خبرگزاری کار ایران

پایتخت تارخ و تمدن، میزبان کفش تبریز؛

اولین نمایشگاه تخصصی کفش تبریز در همدان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۶۹

اولین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش تبریز در همدان ۹،۱۰و۱۱ مهرماه سال جاری در سالن الماس شهربازی همدان روبروی هتل پارسیان با حضور ۳۰ برند منتخب صنعت کفش تبریز با هدف معرفی بیشتر این صنعت برگزار شد.

افتتاحیه نمایشگاه تخصصی صنعت کفش تبریز در همدان با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، مدیرکل اصناف استان همدان، مدیرکل سازمان اقتصاد و دارایی، تولیدکنندگان همدانی و تبریزی در هتل پارسیان همدان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح این مراسم گفت: برگزاری این نمایشگاه با ایجاد ارتباط بین دو استان همدان و تبریز می‌تواند اثرگذار و احیا کننده صنعت کیف و کفش در همدان باشد.

امیرخجسته به مقبول ماندن صنعت کفش در همدان اشاره و تصریح کرد: این صنعت در تبریز پیشرفت‌های بهتری داشته و با برپایی این نمایشگاه می‌توان شاهد ارتقا این صنعت در همدان و تبریز بود.

خجسته احیا صنعت چرم را یکی از الزامات استان برشمرد و اظهار کرد: صنعت چرم در استان باید احیا شود چرا که می‌تواند باعثاشتغال که یکی از نیازهای کشور است شود.

مدیر نمایشگاه صنعت کفش تبریز در همدان نیز در این مراسم با اشاره به قدمت بالای کفش تبریز گفت: این نمایشگاه حرکتی نو واقدامی در راستای ایجاد تعادل بین فعالان این صنعت برای معرفی برند کفش است.

عین اله حسین‌زاده اظهارداشت: تولید کنندگان این عرصه به سمت ارتقاء کیفیت وتنوع پیش رفته و کفش تبریز به یک برند تبدیل شده است.

مدیرکل اتاق اصناف استان همدان از تصویب اولین مصوبه به ذیحسابان در راستای حمایت از تولید داخل توسط سازمان اقتصاد و دارایی خبر داد و نرخ‌گذاری کالا‌ها از طرف دولت را تضعیف‌کننده اصناف برشمرد.

حمیدرضا فرسایی پایین بودن سود کالا‌ها، بالا بودن هزینه بیمه و حامل‌های انرژی را از مشکلات اصناف استان برشمرد و تصریح کرد: دولت با توجه به این مشکلات و اقتصاد استان، مالیات‌های بالایی را برای حوزه اصناف دیده که به نظر سیاست درستی در ان وجود ندارد.

وی با اشاره به دیده شدن بیمه اصناف در برنامه پنجم توسعه عنوان کرد: طبق برنامه قرار بود مبالغی از هدفمندی یارانه‌ها به بیمه اصناف اختصاص داده شود که این امر عملی نشد.

فرسایی خواستار ساماندهی تولیدات داخلی استان شد و افزود: نبود زیرساخت‌ها، تسهیلات ریالی لازم، مدرن کردن دستگاه‌ها، معافیت حامل‌های انرژی و غیره از مشکلات در حوزه اصناف است که برای احیا این صنعت نیازمند رویکرد جدیدی است.

رئیس اتحادیه کیف در همدان نیز در این مراسم هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد رقابت بین تولید کنندگان، تشویق برای افزایش کیفیت، ایجاد ارتباط بدون واسطه بین تولید کنندگان و توزیع کنندگان است.

احمد گازرانی به صادر شدن بدون نام کفش‌های تولیدی استان به دیگر شهر‌ها از جمله تبریز، مشهد و تهران اشاره کرد و اظهارداشت: کفش‌های تولیدی همدان بدون برند همدان به سایر شهر‌ها صادرشده و مجدد با قیمت بالا‌تر وبرند آن شهر وارد همدان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها۵۵ واحد تولیدی در همدان دارای مجوز هستند گفت: مشکلات مالیاتی یکی از مشکلات مخفی بودن این تولیدی هاست وشهرداری در مرحله بعد به دلیل گرفتن پول کلان برای صدور مجوز وطولانی بودن زمان صدور مجوز‌ها از دیگر مشکلات تولیدکنندگان وواحد‌های تولیدی است.

گازرانی خطاب به استاندار که بار‌ها در جلسات خود بیان کرده «من دست سرمایه‌گذار خارجی را می‌بوسم و برای آن‌ها از دروازه شهر فرش قرمز پهن می‌کنم» گفت: مسئولان ارشد استانی نخست باید سرمایه‌گذاران داخلی را در اولویت کاری خود دانسته و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز