خبرگزاری کار ایران

عکس العمل مثبت بازار پس از حمایت حقوقی ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۰۸

در نیمه دوم سال نیز توصیه می شود سرمایه گذاران تازه کار منابع خود را در صندوق ها سرمایه گذاری کنند تا از زیان سرمایه شان جلوگیری کنند.

در دوره های پرنوسان بازار و نیز در روزهای منفی بورس، صندوق های سرمایه گذاری امن­ ترین گزینه برای سرمایه­ گذاران و به ویژه سرمایه گذاران غیر­حرفه­ ای هستند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل شهرآبادی معاون تأمین مالی شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع­ رسانی بازار سرمایه، با بیان مطلب بالا افزود: بازدهی بورس اوراق بهادار از ابتدای سال جاری تا کنون برای سرمایه­ گذاران جذاب نبوده و این به معنای کاهش جذابیت سرمایه­ گذاری در بورس است.

وی ادامه داد: امّا در همین دوران برخی از صندوق­ های سرمایه گذاری پرتفوی خود را به خوبی مدیریت کردند و در بعضی موارد علاوه بر پوشش سود تضمین شده، رقمی بالاتر از تضمین به سهامداران توزیع کردند.

شهرآبادی تأکید کرد: مقایسه بازدهی متوسط سرمایه گذاری در بورس در مقابل صندوق های سرمایه گذاری به خوبی نشان می دهد که سهامداران تازه کار با سرمایه گذاری مستقیم در بورس و کسب زیان، در واقع هزینه فرصت از دست رفته سرمایه­ گذاری در صندوق های مزبور را می­ پردازند چراکه می­ توانستند با سرمایه­ گذاری در صندوق­ ها و سپردن مدیریت سرمایه خود به متخصصان، به جای زیان، حداقل بازدهی مثبت ۲۰ درصدی و در مواردی بیش از آن را کسب کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در نیمه دوم سال نیز توصیه می شود سرمایه گذاران تازه کار منابع خود را در صندوق ها سرمایه گذاری کنند تا از زیان سرمایه شان جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مناسب­ ترین گزینه سرمایه گذاری، ابزارهای دارای تضمین هستند. بنابراین باتوجه به وضعیت نه­ چندان مناسب بازارهای موازی، به سرمایه ­گذاران توصیه می ­شود از بازارسرمایه خارج نشوند بلکه با تغییر نوع سرمایه­ گذاری خود و استفاده از ابزارهای دارای تضمین که عمدتاً شامل صندوق­ های سرمایه­ گذاری با درآمد ثابت است، به فعالیت در این بازار ادامه دهند.

شهرآبادی راه­ های حمایت از بورس در شرایط فعلی را به سه دسته کوتا­مدت، میان­ مدت و بلندمدت تقسیم کرد و افزود: برای حمایت از بازار در کوتاه­ مدت می­توان از اوراق اختیار ­فروش تبعی استفاده کرد و با پیاده­ سازی این ابزار بر روی سهامی که پیش ­بینی بازدهی بالاتر از ۲۵ درصد برای آنها می­ شود، می ­توان جذابیت سرمایه­ گذاری ایجاد کرد. همچنین درصورتی­که حمایت حقوقی­ ها و صندوق توسعه بازار، جدی­ تر و ملموس­ تر شود، بلافاصله اثرات مثبت آن بر بازار مشاهده خواهد شد.

شهرآبادی به تشریح عملکرد صندوق های سرمایه گذاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان پرداخت و گفت: صندوق سرمایه گذاری لوتوس پارسیان با درآمد ثابت تضمین شده ۲۰ درصد از شهریور­ماه ۹۱ پذیره­ نویسی کرده و مشغول به فعالیت شده است. این صندوق در طول دوره فعالیت خود، همواره بازدهی بالاتر از رقم تضمین نصیب سهامداران کرده است و در شهریور گذشته هم ۲۲.۴۷ درصد سود تقسیم کرد و تا پایان هفته دوم مهرماه این بازدهی به بالای ۲۳ درصد رسید.

معاون تأمین مالی شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان ضمن اشاره به اینکه تنوع ابزارهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری یکی از فاکتورهای جذابیت بازار است، افزود: با گسترش صندوق های قابل معامله در بورس، جذابیت سرمایه گذاری در این بازار بیشتر می شود. در همین راستا تأمین سرمایه لوتوس پارسیان نیز دو صندوق قابل معامله با درآمد ثابت و مختلط را طراحی کرده که در انتظار دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است.

همچنین پذیره نویسی صندوق زرین پارسیان هم که صندوق سهام است، به اتمام رسیده و در روزهای آینده مجوز فعالیت آن اخذ خواهد شد. صندوق بازارگردانی امید نیز که از مرداد ماه آغاز به فعالیت کرده است.

وی گفت: این شرکت تعهد پذیره­ نویسی انتشار دو هزار میلیارد ریال اوراق اجاره فولاد کاوه جنوب کیش به منظور تأمین مالی این شرکت برای نهاد واسط مالی آبان یکم را در­ دست داشت که برای اولین بار در بورس اوراق بهادار انجام شده است و پذیره نویسی این اوراق با موفقیت به پایان رسید.

شهرآبادی درخصوص این اوراق توضیح داد: این اوراق به منظور تأمین مالی طرح فاز اول پروژه تولید شمش فولاد توسط شرکت واسط مالی آبان یکم(مسئولیت محدود)، به قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال به تعداد دو میلیون ورقه، بانام، قابل معامله در بورس، چهار ساله با نرخ ۲۰ درصد بامواعد پرداخت اجاره هر سه ماه و با سررسید ۳۱ شهریور ۹۷ منتشر شد. در انجام این عرضه با همکاری تأمین سرمایه آرمان یک سندیکای موفق شکل گرفت که به­ خوبی از عهده عرضه اوراق یاد شده برآمد. این سندیکا در نوع خود می­ تواند الگویی برای همکاری بیشتر شرکت های تأمین­ سرمایه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز