خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

رزمندگان در رشادت و شهادت پیشتاز بودند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۸۷

ایثارگری‌هایی که در جنگ رخ داد مدیون رهبری حکیمانه و نفس مسیحایی رهبر کبیر انقلاب بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با تأکید بر اینکه رزمندگان ایرانی با رشادت و شهامت گوی سبقت را در به شهادت رسیدن از یکدیگر می‌ربودند، گفت: ایثارگری‌هایی که در جنگ رخ داد مدیون رهبری حکیمانه و نفس مسیحایی رهبر کبیر انقلاب بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین صلح جو در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز آزاد سازی آبادان، افزود: هشت سال دفاع مقدس بنا به فرموده امام راحل یک نعمت بود و مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک گنج یاد می‌کنند و مسئولان را موظف به استخراج ذخائر آن می‌دانند و تأکید دارند که این گنجینه در اختیار جوانان امروز بگیرد.

وی زنده نگاه داشتن یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، حفظ آثار شهداء و ارزش‌های جنگ، تبیین و اطلاع رسانی اتفاقات و موضوعات مختلف آنرا از جمله مواردی دانست که به فرموده رهبر انقلاب در هر عصر و دورانی باید در دستور کار مردم و مسئولان قرار بگیرد.

صلح جو در ادامه با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی که پس از اتحاد عراق با کشورهای بلوک غرب و شرق و حوزهٔ خلیج فارس رخ داد، اظهار کرد: عراق با هدف براندازی حکومت ایران حمله خود را از ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ آغاز کرد و در اولین حمله اعلام کرد که کمر ایران شکست و در روزهای اولیه برخی شهر‌ها و مناطق ایران را به تصرف خود در آورد.

وی ادامه داد: هدف آن‌ها رسیدن به تهران، تا سه روز پس از حمله به ایران بود و در شهرهای مرزی فجایع و جنایات زیادی را به مردم ما تحمیل کردند، در این بین خرمشهر جزو شهرهایی بود که توانست با اندک سلاح‌های نظامی در برابر این حملات ۳۷ روز مقاومت کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه ۵۲ کشور از عراق حمایت می‌کردند و این کشور به تنهایی قادر به مقابله با ایران نبود، ادامه داد: در این دوران ایران از ۱۴ کشور اسیر جنگی داشت و کار‌شناسان نظامی جهان، هشت سال دفاع مقدس را در ۲۰۰ سال اخیر از طولانی‌ترین جنگ‌ها در نوع خود می‌دانند.

وی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و تجاوزگری عراق و هم پیمانانش باعثنشد حتی یک وجب از خاک ایران از دست برود، در حالیکه سال‌ها قبل و در دوران حکومت برخی شاهان ایرانی ۷۰ درصد از اراضی ایران در اختیار دشمنان قرار داده شده است.

وی از جنگ تحمیلی به عنوان جنگ سخت یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه دشمن از این طریق نتوانست به اهداف خود در ایران دست یابد، جنگ نرم را که از آن به تهاجم و یا شبیخون فرهنگی نیز یاد می‌شود، به راه انداخته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تأکید بر اینکه امروزه هر فرد به اندازه توان و تخصص خود باید در راستای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی اهداف شهداء زحمت بکشد، تأکید کرد: حدود ۲۱۸ هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظان مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است و اگر کسی در هر جایگاه و مقامی حق شهداء را نشناسد و در راه آنان قدم نگذارد، مدیون است.

وی با اشاره خواسته‌هایی که شهداء از مردم دارند، اظهارکرد: پیروی از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری یکی از خواسته‌های مشترک شهیدان از مردم ایران است و آنان بانوان را به رعایت عفاف حجاب توصیه کردند و این عفت را تأثیرگذار‌تر از شهادت خود دانسته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز