خبرگزاری کار ایران

در بیستمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز؛

کاهش تولیدات صنایع، خسارات جبران ناپذیری بر پیکره صنایع استان البرز وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۴۸

اگر تنفسی دو تا سه ساله برای تولید در نظر گرفته شود، معوقات، به سیستم بانکی باز خواهد گشت.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به رکود اقتصادی و تورم ناشی از کمبود نقدینگی انصاف نیست که بخش خصوصی را به خاطر بدهی معوق به بانک‌ها زیر سوال ببریم.

به گزارش ایلنا، حسین طوسی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تنها ۱۴ درصد معوقات بانکی در اختیار بخش تولید است، افزود: اگر بخش خصوصی در پرداخت تسهیلات بانکی دچار مشکل شده است به دلیل شرایط خاص اقتصادی ناشی از تشدید تحریم‌ها سابقه تحریم، تورم، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پولی بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط به وجود آمده در زمینه ایجاد رکود و تورم اقتصادی، بخش خصوصی مقصر نبوده و انصاف نیست که این بخش خسارت این مشکلات بپردازد.

طوسی همچنین با اشاره به اینکه اشتغال کشور در خطر است، افزود: بیشتر اشتغال کشور در حوزه صنعت در بنگاههای کوچک و متوسط ایجاد می‌شود به همین لحاظ حل مشکلات بانکی و اعتباری این واحد‌ها را برای حفظ اشتغال موجود کشور لازم و ضروری است.

وی افزود: اگر تنفسی دو تا سه ساله برای تولید در نظر گرفته شود، این سهم ناچیز به سیستم بانکی بازخواهد گشت.

طوسی با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد ظرفیت صنایع و بنگاههای اقتصادی استان فعال است، ادامه داد: جای تاسف است که به علت تورم، کمبود نقدینگی و رکود حاکم از تمام ظرفیت‌های تولیدی در استان استفاده نمی‌شود.

رییس اتاق بازرگانی البرز یادآور شد: کاهش تولیدات صنایع تا مرز ۷۰ درصد ظرفیت، به معنای ضررو زیان و خسارت جبران ناپذیر بر پیکره صنایع استان است.

در ادامه این نشست نظام نامه‌های جدید صندوق توسعه ملی و نحوه ارایه خدمات و پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به حضور رییس صندوق توسعه ملی در اتاق البرز طی هفته آتی نشست مشترکی با حضور مسوولان استان و بخش خصوصی تشکیل و مسایل و مشکلات و روند اعطای تسهیلات برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز