به روز دیگر موکول شد که هنوز جلسه رسیدگی برگزار نشده است.

به گفته این کارگر اخراجی، پیمانکار شرکت ثمین صنعت فردان، پیمانکار زیر مجموعه پالایشگاه آبادان به رای هیات تشخیص و حل اختلاف اعتراض دارد، به همین دلیل مانع حضور من در پالایشگاه شده است.

ملک با بیان اینکه کارفرما از رای هیات تشخیص تمکین نمی‌کند و مانع حضور او در پالایشگاه می‌شود، اظهار داشت: بعد از تمکین نکردن کارفرما از رای هیات تشخیص و حل اختلاف، این هیات با ارسال حکم به دادگستری می‌تواند آنرا لازم الاجرا کند.

این کارگر در ادامه گفت: در صورت بی‌توجه‌ای مجدد کارفرما به احکام صادره در ‌‌‌نهایت دادگستری با اعزام یک مامور نیروی انتظامی می‌تواند من را به پالایشگاه آبادان بازگرداند.

این کارگر در بخش پایانی سحنان خود در خصوص مطالباتش گفت: بر اساس رای صادره کارفرما مکلف به پرداخت معوقات حقوقی و بیمه‌ای شش ماه گذشته من است، که پیمانکار در این مورد نیز تمکین نمی‌کند و می گوید از نظر شرکت این دو کارگر از اردیبهشت ماه اخراج شده‌اند و هیچ گونه حق و حقوقی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز