خبرگزاری کار ایران

میزان کلر آزاد باقی‌مانده در آب آشامیدنی ٠ / ٥ تا ٠ / ٨ میلی‌گرم / استقرار ٨٠ سامانه پایش لحظه‌ای بهداشت آب در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۹۷

در شبکه توزیع آب تهران بیش از ٨٠ سامانه پایش لحظه‌ای بهداشت آب مجهز به سامانه سولار مستقر هستند که قابلیت ثبت نتایج برای شناسایی و تعیین مقدار شاخص‌های کیفی آب مانند PH، کلر آزاد باقی‌مانده، دما، کدورت و هدایت الکتریکی را دارا هستند.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کیفیت آب تهران مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است.

به‌گزارش ایلنا، " احمد مشیری " ادامه داد: آب تهران به‌صورت لحظه‌ای براساس استانداردهای ملی ایران و رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت پایش و کنترل می‌شود و این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم است، آزمون‌های کنترل کیفی بسیاری شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی - شیمیایی، فلزهای سنگین و ریزآلاینده‌ها را به‌صورت روزانه روی آب تهران انجام می‌دهد.

او افزود: این شرکت برای تامین آب و به‌منظور حفاظت از منابع آبی زیرزمینی اقدام‌هایی نظیر ایزوله‌کردن چاه‌ها و اجرای منشور کیفی برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی را در دستورکار خود همواره داشته است که از اقدام‌های عمده برای ارتقای کیفی و پایش بهداشتی آب تهران می‌توان به تحویل‌گیری آب‌رسانی‌های خصوصی اشاره کرد.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: در شبکه توزیع آب تهران بیش از ٨٠ سامانه پایش لحظه‌ای بهداشت آب مجهز به سامانه سولار مستقر هستند که قابلیت ثبت نتایج برای شناسایی و تعیین مقدار شاخص‌های کیفی آب مانند PH، کلر آزاد باقی‌مانده، دما، کدورت و هدایت الکتریکی را دارا هستند.

مشیری سپس با بیان اینکه براساس استانداردهای ملی ایران و آخرین رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت میزان حد مجاز نیترات ٥٠ میلی‌گرم بر لیتر برحسب NO٣ منفی است، گفت: براساس دستورالعمل این سازمان درباره نوزادان زیر سه ماه شرایط به این گونه است که چنانچه نوزاد زیر سه ماه از شیر خشک تغذیه می‌کند، میزان نیترات آب مصرفی باید زیر ٥٠ میلی‌گرم باشد و درصورتی که از آب داری نیترات ٥٠ تا ١٠٠ میلی‌گرم استفاده شود، متولیان بهداشتی باید مراقب باشند که آب موردنظر به‌لحاظ میکروبی پاک و قابل آشامیدن باشد؛ زیرا استفاده از آب آلوده به نیترات که دارای آلودگی میکروبی نیز باشد، خطر بروز بیماری متهموگلوبینمیا(Blue Baby) را افزایش می‌دهد.

او تصریح کرد: درباره کیفیت آب آشامیدنی استان تهران بنا بر تایید وزارت بهداشت، میزان کلر آزاد باقی‌مانده در آب آشامیدنی توزیعی در مناطق زیرپوشش شرکت ٠ / ٥ تا ٠ / ٨ میلی‌گرم است و نتایج آزمون‌های میکروبی نیز موید آن است که آب آشامیدنی تهران پاک، سالم و دارای قابلیت آشامیدن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز