خبرگزاری کار ایران

۲۵ نفر از کارگران پروفیل ساوه اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۰۸

«حدود ۲۰ نفر از کارگران به دلیل اتمام قرارداد اخراج شده‌اند اما در مورد باقیمانده کارگران، کارفرما با وجود قرارداد از حضور آن‌ها در داخل کارخانه جلوگیری می‌کند.»

به گفته کارگران کارخانه «پروفیل ساوه» کارفرمای این واحد صنعتی علاوه بر خلف وعده در پرداخت بخشی از هشت ماه مطالبه حقوقی آنان، ۲۵ نفر از همکاران‌شان را اخراج کرده است.

یکی از کارگران کارخانه پروفیل ساوه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: پیش‌تر کارفرما به کارگرانوعده داده بودکه بخشی از مطالبات معوقه آن‌ها در پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود اما با گذشت هشت روز از شروع ماه جدید هنوز کارگران ریالی بابت این مطالبات دریافت نکرده‌اند.

وی یادآور شد: طبق گفته کارفرما قرار بود این آخرین پرداختی کارخانه پروفیل ساوه به کارگران باشد چرا که پس از این زمان و میزان پرداخت هرگونه مطالبات مزدی و حقوقی کارگران پروفیل ساوه بستگی به وضعیت مالی کارخانه خواهد داشت.

به گفته این کارگر پروفیل ساوه، خلف وعده کارفرمای این واحد صنعتی در حالی است که از واپسین روزهای ماه گذشته تاکنون نزدیک به ۲۵ نفر از کارگران این واحد صنعتی اخراج شده‌اند.

وی در تشریح نحوه تعدیل همکاران خود گفت: حدود ۲۰ نفر از کارگران به دلیل اتمام قرارداد اخراج شده‌اند اما در مورد باقیمانده کارگران، کارفرما با وجود قرارداد از حضور آن‌ها در داخل کارخانه جلوگیری می‌کند.

این کارگر پروفیل ساوه افزود: کارگران باقیمانده که تعدا آن‌ها تا ۵ نفر می‌رسد از نظر اعتبار قرارداد مشکلی ندارند چراکه برخی از آن‌ها همین چند روز پیش قرارداد کاری جدید را برای مدت دو ماه امضا کرده بودند.

وی افزود: هرچند گفته می‌شود که کارفرما یه این گروه از کارگران وعده پرداخت حقوق باقیمانده تا زمان خاتمه قرارداد را داده است اما از آنجا که کارگران حاضر در کارخانه پروفیل ساوه هنوز مزد دریافت نکرده‌اند بعید است که وعده کارفرما عملیاتی شود

به گفته این کارگر پروفیل ساوه کافرمای این واحد صنعتی در زمان مراجعه کارگران تعدیل شده از طریق تماس تلفنی از عوامل انتظامی برای متفرق کردن آن‌ها استفاده می‌کند.

همچنین این کارگر در خصوص وضعیت کنونی کارگران باقیمانده در کارخانه گفت: در حال حاضر باقیمانده کارگران در خطوط فعال کارخانه مشغول به تولید بوده و نگران آن هستند که مبادا در روزهای آینده با تصمیم کارفرما به سرنوشت همکاران تعدیل شده خود دچار شوند.

وی یادآور شد: ۲۵ کارگری که در روزهای گذشته توسط کارفرما تعدیل شده‌اند از حداقل از ۵ تا ۲۲ سال سابقه کار داشته و درحال حاضر به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز