خبرگزاری کار ایران

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت:

راه زمینی عتبات باز شد / آغاز اعزام زائران عرفه به کربلا

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۱۷

با موافقت مسوولان مربوطه مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شد و در حال حاضر آمار رشد ۱۵۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از بازگشایی مجدد راه زمینی اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: اعزام زائران ایرانی برای شرکت در مراسم عرفه آغاز شده و در حال حاضر آمار روبه افزایش است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «محسن نظافتی»، از آغاز اعزام زمینی کاروان های زیارتی عتبات عالیات خبر داد و گفت: اعزام کاروان های زمینی از ۶ مهر ماه آغاز شده و هم اینک این اعزام ها از مرزهای مهران و چزابه انجام می شود.

وی با یادآوری اینکه مرز زمینی شلمچه در اعزام ها قرار نگرفته است، توضیح داد: با موافقت مسوولان مربوطه مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شد و در حال حاضر آمار رشد ۱۵۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر اعزام های زمینی، اعزام زائران از طریق مرزهای هوایی نیز صورت می گیرد.

وی همچنین از راه اندازی ایستگاه سیار سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف اشرف خبر داد و افزود: با توجه به افزایش آمار اعزام زائران به عتبات عالیات و مناسبت های پیش رو همچون عرفه، عیدقربان و عیدغدیر به همین منظور ستاد سیار با حضور مسوولان ایرانی در عتبات راه اندازی شد.

نظافتی، ارائه خدمات بهتر و روان سازی حضور زائران ایرانی در شهرهای زیارتی عراق را مهمترین هدف راه اندازی ستاد سیار سازمان حج عنوان کرد و از زائران ایرانی خواست با توجه به حضور گسترده مردم در عراق حتما به توصیه های مدیران و روحانیان کاروان ها توجه و آن را عملی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور زائران در مناسبت های ویژه بسیار افزایش می یابد و امکانات کشور عراق هم به دلیل این افزایش جمعیت با میزان متقاضیان همسان نیست، از این رو از زائران می خواهیم که صبر و تحمل خود را افزایش دهند و در برابر مشکلات صبورانه برخورد کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مناسبت های ویژه شرایط خاصی در عتبات حاکم می شود و ممکن است خدمات متناسب با شان زائران نباشد، اما گشاده رویی و صبوری در برابر کمبودها، حجم مشکلات را کاهش خواهد داد به همین منظور از زائران بابت این همکاری و همدلی شان تشکر می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز