خبرگزاری کار ایران

مدرس امر به معروف و نهی از منکر در جلسه توجیهی:

نمی‌گذاریم تا کارها به جای باریک برسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۰۰

در روز قیامت بسیار از امت خاتم بخاطر سکوتشان در روز قیامت به صورت خوک و بوزینه محشور می‌شوند این فقط وظیفه ما نیست بلکه حق ماست و بایداز حقمان استفاده کنیم.

یک مدرس امر به معروف و نهی از منکر از امر به معروف به عنوان اجتماعی‌ترین واجب اسلام یاد کرد و گفت: ما دست روی دست نمی‌گذاریم تا کارها به جای باریک برسد

به گزارش خبرنگار ایلنا علی تقوی در همایش توجیهی امر به معروف و نهی از منکر که امروز درمسجد امام صادق واقع در میدان فلسطین برگزارشد بیان کرد: ما دست روی دست نمی‌گذاریم تا کارها به جای باریک برسد. امر به معروف ونهی از منکر وظیفه همه امت است و قبل از هر چیز ما بایدهدف خود را از آن بشناسیم.

وی ادامه داد: امر به معروف ونهی از منکر بهترین واجب اسلام است که گاهی میبینیم حتی بسیاری از مجتهدان نیز از آن غافل بوده‌اند که امروز مقام معظم رهبری داد سخن بر می‌دارند.

تقوی با طرح این پرسش که هدف امر به معروف ونهی از منکر یا تذکر لسانی چیست اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند ماباید وظیفه خودمان را درباره این واجب انجام دهیم. همین تعدد تذکرها خودش روی گوش طرف سنگینی خواهد کرد و به مرور زمان گناه در جامعه خشکیده خواهد شد.

وی گفت: امروز مشاهده می‌کنیم نفر اول ساکت است نفر دوم می‌ترسد نفر سوم خاموش است، نفرچهارم می‌گوید چرا دیگری اقدام نمی‌کند و این است که چنین وضعی در جامعه ایجادشده است.

این مدرس امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: من در اینجا اعلام می‌کنم که هدف از امر به معروف ونهی از منکر نه اصلاح طرف مقابل نه اصلاح جامعه نه اصلاح خوداست. بلکه هدف عملکرد کردن به یک واجب الهی است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در عمل امر به معروف ونهی از منکر گفت: ما می‌بینیم که مقام رهبری در سال ۱۳۷۱ درجمع فرماندهان بسیج چگونه به این موضوع اشاره می‌کنند و گوشزد می‌کنند که بروید یاد بگیرید که در کجا و چگونه باید امر به معروف ونهی از منکر کنید.

تقوی گفت: ما ۱۲۰ آیه درمورد وجوب امر به معروف ونهی از منکر داریم ولی چرا امروز مسلمانان و جامعه ما در انجام این تکلیف ساکتند با اینکه امر به معروف ونهی از منکر زیباترین و بهترین واجب اسلامی است که اگر معنای آن برای مردم روشن شود بهترین تعامل اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به واجب بودن این امر گفت: در روز قیامت بسیار از امت خاتم بخاطر سکوتشان در روز قیامت به صورت خوک و بوزینه محشور می‌شوند این فقط وظیفه ما نیست بلکه حق ماست و بایداز حقمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف اجتماعی ترین واجب اسلام است تصریح کرد: من در مورد یک کار خوب صحبت نمی‌کنم بلکه درباره مهمترین واجب خدا صحبت می‌کنم که امام حسین(ع) گفت اگر ادا نشود همه واجبات استقامت خود را از دست می‌دهند و این زنگ خطری است.

وی درباره کار فرهنگی برای مساله حجاب گفت: کسانی به ما می‌گویند بروید کار فرهنگی انجام بدهید ولی همه ما می‌دانیم کار فرهنگی دیر بازده است و باید به اثرگذارترین مساله که همان امر به معروف ونهی از منکر بپردازیم.

تقوی در پایان بیان کرد: امربه معروف مظلوم ترین آموزه اسلام است که حداقل در هفته ۳۰ دقیقه بی بی سی برنامه ای برای تخریب آن تولید و پخش می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز