خبرگزاری کار ایران

آیت الله علوی گرگانی:

هیئت‌های‌مذهبی ضمن عزاداری، مردم را آگاه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۰۸

امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند که اگر کمال می خواهید سه چیز را رعایت کنید، مردم را ‌دیندار کنید، در معیشت زندگی حد و اندازه خود را بدانید تا زندگیتان نابود نشود و در هنگام گرفتاری‌ها صبر داشته باشید.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: هیئت‌های مذهبی سعی کنند ضمن عزاداری ها، مردم را آگاه کرده و دشمن را بشناسانند تا کسی در پی دشمن نباشد.

به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی روز پنجشنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی و مسئولان ادارات کل تبلیغات استان‌های مازندران و قم اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی سعی کنند ضمن عزاداری‌ در مناسبت‌های مختلف، مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کنند تا دشمن را بشناسند.

وی افزود: دشمن همیشه دشمن است و نباید از دشمن انتظار دوستی داشت، ممکن است ما گاهی مرتکب خطا شویم و فریب دشمن را بخوریم اما دشمن همیشه بیدار است و می‌خواهد سرمایه را از ما بگیرد.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان این که دشمن مثل دزد است، عنوان کرد: دشمن در لباس دوست به سوی ما می‌‌آید ولی باطن او زهر است و ما نباید فریب دشمن را بخوریم.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی ایران مردم بیدار شدند و امروز همه فهمیده‌اند که آمریکا دشمن ما است. اگر اکنون عده‌ای باز هم فریب دشمن را می خورند به دلیل کم کار و نبود مدیریت درست در کشور است.

وی با اشاره به لزوم دانستن سرمایه‌های خود افزود: شهدا سرمایه نهفته ما هستند و جوانان پاکدلی در آن زمان به شهادت رسیدند که ما آنها را نمی‌شناختیم و نمی‌دانستیم چگونه افرادی هستند و از این رو نباید افراد را به ظاهر قضاوت کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: معنای تواضع این است که هنگامی که فرد از خانه بیرون می رود هر کس را که می بیند او را از خود بهتر بداند، عده ای ممکن است در ظاهر خوب نباشند اما باطن روشنی داشته باشند و همچنین ممکن است عده ای در ظاهر کارهای بسیار خوبی انجام دهند اما نیت الهی نداشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: ما گاهی در نفس عمل اشتباه می کنیم و از نیت‌ها خبر نداریم، در انقلاب اسلامی عده زیادی پیرو خط امام بودند اما دیده شد که پس از انقلاب اسلامی از امام جدا شدند.

وی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) همه را بیدار کرد و هرگونه عملی که ما در عزاداری امام حسین(ع) انجام می دهیم برای زنده نگه داشتن دین اسلام است.

این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: هیئت‌های مذهبی سعی کنند ضمن عزاداری ها، مردم را آگاه کرده و دشمن را بشناسانند تا کسی در پی دشمن نباشد.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند که اگر کمال می خواهید سه چیز را رعایت کنید، مردم را ‌دیندار کنید، در معیشت زندگی حد و اندازه خود را بدانید تا زندگیتان نابود نشود و در هنگام گرفتاری‌ها صبر داشته باشید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام رضوی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران به تشریح فعالیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی این استان و برنامه‌های ماه محرم پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز