خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

احداثسد دیورش در گیلان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۵۵

سد دیورش در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از احداثسد دیورش در گیلان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیف الله آقابیگی با اعلام این خبر، اظهار کرد: سد دیورش در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت و در ۳ کیلومتری شهر توتکابن بر روی رودخانه خرشک ساخته می‌شود.

وی افزود: با ساخت این سد، آب مورد نیاز برای آبیاری ۶۷۰ هکتار از اراضی دره خرشک و اسطلخ جان، به میزان پنج و یک دهم میلیون متر مکعب تأمین می‌شود.

آقابیگی درباره مقدمات اجرایی شدن پروژه ساخت سد دیورش گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای بهره گیری از توان بخش غیر دولتی در راه عمران و آبادانی گیلان و واگذاری عملیات اجرای پروژه ساخت سد دیورش به بخش خصوصی، اسناد مرتبط آماده شده تا پس از تهیه شدن مدل مالی مناسب و تأیید وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، ساخت سد دیورش آغاز شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین هدف از احداثسد مخزنی دیورش، تأمین آب شرب شهر‌ها و روستاهای محدوده طرح مشتمل بر شهرهای رستم آباد، رودبار، منجیل، توتکابن، لوشان و روستاهای وابسته به میزان پنج میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب در سال برای افق طرح است.

این مسئول افزود: بررسی وضعیت تأمین آب در شرایط موجود نشان می‌دهد عمده منابع تأمین آب شرب شهر‌ها و روستاهای هدف، آب زیرزمینی است که عمدتاً از طریق چاه‌ها تأمین می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با احداثسد دیورش، آب مطمئن و سالم در اختیار ساکنان شهرهای رستم آباد، رودبار، توتکابن، منجیل و لوشان و روستاهای وابسته قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز