خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران:

معوقات بانکی مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان مازندران است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۱۲۷

مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان مازندران سود بالای بانکی است و بسیاری از تولیدکنندگان برای حیات خود دچار مشکل هستند.

غلامرضا عشریه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت: مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان مازندران سود بالای بانکی است و بسیاری از تولیدکنندگان برای حیات خود دچار مشکل هستند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با اشاره به مشکلاتی که مازندران در توسعه از گذشته تاکنون داشت، تصریح کرد: از سرمایه حاکمیتی در مازندران به خوبی استفاده نشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه همکاری مناسبی که بین نمایندگان استان مازندران و اتاق بازرگانی وجود دارد، گفت: رفع موارد قانونی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول با اعلام اینکه حجم مشکلات استان مازندران بسیار زیاد است، تصریح کرد: از مجلس و نمایندگان توقع داریم در این مقطع که سرمایه‌گذاران مشکل دارند برای رفع موانع قانونی اقدام کنند.

عشریه خاطرنشان کرد: حجم معوقات مازندران در حال افزایش است و نتوانستیم نسبت به ساماندهی معوقات بانک‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاری در استان مازندران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: معوقات بانکی مهم‌ترین چالش تولیدکنندگان استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اعلام اینکه برخی از واحدهای صنعتی که توانمند هستند نیاز به حمایت دولت و مجلس دارند که این امر نیاز به ابلاغ قانونی دارد، بیان داشت: جلسات مکرری با بانک‌های استان مازندران برگزار می‌شود ولی این جلسات برای رفع مشکلات تولیدی کارساز نیست.

عشریه خواستار اجرای عدالت مالیاتی در کشور شد و گفت: پرداخت مالیات فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد آورد، پرداخت ۲۵ درصد سود بانکی کمر تولید کننده را شکست و اگر اسناد بررسی شود بعضا میزان سود بسیار بیشتر از این رقم است.

وی ادامه داد: در دنیا اگر رکود اقتصادی وجود دارد روسای کشورها به کمک تولید می‌آیند، سود تسهیلات را کاهش می‌دهند ولی در شرایط فعلی امکان حفظ حیات برای تولیدکنندگان وجود ندارد، بسیاری از واحدهای مازندران تعطیل شد و اگر اشتغال واحدهای استان رفع شود بسیاری از مشکلات امنیتی استان حل و فصل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به مشکلاتی که در حوزه کشاورزی است از گذشته تاکنون وجود داشت، گفت: در ۳۰ سال گذشته به پدران ما ظلم شد، امروز برنج مازندران باید ۱۰ هزار تومان به فروش برود تا توجیه اقتصادی داشته باشد، اما کشاورزی امروز ما با قیمت بسیار ناچیز برنج قابل توجیه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز