خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

رویای چهارمی گوانگژو بر باد رفت / کاروان‌ایران به پنجمی‌آسیا بسنده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۷۴

با وجود اینکه تیم کشورمان با یک پله سقوط دراین دوره مکان پنجم را به خود اختصاص خواهد داد ولی باید همین جایگاه را هم با شرایط موجود برای کاروان ۲۸۲ نفره کشورمان ارزشمند و قابل تقدیر دانست.

با اتفاقات روز دوازدهم بازی‌های آسیایی اینچئون به نظر می‌رسد رویای قرار گرفتن ایران در رده چهارم بازی‌های آسیایی را باید بر باد رفته دانست و کاروان‌کشورمان به احتمال‌قریب به یقین با رده پنجمی به کار خود در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی پایان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با از دست رفتن ۴ مدال‌طلای کشتی‌فرنگی و مدال‌هایی که قزاقستان رقیب‌اصلی ایران در رشته های واترپلو، دوومیدانی و کشتی‌فرنگی و… بدست آورد با ۲۰ مدال‌طلا و در فاصله ۳ روز به پایان مسابقات جایگاه خود را در رده چهارم تثبیت کرد و به نظر نمی‌رسد کشورمان بتواند در روزهای باقی‌مانده عقب‌ماندگی مدالی خود را نسبت به رقیب خود جبران کند.

قزاق‌ها در بازی‌های‌آسیایی دور قبل در گوانگژو با ۱۸طلا، ۲۳نقره و ۳۸برنز و مجموع ۷۹مدال پایین‌تر از کشورمان در رده پنجم ایستادند، اما در این دوره از مسابقات قزاق‌ها خیز قابل توجهی در مدال‌آوری داشتند و تاکنون با ۲۰ مدال طلا کارنامه بهتری از خود برجای گذاشته اند و پیش بینی می ود در روزهای اینده هم بتوانند بر اندوخته مدال های طلایی خود بیفزایند.

با وجود اینکه تیم کشورمان در این دوره با یک پله سقوط مکان پنجم را به خود اختصاص خواهد داد، ولی باید همین جایگاه را هم برای کاروان ۲۸۲ نفره کشورمان ارزشمند و قابل تقدیر قلمداد کرد چرا که شرایط ورزش کشورمان نسبت به ۴ سال گذشته کاملا متفاوت بود و این بخش چالش های بسیاری را از سر گذراند.

افت یک پله‌ای کشورمان در اینچئون بی شک دلایل و عوامل بسیاری داشت که می‌توان به شرایط خاص اقتصادی و کاهش اعتبارات‌ورزش کشور، تاخیر در انتخاب وزیر ورزش و بلاتکلیفی دستگاه‌ورزش کشور، تاخیر ۲ ساله در برگزاری انتخابات کمیته‌ملی‌المپیک، اعمال نفوذ کره‌ای‌ها در داوری و ناداوری‌ها نسبت به رشته‌هایی نظیر کشتی و تکواندو باعثشد رنگ چند مدال‌طلای کشورمان تغییر کند و در نهایت از رقابت برای چهارمی آسیا باز بمانیم.

البته بررسی عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی نیاز به نگاه همه جانبه و فراگیر دارد و بی شک با پایان کار ورزشکاران کشورمان در اینچئون با نگاه متفاوتی در این زمینه خواهیم نوشت.

در جدول توریع مدال‌ها تا پایان روز یازدهم کاروان‌چین با ۱۳۱ طلا، ۹۰ نقره و ۷۳ برنز در صدر ایستاده و قهرمانی‌اش مسجل شده و کره‌جنوبی با ۶۲طلا، ۶۱نقره و ۶۶برنز در جایگاه دوم است. کاروان اعزامی ژاپن هم با کسب ۳۹ طلا، ۶۲ نقره و ۵۹ برنز جایگاه سومی را به خود اختصاص داده است. قزاقستان هم با ۲۰ طلا، ۱۷ نقره و ۲۸ برنز در رده چهارم است و ایران با ۱۵ طلا، ۱۱ نقره و ۱۴ برنز در رده پنجم جای دارد.

اسامی مدال‌آوران ایران تا روز دوازدهم

مدال طلا:نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی) محمد دانشور(کایرین دوچرخه‌ سواری)، بهدادسلیمی(وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی(کامپوند - تیروکمان)، رضا یزدانی(وزن۹۷کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، مسعوداسماعیل‌ پور(وزن ۶۱کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، میثم مصطفی جوکار(وزن ۸۶کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، پرویز هادی(وزن۱۲۵کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، احسان حدادی(پرتاب‌دیسک - دوومیدانی)، مسعود حجی‌زواره(تکواندو)، حبیب‌الله اخلاقی(کشتی‌فرنگی)، مهدی علیاری(کشتی‌فرنگی)، مهدی خدابخشی(تکواندو وزن۸۰ - کیلوگرم)

مدال نقره:نرجس امام قلی‌نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ‌بادی ۱۰متر بانوان، حمیدرضا لادور(ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه‌سابر، کیانوش رستمی(وزنه‌برداری) لیلارجبی(پرتاب‌وزنه - دوومیدانی)، آروین معظمی‌ گودرزی(دوچرخه‌سواری استقامت‌جاده)، احمدرضا طالبیان(۱۰۰۰ متر کایاک یک‌نفره - قایقرانی)، سعید فضل‌الله و علی آقامیرزایی(۱۰۰۰ متر کایاک دو نفره - قایقرانی)، عزت‌الله اکبری(کشتی‌فرنگی)

مدال برنز:سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ ۴ نفره بانوان، سولماز عباسی(روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ ۲ نفره مردان، تیم کامپوند مردان(تیراندازی)، حسین عسگری(تایم تریل دوچرخه‌سواری) آرزو حکیمی(کایاک - قایقرانی)، سوسن حاجی پور(تکواندو)، سعید عبدولی(کشتی‌فرنگی)، عادل مجللی(کانوی ۲۰۰ متر - قایقرانی)، بشیر باباجان‌زاده(۱۳۰کیلوگر‌م‌ کشتی‌فرنگی)، مجتبی کریم فر(کشتی‌ فرنگی وزن ۸۵ کیلوگرم)، پیام بویری(کشتی‌فرنگی وزن ۷۵ کیلوگرم)، افشین بیابانگرد(کشتی‌فرنگی وزن ۶۶ کیلوگرم)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش‌ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز