خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد؛

آغاز صادرات کیوی از گمرک آستارا

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۴۰

صادرات کیوی با کیفیت بالا تاثیر مثبت بر بازار منطقه دارد.

فرماندار بندر مرزی آستارا از سرگیری صادرات «کیوی» مهم‌ترین محصول صادراتی استان گیلان به خارج از کشور از گمرک این بندر مرزی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس شفقی با اعلام این خبر اظهار کرد: با رصد کردن بازارهای جهانی کیوی در ماه های اخیر، شاهد به خطر افتادن برند کیوی ایران در آن بازارها بودیم.

وی با اشاره به اینکه برداشت و صادرات زودهنگام کیوی به برند جهانی این میوه آسیب زده بود، افزود: به همین جهت در دوم شهریور ماه با حضور صادر کنندگان، باغداران و نیز با شرکت معاون برنامه ریزی استانداری و تعدادی از مدیران استانی نشستی را در راستای ساماندهی و مدیریت به موقع صادرات کیوی در محل فرمانداری آستارا برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: با برگزاری آن نشست و با نظرخواهی از صادرکنندگان و تولیدکنندکان کیوی، صادرات این محصول ازآن تاریخ به مدت یک ماه ممنوع شد.

وی در ادامه میزان قند استاندارد اعلام شده وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات این محصول استراتژیک را ۲/۶ ذکر و اضافه کرد: بعد از سپری شدن یک ماه و بر اساس انجام نمونه برداری های مختلف از باغات کیوی به این نتیجه رسیدیم که با در نظر گرفتن شرایط جوی می توان صادرات کیوی را با توجه به کیفیت آن به خارج از کشور آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات پایدار کیوی بدون آسیب رساندن به این محصول دغدغه باغداران و صادرکنندگان است، اضافه کرد: صادرات کیوی با کیفیت بالا تاثیر مثبت بر بازار منطقه دارد.

وی خواستار رقابتی کردن این محصول مهم در بازار منطقه شد و اظهار کرد: باغداران هزینه های زیادی را به منظور کاشت و نگهداری محصول کیوی صرف می کنند پس شایسته است صادرات کیوی با کیفیت و قند مناسب انجام پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز