خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله:

آقا عرض کردند اگر۵۰۰ هزار حزب اللهی ناب داشته باشیم مملکت آسیب نمی‌بیند

کد خبر : ۲۱۰۱۹۳

همین که متوجه شدند هاشمی از ولایت فاصله گرفته، برای ایشان کف زدند / فرجی دانا خواسته های آقای حداد را عملی نکرد / در موضوع استیضاح از اینکه اینها در دانشگاهها بحثهای امنیتی ایجاد کنند نگران بودیم / کاری کنید فردای قیامت ما را برای اشک های آقا مورد بازخواست قرار ندهند.

پایگاه خبری انصارحزب الله: حجت الاسلام حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در حالی برای سخنرانی در جلسه هفتگی روز یکشنبه هفته جاری در حسینیه انصار حزب الله حاضر شد که پیش از این در رسانه ها دفاعیات محکمی از راه اندازی گروههای امر به معروف و نهی از منکر نموده بود.

حضور این نماینده مجلس در جلسه هفتگی انصار حزب الله در شرایطی صورت گرفت که هفته گذشته آخرین هماهنگی‌های لازم بین دبیرکل انصار حزب الله در قرارگاه جنگ‌نرم برای حضور پر‌قدرت و موثر‌تر این گروهها انجام شد و انتشار خبر این هماهنگی‌، آب سردی بر فرق سر سکولارها بود که طی یک ماه گذشته انصار را در معرض توهین و هتّاکی قرار داده بودند. بر این اساس حجت الاسلام حسینی در شرایطی برای همداستانی در جلسه انصار حاضر شد که رسانه های معلوم الحال فعلا ترجیح می دهند در سکوت مرگبار و البته قابل تامل به سر ببرند.

دغدغه‌های حضرت آقا

مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالب مهمی را فرمودند که من همان را برای شما مطرح می‌کنم. ایشان فرمودند که بنده در مسائل فرهنگی به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی می‌ کنم. حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه هایی است که ممکن است نیمه شب انسان را از خواب بیدار کرده و موجب شود انسان به درگاه خدا تضرع کند. من چنین دغدغه هایی دارم. البته این مطالب را در بین مردم نمی‌توانم بیان کنم.

دغدغه هایی که من دارم: یکی این است که دشمن به ایمان جوانان حمله برده و این دغدغه من است. آن ایمانی که قدرت‌، شجاعت، معرفت، استقلال، اتکاء به نفس و استقامت در میدان‌های سرشار از خطر است و دشمن به آن حمله برده و اگر آن را از جوانان بگیرد کار تمام است. برای مثال بعضی می‌ گویند همین که شخص اعلام می‌ کند که بنده، خدا و قرآن و ائمه را قبول دارم در حقیقت مومن است و لو نماز هم نمی خواند. ولو بی‌حجاب هم هست. خب این ایمان که آماده نیست جان بدهد یا استقامت کند یا شجاعت داشته باشد. حضرت آقا می‌‌فرمایند دغدغه من این است که دشمن دارد بر روی این مسئله کار می‌کند و ما غافلیم.

منزوی کردن انقلابیون با شعار اعتدال

دوم - حرکت انقلابی عموم مردم، مردمی که واقعاً انقلابی بودند و هم اکنون هم هستند و در صحنه ها خود را نشان داده اند. دشمن به این هم حمله کرده که این روح انقلابی را از مردم بگیرد که دیگر در صحنه ها نیایند، دیگر احساس مسئولیت نکنند.
سوم – منزوی کردن افراد مومن، چه در ادارات و موسسات یا در مجلس خودمان… به نماینده ای که بیشتر دفاع می‌کند و استقامت می‌کند، حمله می‌کنند.
ایشان چندین بار هم به دولت تذکر داده اند که نمی شود با شعار اعتدال افراد مومن و انقلابی منزوی شوند.

افتخار معاون وزیر ارشاد!

چهارم - خود باختگی عناصر فرهنگی در برابر جبهه دشمن، و واقعاً هم همینطور است! از قضا ما که در کمیسیون فرهنگی هستیم آن را لمس می‌ کنیم. برای مثال آقای معاون وزیر ارشاد می‌ آید با افتخار می‌ گوید که من رفتم شجریان را متقاعد کردم که دیگر با «بی بی سی» مصاحبه نکند. به او گفتم که چه افتخاری؟!

یا نمونه دیگر اظهارات کیارستمی در مورد جبهه و بچه های جنگ! که خیلی ها در مورد وی می‌ گفتند که او با گرفتن جایزه مارا در دنیا مطرح می‌کند. نه خیر! دشمن او را بزرگ می کند تا حرف‌های خودش را از زبان او بگوید.

تهدیدی به نام تردید درصلاحیت نظام

پنجم - ایجاد تردید در جبهه خودی درباره پایبندی نظام به حرف‌ها و آرمان‌هایش.
این مربوط به من و شماست!. کم کم در بینمان باب می‌ شود که نظام از مسیر منحرف شده یا این نظام آن چیزی نیست که امام گفت و وقتی هم که شک کنند می‌ گویند به این نظام که در مسیر الهی نیست پس به ما چه ربطی دارد؟! گاهی می‌بینیم خیلی ها می‌ گویند که نه! فقط امام زمان(عج) باید بیایند و اصلاح کنند.

دشمن دارد خیلی بر روی این القائات سرمایه‌گذاری می‌کند. در زمان انتخابات مجلس یک آقایی برای کمک مالی به خانه ما آمدند و گفتند: که برای چه می‌خواهی نماینده بشوی؟ این نظام که فاسد است و این چنین و آن چنان است. به او گفتم: فاسد تو هستی. به او گفتم‌: تو قبل از انقلاب چه داشتی که اکنون صاحب کارخانه هستی؟ با رشوه و دغل و باند بازی رشد کرده اند و حالا اینگونه اظهار نظر می‌کنند. آن شخص بلند شد و رفت. اطرافیان که وی را آورده بودند به بنده گفتند: که این چه طرز رفتاری بود؟ ما او را آورده بودیم برای کمک مالی که تو ناراحتش کردی و رفت. گفتم: به جهنم که رفت.

امثال این فرد این نظام را به فساد می‌کشند!. بنده احساس می‌کنم که این تردید در جبهه خودی خیلی مهم‌تر از دیگر تهدید هاست. این مطلب را از آقای پناهیان نقل می‌کنم که ایشان می‌گفتند: به محضر آقا رسیدم و عرض کردم: خیلی ها به من می‌گویند که برو منبری لات‌ها بشو. نظر شما چیست؟ من منبری حزب اللهی ها بشوم یا لات ها؟ آقا فرمودند که منبری حزب اللهی ها بشو. حضرت آقا عرض کردند که اگر۵۰۰ هزار حزب اللهی ناب داشته باشیم مملکتمان آسیب نمی‌بیند. ناب یعنی در تمام وظایف زندگی عملکرد خوب داشته باشد نه اینکه طبق برداشت بعضی از ما همین که از شخص مقام معظم رهبری دفاع کرد، آن‌ وقت حزب اللهی است. حزب اللهی ای که به پدر و مادر و همسایه‌اش بی توجه است حزب اللهی نیست! حزب اللهی یعنی شخص در تمامی مسائل مقید باشد نه در یک یا دو جنبه.

سیاسی سازی فرهنگ

ششم - ورود عناصر فرهنگ به دعواهای حزبی و مسائل سیاسی، مگر نه اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به تمام مسلمانان شیعی و غیر شیعی هست؟ یا اینکه حجاب فقط مربوط به یک گروه اصولگراست یا اینکه مربوط به هر مسلمان است؟ و مسائل بسیاری از این قبیل. چقدر آقا در جلسات هیئت دولت فرمودند که مسائل فرهنگی را به سیاست نکشید و آن را منحصر به جناح‌ها نکنید. آقایانی که دم از امام(ره) می‌ زنید و می‌ گویید ما به امام نزدیکتر بودیم، بحثمبارزه با آمریکا را فقط ما می‌گوییم یا امام گفته است؟ امام راجع به انگلیس چه گفت؟ چرا مسائل فرهنگی ما را سیاسی و حزبی می‌ کنید تا آن مسئله منتفی شود و صورت نپذیرد؟

خطرهای دنیا

هفتم - خطر های دنیا و جلوه‌های فریبنده آن. و ایشان مثال می‌زنند: ماهی وقتی به طمع خوردن کرم قلاب را در دهانش فرو برد، دیگر کارش تمام است. ایشان می‌ فرمایند این دغدغه من است که مسئولین کشور، نماینده مجلس، استاندار و وزیر و وکیل و… در این وادی(جمع کردن مال دنیا) بیفتند. وقتی قلاب طمع دنیا در دهان شخص فرو رفت، این شخص دیگر نمی‌تواند انقلابی باشد. چون باید خودش را حفظ کند! بعضاً در مجلس به ما می‌ گویند که موضع نگیر یا اگر موضع می‌ گیری، رای که مخفی است چه ضرورتی دارد آن را علنی کنی؟ رأیت را بده ولی کاری نکن که تو را به عنوان مخالف بشناسند.

در نامه ۱۰ نفری که ما امضا کردیم و شورای عالی امنیت ملی ممنوع المنبری، ممنوع التصویری، ممنوع الخروجی و… آقای خاتمی را تصویب کرد. سوال ما این بود که شورای عالی امنیت ملی! این مسئله مصوبه دارد یا ندارد؟ اگر دارد پس چرا اجرایی نمی‌کنی؟ در آنجا حملاتی به ما شد که چرا این را امضا کردی؟ گفتیم ما قسم خوردیم که نظارت کنیم و سوال کنیم. این تب دنیا در همه جا وجود دارد ولو در پست مسئول خرید ساده! ان شاءالله که این دغدغه های آقا را جدی بگیریم. و فردای قیامت ما را برای اشک های آقا مورد بازخواست قرار ندهند.

پرسش و پاسخ

نظارت بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی
* بفرمایید چرا مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرایی شدن آن کار جدی نمی‌کند؟

- این یک نقطه ضعف است و مشخص نشده چه کسی باید بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت کند. یا باید می‌گفتند ناظر این مصوبات مجلس است و یا اینکه رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا ناظر و پیگیر این مصوبات باشد که الان در بحثحجاب و عفاف نزدیک به ۳۳۰ ماده برای ۲۶ نهاد مصوبه موجود است که اگر همین ادارات دولتی این مسئله را عملی می‌کردند دیگر به قول آقای روحانی لازم نبود «ون» بگذاریم؛ چراکه الناس علی دین ملوکهم.

در یکی از شب های ماه رمضان همراه با ۳۰-۲۰ نفر از دوستان اصولگرا در نهاد ریاست جمهوری برای افطار دعوت(آقای روحانی) بودیم. در غذاخوری نهاد که برای مراسمات بود زن‌هایی که از مهمانان پذیرایی می‌کردند بدحجاب بودند. من به آقای نهاوندیان به عنوان مسئول نهاد گفتم: شما که می‌گویید با نغمه سر نمی‌شه، این نهاد زیر نظر شما هست یا خیر؟ آیا شما می‌توانید این خانمی که به عنوان کارمندتا به اینجا می‌‌آید را موظف به داشتن حجاب بکنید یا خیر؟ ایشان گفتند: حرف شما درست است و دستور دادند خانم ها رفتند و آقایان برای پذیرایی آمدند. خب مشکل در آن زمان حل شد اما برای سایر مراسمات چه…؟

امربه معروف و ضعف مجلس
*ضرورت وجود امر به معروف در جامعه چیست؟ چرا عملکرد مجلس در این زمینه ضعیف است؟ چرا در زمینه مظلومیت آمران به معروف تصمیمی گرفته نمی‌شود؟

خب قانون امر به معروف و نهی از منکر(اصل هشتم قانون اساسی) واقعاً مغفول مانده است. به فضل الهی کمیسیون فرهنگی و کمیسیون قضایی پس از گذراندن چندین جلسه, آخرین جلسه را برگزار می‌کنند. که ان‌شاءالله به صحن علنی مجلس بیاید و مشخص شود که بحثامر به معروف تحت نظر چه نهادی باشد.

امربه معروف دست جمعی
*نظر شما در مورد امر به معروف و نهی از منکر دست جمعی چیست؟

هم قرآن، هم روایات، هم امام(ره) و هم مقام معظم رهبری گفته اند که امر به معروف قلبی و زبانی وظیفه هر مسلمانی است. در امر به معروف زبانی دو شرط وجود دارد؛ اول اینکه بدانید تاثیر دارد و دوم اینکه خطر جانی برای آمر به معروف وجود نداشته باشد و در این شرایط بر همه واجب است. حضرت آقا معتقد نیست که فرد برود در یک جمع اراذل و اوباش امر به معروف کند. خب در اینجا معلوم است که برای شخص خطر جانی به‌وجود می‌‌آید. پس ایشان می‌فرمایند در برخورد با اراذل و اوباش دست جمعی بروید و امر به معروف کنید. امر به معروف یک واجب کفایی است یعنی اگر عده ای از این واجب فرار کردند، این وظیفه برگردن بقیه می‌ماند.

در مصاحبه ای به بنده گفتند که انصار حزب الله می‌ خواهد امر به معروف دست جمعی کند. بنده عرض کردم انصار حزب الله می‌ خواهد در چارچوب قوانین به وظیفه شرعی خود عمل کند و این کار جدیدی نیست.

از انصار تشکر می‌کنیم
*نظرتان را صریحاً در مورد گروه‌های سیار امر به معروف انصار حزب الله بیان کنید؟.

انصار حزب الله باید در چارچوب قوانین ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر که بخش مردمی هم دارد به فعالیت بپردازد. اما خلاف قانون از هر کس باشد خلاف است و فرقی نمی کند از انصارحزب الله باشد یا از هر جای دیگر. طبق استفتاء از مقام معظم رهبری امر به معروف زبانی کار بسیار پسندیده و واجبی است و از انصارحزب الله برای انجام این کار تشکر می‌کنیم.

تندروها و کند روها
*چرا در جامعه سیاسی کشور همیشه بحثتندرو وکندرو مطرح است و از کندروها به اعتدالیون و از تندروها به عنوان جامعه مذهبی تعبیر می‌ شود؟

مطمئنا این گونه مباحثادامه دار خواهد بود از زمان امیر المومنین هم بوده است. اینکه ایشان خانه نشین شدند به خاطر برچسب تندروی بود که به ایشان زده شد. پس این موضوعی تاریخی است و جدید نیست که تصور کنیم تازه مطرح شده است. همیشه جناح دیندار و معتقد مخالف داشته است، به گونه ای که مدام در خطر منزوی شدن از طرف مخالفین بوده است. این ما هستیم که باید به وظیفه عمل کرده و از هیچ چیزی نهراسیم.

بگذار تا هرچه می‌ خواهند به ما انگ افراطی بزنند. در بحثاستیضاح وزیر علوم، خیلی ها گفتند که این کار افراطیون است. آیا ۱۴۶نفر استیضاح کننده همه تندرو و افراطی بودند؟!. اتفاقا اینقدر که به جبهه پایداری حمله می‌ کنند و آنها را افراطی می‌ دانند فقط تعداد ۲۰ نفر از ۶۰ نفر امضاء کنندگان استیضاح از جبهه پایداری بودند. در این استیضاح معتقدین به نظام پیروز شدند.

ما حدود هفت الی هشت جلسه با فرجی دانا گذاشتیم تا کار به استیضاح کشیده نشود. در دانشگاه حوزه نمایندگی بنده یعنی قزوین، حدود ۱۲۰ نفر را برکنار کردند. مگر یک دانشگاه چند مدیر دارد که چنین برخوردی با آنان شد؟!

بنده با رئیس دانشگاه قزوین و با شخص وزیر در این مورد صحبت کردم ولی فایده ای نداشت با معاون پارلمانی ایشان که صحبت کردم به من گفت تو هم برو استیضاح را امضا کن. در صورتی که با استدلال متقن حرف زدیم. در جلسه ای که جناب حداد عادل و آقای صادق مشاور آقای روحانی و شخص وزیر علوم حضور داشتند سه ساعت بحثو تبادل نظر شد تا بلکه در تصمیماتش تجدید نظر کند و در همین جلسه آقای صادق هم به فرجی دانا سفارش کرد تا خواسته های آقای حداد را عملی کند ولی ایشان چنین کاری نکرد.

در موضوع استیضاخ ما از اینکه اینها در دانشگاهها بحثهای امنیتی ایجاد کنند نگران بودیم و اینکه دوباره افراطیون در دانشگاهها غائله‌ای برپا کنند.

توهین به حزب اللهی‌ها
*چرا در شبکه های اجتماعی و سایتها اینقدر به حزب اللهی ها توهین می‌ شود؟

این توهین‌ها طبیعی است و اگر غیر از این باشد باید نگران بود. اگر از دینداری و ولایتمداری دست بر دارید به شما هیچ توهینی نمی شود، بلکه شما را تشویق هم می‌ کنند. اینها یک روزی در این کشور به هاشمی فحش می‌ دادند. بعداز قضایای فتنه ۸۸ گفتند به هاشمی جفا شد و دلسوز او شدند. آن روز چون او با ولایت بود به او توهین می‌ کردند ولی همین که متوجه شدند از ولایت فاصله گرفته، برای ایشان کف زدند.

*آیا افکار عمومی از صدای آمریکا و بی بی سی آسیب نمی پذیرند؟

حتما آسیب می‌ بیند و اصلا هم نمی شود جلودار آنها بود. اگر دیش های ماهواره جمع آوری شود مطمئنا در آینده نزدیک تکنولوژی های جدیدی خواهد آمد که برای دسترسی به ماهواره نیازی به دیش نخواهد بود. ما اگر به وظیفه خویش در بحثفرهنگی خوب عمل کنیم القائات ماهواره بی تاثیر خواهد شد. ولی متاسفانه ما و سایر دستگاههای مربوطه خوب عمل نمی کنیم. اینکه دشمن برای ما برنامه ریزی دارد موضوع درستی است. اگر وزارت ارشاد، صدا وسیما، سازمان تبلیغات، روحانیت، آموزش و پرورش، آموزش عالی و همه ارگانهای فرهنگی از جمله بسیج خوب عمل کنند، قطعا کار ساز خواهد بود. ولی درکل نباید ناامید بود چرا که در جنگ فرهنگی با غرب به اندازه ای که به ما ح؛ مله شده دو برابر؛ ما به آنها حمله کرده ایم.

امروز آمریکا در منطقه بدبخت شده است. این قدر تلفات و هزینه در عراق دادند ولی دولتی که بر سر کار است متعلق به شیعیان و تحت حمایت ماست. در سوریه هرچه تلاش کردند تا دولت بشار را ساقط کنند راه به جایی نبردند چرا که ایران پشت سر سوریه محکم ایستاده بود. امروز در یمن و همینطور کشورهای امریکای لاتین این جمهوری اسلامی است که نقش تعیین کننده دارد. در سفری که به آفریقای جنوبی داشتیم با شیعیان آنجا که ۱۵۰۰نفر هستند ملاقاتی داشتیم. اینها یک رادیو را ه اندازی کرده بودند که تقریبا به طور شبانه روزی برنامه پخش می‌ کند و ۱۶ساعت برنامه زنده دارد. تقریبا ۸۰۰.۰۰۰ نفر شنونده این رادیو هستند. اینها نتیجه تاثیر گذاری انقلاب اسلامی در افکار عمومی مردم دنیاست. غرب حتی تحمل دو شبکه العالم وپرس تی‌وی را ندارند، در صورتی که هزاران شبکه ماهواره ایی علیه جمهوری اسلامی فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز