خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

تسهیلات ازدواج تنها ۲۰ درصد هزینه‌های اولیه زندگی زوجین را تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۷۹

تسهیلات وام ازدواج تنها ۲۰ درصد از هزینه‌های اولیه زندگی زوجین جوان را تقبل می‌کند که این رقم با توجه به تورم موجود در جامعه به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در همایش «دیده رحمت» که به منظور تجلیل از فعالان عرصه ازدواج در کرمانشاه برگزار شد، گفت: امروز یکی از ابعاد جنگ فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب هدف گرفتن بنیادهای خانواده هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مجتبی جوهری گفت: در دین مبین اسلام به امر مقدس ازدواج تاکید بسیار فراوانی شده است، لذا باید زمینه‌های ازدواج آسان در جامعه اسلامی مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های ازدواج آسان در سطح استان می‌تواند نقش بسیار مهمی در تبین ازدواج در بین نسل جوان و خانواده‌ها داشته باشد، تاکید کرد: نهادهای فرهنگی دولتی و خصوصی تلاشهای بسیاری برای ترویج ازدواج‌های آسان در سطح کشور داشته‌اند، ولی متاسفانه همچنان برخی از باورهای نادرست غربی در زمینه ازدواج در بین جوانان کشور حاکم است که این ضعف فرهنگی باید رفع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم که جوانان در بحثازدواج مشکلی نداشته باشند، باید نیازهای اولیه و اصلی آن‌ها را شناسایی کنیم.

جوهری با تاکید بر اینکه برخی از سختگیری‌های بی‌مورد خانواده‌ها، زمینه‌های ازدواج در جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است، گفت: همین سختگیری‌های بی‌مورد خانواده‌ها در این امر مقدس، باعثبالا رفتن سن ازدواج در کشور و استان کرمانشاه شده است و آمار‌ها نشان می‌دهد که تعداد جوانان مجرد نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بیشتر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات جوانان این است که تسهیلات وام ازدواج که به آن‌ها پرداخت می‌شود، تنها می‌تواند ۲۰ درصد از هزینه‌های اولیه ازدواج آن‌ها را تقبل کند که این رقمی بسیار ناچیز است.

جوهری تاکید کرد: اگر می‌خواهیم که به معنای واقعی ازدواج آسان را در جامعه ترویج دهیم نباید تمام مسئولیت این کار را بر عهده نهاد و یا سازمان خاصی بگذاریم، بلکه همه در این موضوع مسئولیم.

در پایان این همایش از دوازده نفر از فعالان عرصه ازدواج در استان کرمانشاه با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز