خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

دولت گزارش مجلس از تخلف هفت هزار میلیاردی در دولت سابق را پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۱۸۸

هیچ توافقی در نیویورک صورت نگرفته است / ظریف سیاستمدار هوشمندی است و تنها مطالبی را عنوان می‌کند که واقعیت‌ها و منافع ملی در آن منعکس باشد / سیاست کلی دولت حمایت از تولید است / تا تحقق خواسته‌های ملی خود بحثمذاکرات را دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی دولت از پیگیری دولت یازدهم در رابطه با گزارش مجلس شورای اسلامی از تخلف هفت هزار میلیاردی در دولت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا پیرامون رانت هفت هزار میلیاردی که روز گذشته در مجلس مطرح شده بود که توسط بانک مرکزی دولت دهم صورت گرفته است، گفت: در این خصوص گزارش مکتوبی دریافت نکرده‌ام. اگر این مسئله مرتبط با دولت قبل باشد مجلس امکان ارسال آن به مراجع قانونی را دارد و اگر هم لازم باشد ما پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص مواضع اخیر نتانیاهو علیه ایران که گفته بود ایران می‌تواند از داعش خطرناک‌تر باشد، اعلام کرد: سیاست ایرا‌ن‌هراسی رژیم صهیونیستی بحثجدیدی نیست و توضیح واضحات است. آنها صحبت‌های‌شان اینقدر بغض‌آلود است که گاهی با پریشان‌گویی همراه می‌شود به ویژه وقتی می‌بینند ما پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات کسب می‌کنیم. چیزی که مهم است این است که ما تا تحقق خواسته‌های ملی خود بحثمذاکرات را دنبال خواهیم کرد.

معاون نظارت توسعه و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مخالفان دولت اعلام کرده‌اند که آمارهای اقتصادی دولت یازدهم صحت ندارد، اظهار داشت: آنچه در مورد آمارها اعلام می‌شود مبانی سنجیده‌ای دارد که قابل دفاع است. در منطق اقتصادی نمی‌توان این برداشت‌ها را جایگزین آمارهای رسمی کرد.

در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که علی‌رغم اینکه دولت اعلام کرده نرخ تورم به زیر ۲۱ درصد رسیده اما مردم در بازارها با افزایش قیمت‌ها مواجه هستند که نوبخت پاسخ داد: آمار نرخ تورم در شهریورماه طبق اعلام مرکز آمار به ۲۰.۶ درصد رسید یعنی رشد افزایش قیمت نسبت به ماه‌های قبل تقلیل کرده است اما بحثافزایش قیمت با وجود کاهش نرخ تورم نیز یک واقعیت است.

سخنگوی دولت در مورد برنامه دولت پیرامون کاهش حاشیه‌های بازار خودرو بیان کرد: سیاست کلی دولت حمایت از تولید است که بخش مهمی از تولید شامل صنعت خودرو می‌شود. هر نوع حمایتی که بتوانیم از صنایع خود انجام می‌دهیم.

خبرنگار دیگری در ادامه مدعی شد که ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا اعلام کرده که اگر توافق هسته‌ای صورت نگیرد مردم در انتخابات آینده به غرب‌ستیزان رای خواهند داد که نوبخت در واکنش به این سوال تاکید کرد: البته اظهارنظر آقای ظریف هم اکنون در دست من نیست اما تردیدی ندارم که ظریف سیاستمدار هوشمندی است که تنها مطالبی را عنوان می‌کند که واقعیت‌ها و منافع ملی در آن منعکس باشد.

نوبخت همچنین اعلام کرد: امروز هیات وزیران به استماع گزارش وزیر امور خارجه پرداخت و با توجه به انجام مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در نیویورک و همچنین سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی درمجمع عمومی سازمان ملل وملاقات‌های آقای روحانی، وزیر امور خارجه گزارشات مبسوطی را ارائه کرد.

وی افزود: طبق این گزارشات، سفر اخیر رئیس جمهور همچون سفر گذشته بسیار مبارک و جهت بیان مواضع حق‌طلبانه ملت ایران بود و نشان داد که می‌شود از همه حقوق یک ملت با قاطعیت دفاع کرد بدون اینکه واکنشی منفی که در سالهای گذشته رخ داده بود، تکرار شود.

نوبخت خاطر نشان کرد: بیان فاخر و حقوقی رئیس جمهور چه در مجمع عمومی و چه در بحثتغییرات آب وهو ا وجلسات متعدد با مقامات کشورهای خارجی همگی بیانگر مواضع قاطع او بود. ما امیدواریم با توجه به اینکه مذاکرات در روزهای آینده مجددا آغاز می‌شود، مسئولان ما بتوانند با جمع‌بندی مطلوب در راستای منافع ملی‌مان به درستی و مثل گذشته از این مواضع دفاع کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه دیگر هیات وزیران گفت: امروز مبلغی بالغ بر ۷۰میلیارد تومان اعتبار به استان اردبیل اختصاص داده شد که این اعتبارات در راستای تامین آب و انتقال آن به مناطق شهری و روستایی و سامان دهی ارس مورد استفاده قرار خواهد گرفت وبه تفکیک به شهرستان‌های این استان توزیع می‌شود تا مشکل خود را حل کنند.

وی تاکید کرد: امروز همچنین مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احداثبیمارستان شهید باهنر کرمان اختصاص داده شد البته این اعتبارات در کنار مصوبات سال جاری برای تسریع در کار این پروژه به وزارت بهداشت افزوده شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم در بخش اعتبارات بهداشت و درمان نیز گفت: دولت مصمم است با تقویت اعتبارات حوزه بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام دهد که شاید ضروری نباشد ما این اقدامات را در لایحه بودجه نیاوریم.

نوبخت در خصوص اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس و اظهارات روز گذشته کمیسیون امنیت ملی مبنی براینکه بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به مصلحت نیست، گفت: با توجه به صحبت نخست وزیر انگلیس باید بگویم صرف این مسئله رابطه در سطح مشخصی محدود نخواهد شد و یک رابطه بین دوکشور براساس سخنرانی طرفین شکل نمی‌گیرد بلکه ملاحظات عدیده و مصالح بلندمدتی مد نظر است.

وی با بیان اینکه سخنرانی را باید با سخنرانی جواب داد گفت: ما هیچ کجا از منافع خود کوتاه نمی‌آییم و متناسب با آن پاسخ طرف‌های مقابل را می‌دهیم ما همه مسائل را در چهارچوب مقررات ومصالح ملی خودمان تنظیم می‌کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش بودجه بخش فرهنگ گفت: یکی از مسائل اثر بخش در حوزه فرهنگ بحثمربوط به منابع مالی است. ما فکر می‌کنیم که امروز نیاز به هماهنگی بیشتری در این زمینه وجود دارد. ما اعتبارات قابل توجهی در حوزه فرهنگ به نهادهای غیر فرهنگی می‌دهیم وبایداز همه آنها بخواهیم که گزارش مکتوبی بدهند که چه اقداماتی انجام داده‌اندکه امروز نگرانی‌های فرهنگی وجود دارد.

نوبخت در مورد سفر رئیس جمهور به عربستان نیز گفت: در برنامه آقای روحانی سفر به عربستان تعریف نشده است اگر بحثاین سفر مطرح شود، قطعا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی در واکنش به اظهارات خبرنگاری که عنوان می کرد اخیرا برخی رسانه‌ها صحبت از توافقی درنیویورک می‌کنند که منجر به پذیرش تعلیق استفاده از نیمی از سانتریفیوژهای ما شده است، گفت: هیچ یک ازتوافقات خود را مکتوم نمی‌کنیم بلکه توافقات صورت گرفته باید اطلاع رسانی شود قطعا هیچ توافقی دراین زمینه صورت نگرفته است. تردیدی نداریم که دیپلمات‌های ایرانی بسیار متدین و متبحر هستند و مثل گذشته ازمنافع ملی ما دفاع خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز