خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

بویری بیابانگرد، کریم‌فر و باباجان زاده در دیدار رده‌بندی

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۰۸

پیام بویری فرنگی‌کار جوان وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان با شایستگی راهی دیدار رده‌بندی شد و افشین بیابانگرد در وزن ۶۶ کیلوگرم به گروه شانس مجدد رفت.

پیام بویری فرنگی‌کار جوان وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان با شایستگی راهی دیدار رده‌بندی شد و افشین بیابانگرد در وزن ۶۶ کیلوگرم به گروه شانس مجدد رفت.

به گزارش ایلنا، در وزن ۷۵ کیلوگرم پیام بویری نایب قهرمان جوانان جهان در نخستین تجربه حضور در چنین رقابت های سطح بالایی در رده ای سنی بزرگسالان، در دور اول مقابل نوربک خاشیمبیکوف از ازبکستان در یک کشتی زیبا و دیدنی با نتیجه ۹ بر ۵ به برتری دست یافت. وی در دور دوم مقابل سینگ گورپرت از هند نفر هفتم رقابت های جهانی ازبکستان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

بویری در این مرحله مقابل تاکاهیرو کاناکوبو از ژاپن دارنده دو مدال نقره آسیا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در حالی که مبارزه پایاپایی را با حریف خود داشت به دلیل اخطار دوم یک امتیاز از دست داد و با نتیجه یک بر یک نتیجه را واگذار کرد. داوران در یک دقیقه پایانی با قطع کردن مداوم کشتی به حریف ژاپنی اخطار ندادند تا این جوان شایسته خوزستانی راهی دیدار رده بندی شود. در این وزن کاناکوبو از ژاپن و کیم هیو وون از کره جنوبی قهرمان المپیک فینالیست شدند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان قهرمان آسیا با اقتدار با نتیجه ۸ بر صفر در کمتر از ۵ دقیقه به پیروزی رسید. وی دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی در یک مبارزه نزدیک که با چاشنی داوری یک طرفه نیز همراه بود با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال راهی گروه شانس مجدد شد. بیابانگرد در این مرحله ابتدا به مصاف پان ژنگ از چین قهرمان آسیا می رود و در صورت برتری برای کسب مدال برنز با المراد تسمراداف از ازبکستان دارنده مدال برنز جهان مصاف می دهد. بیابانگرد پس از کسب مدال برنز رقابت های جهانی در وزن۷۱ کیلوگرم در آخرین روزها جایگزین امید نوروزی شد و برای حضور در این رقابت ها کیلوهای زیادی را کم کرده است. در این وزن هان سو ریو از کره جنوبی و ری تو ماتسوموتو از ژاپن فینالیست شدند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بشیر باباجان زده در دور نخست داهارمندر دلال از هند نفر سوم آسیا را با اجرای چهار بارانداز زیبا با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل نورماخان تینالیف از قزاقستان نفر سوم جهان، دارنده مدال طلای بازی های آسیایی گوانگجو و قهرمان آسیا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. در این مبارزه با دادن اخطار دوم به باباجان زاده یک امتیاز به حریف رسید و داوران در یک دقیقه پایانی مبارزه اخطاری به تنالیف ندادند. با توجه به حضور تنالیف در دیدار پایانی بشیرباباجان زاده به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله ابتدا ابرار بیک ماماسولیف از ازبکستان دیدار می کند ودر صورت برتری برای کسب مدال برنز بامراد رامونوف از قرقیزستان مسابقه می دهد. در این وزن تنالیف قزاقستان و یانگ مین کیم از کره جنوبی فینالیست شدند.

در وزن ۸۵ کیلوگرم مجتبی کریم فر در دور نخست مقابل آمی شاهین از اردن با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید، اما در دور بعد مقابل سی یئول لی از کره جنوبی نفر دوم بازی های آسیایی گوانگجو و قهرمان آسیا در حالی که تا در دقیقه ۵:۲۰ از حریف با نتیجه ۵ بر یک پیش بود با ناداوری محض سه اخطاره شد. با توجه به حضور این حریف کره ای در دیدار فینال کریم فر راهی گروه شانس مجدد شد. وی در این مرحله ابتدا به مصاف اوکا تایچی از ژاپن از مبارزه می کند و در صورت پیروزی برای کسب مدال برنز با آزات بیشی بیکوف از قرقیزستان مصاف می دهد. در این وزن سی یئول لی از کره جنوبی و رستم آساکولوف از ازبکستان فینالیست شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز