خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خمینی شهر:

کمبود امکانات؛ دلیل عدم رونق شهرک صنعتی برق و الکترونیک در خمینی شهر

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۳۶

طی سال‌های گذشته مجوزشهرک صنعتی برق و الکترونیک در خمینی شهر داده شده است که حدود ۷۰ واحد در این شهرک واگذار شده است اما تنها ۴ واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند و به فعالیت مشغولند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خمینی شهر گفت: به دلیل مشکلات ساخت و ساز مسکن و رکود در این صنعت، محصولات واحد سنگبری‌های این شهرستان در انبار مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدتقی ترابی فر افزود: در صنایع دیگر این شهرستان هم رکود وجود دارد اما کم و بیش به فعالیت مشغولند.

وی با بیان اینکه رکود در بازار و فروش نرفتن محصولات، نقدینگی، ارزش افزوده، مالیات و بیمه مشکل بیشتر واحدهای ریسندگی و بافندگی و دیگر واحدهای تولیدی در این شهرستان است، گفت: اگر مسایلی از این دست حل شوند، در صنایعی مانند حوله بافی، صنایع غذایی و برق و الکترونیک امکان ایجاد نزدیک به ۷ هزار شغل مستقیم وجود دارد که در صورت ایجاد آن، به حدود ۲ هزار نفر نیرو با تحصیلات مرتبط نیاز ایجاد می‌شود که این نیرو‌ها در خود شهرستان وجود ندارند.

این مدیر صنعتی با اشاره به شکل گیری شهرک صنعتی برق و الکترونیک در این شهرستان، گفت: حدود ۷۰ واحد در این شهرک واگذار شده است اما تنها ۴ واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند و به فعالیت مشغولند.

ترابی‌فر ادامه داد: ۷ واحد نزدیک به بهره برداری هستند، ۱۰ واحد هم از ۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و مابقی هنوز فعالیتی برای احداثواحد نداشته‌اند.

وی علت عدم رونق این شهرک را کمبود امکانات دانست و گفت: با وجود اتمام لوله کشی آب و گاز، همچنان شهرک فاقد آب و گاز است و جاده دسترسی شهرک هم مناسب نیست.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خمینی شهر بیان داشت: بخشی از شهرک برق و الکترونیک قرار بود به واحدهای حوله بافی اختصاص پیدا کند که کلنگ زنی هم شد اما قانون منع احداثواحد در شعاع ۵۰ کیلومتر جلوی ادامه کار را گرفت.

ترابی‌فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد خمینی شهر در منطقه، ارتباط صنایع با این دانشگاه‌ها چگونه است، گفت: ما آمادگی همکاری با دانشگاهیان را داریم و اعضای جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی هم چند بار واحدهای تولیدی خمینی شهر را بازدید کرده‌اند و جلسه‌ای با آن‌ها داشته‌ایم که قرار شده است طرح‌هایی ارایه کنند و جلسات ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز