خبرگزاری کار ایران

از سوی مجمع روحانیون مطرح شد؛

حضور مردم در صحنه؛ تنها راه مبارزه با گروه‌های افراطی

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۱۴

مجمع روحانیون مبارز تاکید می‌کند تا زمانی که اهداف مشکوک ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا ادامه دارد، سیاست درست عدم همکاری با این ائتلاف باید ادامه یابد و کمک به مردمی که درگیر با توطئه داعش هستند خداپسندانه‌ترین کاری است که انجام می‌شود.

جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز دوشنبه شب به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدخاتمی و با حضور اکثر اعضا تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه اخبار داخلی و خارجی مورد بحثوبررسی قرار گرفت و بیشترین بحثپیرامون موضوع گروه داعش و ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش بود.

در این جلسه مطرح شد که گروه‌های افراطی القاعده و طالبان و داعش در ابتدا توسط نیروهای مرتجع منطقه و غرب بویژه آمریکا برای اهداف سیاسی و از آن جمله تغییر جغرافیای سیاسی منطقه شکل گرفت، و پس از آن این نیروها رها شدند تا علیرغم جنایت‌هایی که می‌کنند سخنگویان اسلام معرفی شوند و در نهایت تقابل و نزاع به داخل کشورهای اسلامی کشیده شود و اکنون آن چه که به عنوان ائتلاف علیه داعش نام گرفته و در سایه این نام به منابع و زیرساخت های کشور سوریه حملات هوایی انجام می گیرد، نیز با اهداف سیاسی است که عرف موجود بر روابط جهانی را به هم ریخته است.

همچنین عنوان شد که بدنه گروه چریکی بی‌پشتوانه و سابقه و آموزش داعش با جنگ های نظامی و بمباران های هوایی نه تنها از بین نمی روند که بیشتر گسترش پیدا می کنند و بقایای آنها باعثآزار جهان اسلام خواهند شد. همچنان که نادیده گرفته شدن استقلال سیاسی یک کشور و نقض حاکمیت آن و ورود به فضای آن کشور بدعتی است که نه به پایان داعش کمک می کند و نه به مهار شدن تروریست منطقه می انجامد.

در ادامه این جلسه تاکید شد: مجمع روحانیون مبارز سیاست داعش‌گسترانه و مداخله‌جویانه ائتلاف به اصطلاح ضد داعش را به شدت محکوم می‌کند و تنها راه مبارزه با این گروه‌های افراطی را همانگونه که مرجعیت عراق اعلام کردند حضور مردم در صحنه مبارزه می‌داند.

مجمع تاکید می‌کند تا زمانیکه اهداف مشکوک ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا ادامه دارد، سیاست درست عدم همکاری با این ائتلاف باید ادامه یابد و کمک به مردمی که درگیر با توطئه داعش هستند خداپسندانه‌ترین کاری است که انجام می شود.

مجمع روحانیون مبارز همچنین ضمن تبریک عید سعید قربان در ایام معنوی عرفه که فصل دعا ومناجات است، از مردم خوب کشورمان دعوت می کند تا همگام با حجاج خدا جو برای وحدت دنیای اسلام که آرزوی امام راحل بود، تلاش و دعا نمایند و به مسایل معنوی توجه ویژه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز