خبرگزاری کار ایران

مربی امداد و نجات انجمن کلیوی زنجان:

نمک، شکر و هروئین؛ سه گرد سفید خانمان برانداز

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۱۰۰

مربی امداد و نجات و عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گفت: پیتزا، سوسیس و کالباس بستگی به سیستم بدنی افراد در دراز مدت تاثیر سوء خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان، احد سهامی با تاکید بر اینکه نمک باید از سفره‌ها برچیده شده و این عادات غذایی در کودکی تثبیت شود، ادامه داد: نمک باید دور از دسترس کودکان باشد و در میوه جات نیز از مصرف آن خودداری شود.

وی در اولین جلسه کلاس آموزش کمک‌های اولیه به آموزش بیماران کلیوی در این زمینه پرداخت و افزود: یادگیری کمک‌های اولیه به نفع بیمار و پزشک است و وظیفه امدادگر کمک به بیمار و جلوگیری از تشدید بیماری و صدمات است.

این مربی امداد و نجات، فشار خون و دیابت را زمینه ساز بیماری‌های کلیوی دانست که اکثر افراد از وجود این دو عامل غفلت دارند و افزود: افزایش وزن، تغذیه نادرست، استفاده از فست فود‌ها و استفاده بیش از حد از نمک، برای بدن مضر است و استفاده از نوشابه که نصف یک لیوان از آن حاوی شکر است و نوشیدن دوغ که حاوی مواد نگه دارنده است نیز از عوامل افزایش بیماری‌ها است.

سهامی با اشاره به اینکه باید به سمت استفاده از غذاهای سنتی برویم، تاکید کرد: از استفاده بیش از حد برنج باید خودداری کرد و در هنگام استفاده از دوغ رقیق سازی انجام شود که در غیر این صورت استفاده از این نوشیدنی برای بیماران پیوند کلیه مضر است و نیز باید چای شیرین از سفره صبحانه حذف شود.

وی از کاهش سن سکته در جامعه و تاثیر تغذیه نادرست به میزان ۵۰ درصد در بروز آن خبر داد و تاکید کرد: پیتزا، سوسیس و کالباس بستگی به سیستم بدنی افراد در دراز مدت تاثیر سوء خود را نشان می‌دهد.

مربی امداد و نجات انجمن کلیوی زنجان به استفاده از روغن‌های حیوانی، روغن زیتون و روغن کنجد تاکید کرد و افزود: داشتن تحرک و پیاده روی در مسیر مستقیم و با امکانات مناسب پس از مصرف روغن‌ها لازم است.

سهامی به عدم مصرف سیگار تاکید کرد و خواستار ترویج عدم مصرف آن در خانواده‌ها شد و تصریح کرد: مصرف سیگار بر کل سیستم حیاتی انسان آثار سوء دارد.

در این کلاس آموزشی، نحوه امداد و نجات بیماران و مصدومین آموزش داده شد و قرار است این کلاس‌ها هر هفته به مدت ۶ جلسه برای بیماران کلیوی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز