خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام مهندسی معدن ایران خبر داد:

برگزاری سومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن وصنایع معدنی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۴۸

این سازمان تسهیل گر تشکل‌های واسط برای رشد بنگاه‌ها است ودغدغه آن ایجاد ثروت در کشور با تجاری سازی معادن است ما نیز می دانیم ماموریت اصلی این سازمان برگزاری نمایشگاه نیست اما می‌تواند در رشد سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال موثر باشد.

سومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی از ۲۲ تا ۲۴ مهر ماه در نمایشگاه مصلی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هرمز ناصر نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری سومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن وصنایع معدنی ایران و پنجمین کنفرانس مهندسی معدن، اظهار داشت: برای سومین سال پیاپی این نمایشگاه به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی وخارحی در فعالیتهای معدنی برگزارمی شود.

وی افزود: سال گذشته برای معرفی پروژه‌ها از سی سفارت خانه خارجی دعوت به عمل آمد که بسیاری از فعالین اقتصادی کشورهای مختلف ونیز سفرای آنها در نمایشگاه سال گذشته حضور پیدا کردند.

ناصرنیا خاطر نشان کرد: امسال نیز ۲۰۰ شرکت داخلی وخارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و با مذاکراتی که باوزارت علوم و تحقیقات صورت گرفته است سعی داریم پروژه‌های پژوهشی را در این نمایشگاه تجاری سازی کنیم.

رئیس نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: درکنار همایش ونمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن کارگاههای آموزشی معدن نیز برگزار خواهد شد. همچنین از انجمن موسسه معدنی ایران خواسته‌ایم که کنفرانس سالانه خود را همزمان با برگزاری نمایشگاه برگزار کنند.

وی ادامه داد: در این راستا اولین توافقات با خانه معدن برای حضور در این نمایشگاه‌ها انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که آیا فضای مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاههای بین المللی مناسب است یا خیر؟، گفت: به دلیل دسترسی بهتر مردم به این نمایشگاه و اینکه موقعیت آن در وسط شهر قرار دارد مصلی تهران را برای برگزاری نمایشگاه معدن انتخاب کردیم و دلیل دیگر آن این است که نمایشگاه بین المللی تهران هزینه برگزاری را به صورت ارزی دریافت می‌کند و بهای آن سنگین است همچنین مکان آن دور از دسترس است و حتما شرکت کنندگان برای حضور در این نمایشگاه نیاز به خودروی شخصی دارند بنابراین مجری نمایشگاه مصلی تهران را انتخاب کرد.

در ادامه علی اصغر خدایاری، رئیس انجمن معدن ایران در مورد پنجمین کنفرانس مهندسی معدن، گفت: با فراخوانی که برای برگزاری این کنفرانس داده شد تاکنون حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد ۲۹۹ مقاله پذیرفته شده و ۶۳ مقاله به صورت شفاهی ارائه و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش بیشتر این مقالات به فراوری اختصاص داده شده و حدود ۲۰درصد آن در مورد اکتشاف و ۱۶ درصد دیگر در مورد محیط زیست است.

وی در مورد دغدغه اصلی سازمان نظام مهندسی معدن گفت: این سازمان تسهیل گر تشکل‌های واسط برای رشد بنگاه‌ها است ودغدغه آن ایجاد ثروت در کشور با تجاری سازی معادن است ما نیز می دانیم ماموریت اصلی این سازمان برگزاری نمایشگاه نیست اما می‌تواند در رشد سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال موثر باشد.

وی تصریح کرد: تلاش نظام مهندسی این است که بتواند مهندس معدن را به عنوان مسئول فنی در معادن قرار دهد و به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات فنی معادن حضوری فعال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز