خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از همکاری با شرکت های خودرو ساز خارجی خبرداد:

برای حضور خارجی ها شرط داریم، ۵۰ درصد طرف ایرانی، ۵۰درصد طرف خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۲۱

سعی ما این است که میزان مصرف سوخت خود را به متوسط مصرف سوخت در کشورهای اروپایی برسانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستور العمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همکاری های مشترک با خودروسازان خارجی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در تبریز با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اختصاص یارانه به تولیدکنندگان، اظهار داشت: این طرح از سوی دولت تصویب شده و از سوی معاون اول رییس جمهور هم ابلاغ شده است.

وی در خصوص همکاری های مشترک با خوردوسازان بین المللی نیز خاطر نشان کرد: بر اساس توسعه سیاست های افق ۱۴۰۴ برخی از پلت فرم ها داخلی و بخش دیگر به صورت همکاری های مشترک تولید می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چه توافقاتی در این حوزه صورت گرفته است، گفت: در شورای سیاست گذاری خودرو به توافقاتی دست پیدا کرده ایم، البته وزارت صنعت در این باره شروطی را اعلام کرده است که یکی از این شروط همکاری به صورت پنجاه، پنجاه است.

صالحی نیا افزود: البته دراین همکاری ها اعتقاد ما داخلی سازی ۷۵ درصدی خودرو است و اینکه فروش و بازاریابی در بازار داخلی و خارجی صورت گیرد، همچنین پارامترهایی نظیر مصرف سوخت و آلایندگی ها نیز رعایت شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در دو مقطع زمانی میزان مصرف سوخت بر اساس متوسط ناوگان تعریف خواهد شد که یکی از این مقاطع در سال ۹۶ و مقطع بعدی ۴ سال پس از آن و در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی افزود: سعی ما این است که میزان مصرف سوخت خود را به متوسط مصرف سوخت در کشورهای اروپایی برسانیم.

صالحی نیا در مورد شرایط وزارت صنعت برای همکاری های مشترک با خودروسازان خارجی گفت: در جلساتی که با حضور مدیران دو شرکت خودروساز برگزارشد، مقرر گردید تا دو خودروساز برنامه های خود را برای اجرایی شدن دستورالعمل ارائه دهند تا به صورت یک مصوبه ابلاغ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز