خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شور شدن اندک آب‌ها قابل اغماض است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۹۰

استفاده از " آب شیرین کن‌ها " تا حدی منجر به شوری آب‌ها می‌شود اما گاهی منافع حاصله به حدی است که بعضی آثار زیست محیطی اندک قابل اغماض است / در ایران استفاده از آب شیرین کن‌ها بصورت خیلی محدود بوده و ضمن اینکه هر اقدامی با نظر سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: طبیعی است که استفاده از " آب شیرین کن‌ها " تا حدی منجر به شوری آب‌ها می‌شود اما گاهی منافع حاصله به حدی است که بعضی آثار زیست محیطی اندک قابل اغماض است.

" ستار محمودی "، " قائم مقام وزیر نیرو " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه کشور اهتمام و توجه کشور به بحثبحران آب باعثغفلت از شور شدن آب‌ها شده گفت: طبق آمار و اطلاعات موجود در کشور ما نسبت به دیگر کشور‌ها از آب شور دریا کمتر استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: هر کشوری که بخواهد آب را شیرین کند قطعا ملاحظات " زیست محیطی " را در نظر می‌گیرد البته طبیعی است که استفاده از آب شیرین کن‌ها حالت طبیعی محیط زیست را بهم می‌زند و آثاری بدنبال دارد اما گاهی اثر خیلی مخرب است و گاهی نسبت به منافع حاصله قابل اغماض است.

محمودی خاطرنشان کرد: در ایران استفاده از آب شیرین کن‌ها بصورت خیلی محدود بوده و ضمن اینکه هر اقدامی با نظر سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در کشور ما نگرانی بابت استفاده از آب شیرین کن‌ها و احتمال شور شدن آب‌ها وجود ندارد.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: با وجود کمبود آب، آب استحصال شده از آب شیرین کن‌ها را فقط برای شرب و صنایع اشتغال زا استفاده می‌شود و برای کشاورزی استفاده نمی‌شود زیرا نمی‌ارزد که آب شور دریا جهت کشت استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز