خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

چهاردهمین طلای کاروان‌ایران بر سینه علیاری / ۲ طلا و یک‌برنز فرنگی‌‌کاران در روز نخست

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۹۷

عیاری با درخشش در دیدار فینال بازی های آسیایی کره جنوبی، دومین مدال طلای کشتی فرنگی را کسب کرد. این چهاردهمین مدال طلا و سی و پنجمین مدال کاروان ایران در این بازی‌ها بود.

فرنگی‌کار وزن ۹۸ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران با درخشش در دیدار فینال بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی، دومین مدال طلای کشتی فرنگی را کسب کرد. این چهاردهمین مدال طلا و سی و پنجمین مدال کاروان ایران در این بازی‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی علیاری در دیدار فینال وزن ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی برابر ژائو دی از چین قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر از سد حریف چینی خود بگذرد و طلای این بازی‌ها را بر گردن آویزد. مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم نوزات صالح از سوریه را با نتیجه ۹ بر ۲ شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان قهرمان و نایب قهرمان آسیا با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار پایانی شد. بدین ترتیب تعداد مدال های طلای کاروان ورزشی ایران به عدد ۱۴ رسید. پیش از مهدی علیاری، حبیب‌الله اخلاقی نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.

‌گردن‌آویز طلا بر گردن اخلاقی

حبیب اله اخلاقی فرنگی‌کار شایسته وزن ۸۰ کیلوگرم کشورمان با اقتدار صاحب مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی بازی های آسیایی اینچئون شد. در وزن ۸۰ کیلوگرم حبیب اله اخلاقی در دور نخست مقابل جعفر خان از قطر با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت تا در مرحله نیمه نهایی مقابل بسیکی سالدادزه از ازبکستان نایب قهرمان آسیا با اقتدار با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت و فینالیست شد. وی در دیدار فینال مقابل تسوکاسا تسوروماکی از ژاپن نفر دوم بازی های آسیایی گوانگجو در یک مبارزه قاطعانه با نتیجه ۵ بر یک به برتری دست یافت و با اقتدار صاحب مدال طلا شد. در این وزن بسیکی سالدادزه از ازبکستان و جاناربیک کنجی یف از قرقیزستان مشترکا سوم شدند.

عبدولی با شایستگی برنز گرفت

سعید عبدولی فرنگی کار شایسته وزن ۷۱ کیلوگرم کشورمان با اقتدار صاحب مدال برنز رقابت های کشتی فرنگی بازی های آسیایی اینچئون شد. در وزن ۷۱ کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاستان دارنده مدال های نقره و برنز آسیا با نتیجه ۴ بر یک به برتری دست یافت. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل جی هیون جونگ از کره جنوبی قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نایب قهرمان بازی های آسیایی گوانگجو و قهرمان آسیا با ناداوری محض و دخالت مستقیم مقابل کشتی گیر کشور میزبان با نتیجه ۹ بر ۶ سزاورانه از صعود به دیدار فینال بازماند. عبدولی جوان شایسته اندیمشکی در حالی که پنج بار فتیو مقابل حریف کره ای اجراء کرد و حتی داوران ضربه فنی اعلام کردند اما به یکباره با دخالت مستقیم کیم رئیس شورای کشتی آسیا، ‌ میخالوف و طاهر غلام اف ازبکستانی رای بر خلاف قوانین برگردانده شد و حتی داوران در ادامه چهار امتیاز نیز به حریف کره ای تقدیم کردند تا کلکسیون خوش خدمتی خود را کامل کنند. وی برای کسب مدال برنز مقابل یاداو از هند با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. بی شک سعید عبدولی از دید مردم علاقه‌مند و جامعه کشتی قهرمان بازی های آسیایی اینچئون است. نکته جالب این مسابقه هم این بود که میخالوف ازبکستانی عضو هیئت ژوری مسابقات برای نشان دادن درست بودن ناداوری مسابقه صبح عبدولی با حریف کره ای، ‌ سه فتیوی این کشتی گیر شایسته کشورمان را در مبارزه با حریف هندی را هم قبول نکرد.

اسامی مدال آوران ایران به قرار زیر است:

مدال طلا:نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی) محمد دانشور(کایرین - دوچرخه‌سواری)، بهداد سلیمی(وزنه برداری)، اسماعیل عبادی(کامپوند - تیروکمان) رضا یزدانی(وزن۹۷کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، مسعود اسماعیل پور(وزن ۶۱کیلوگرم کشتی‌آزاد)، میثم مصطفی جوکار(وزن ۸۶کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، پرویز هادی(وزن۱۲۵کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، احسان حدادی(پرتاب دیسک - دوومیدانی)، حبیب الله اخلاقی(کشتی فرنگی)، مهدی علیاری(کشتی)

مدال نقره:نرجس امام قلی‌نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ‌بادی ۱۰ متر بانوان، حمیدرضا لادور(ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه‌سابر، کیانوش رستمی(وزنه‌برداری) لیلارجبی(پرتاب‌وزنه - دوومیدانی)، آروین معظمی‌ گودرزی(دوچرخه‌سواری استقامت‌جاده) احمدرضا طالبیان(۱۰۰۰ متر کایاک یک‌نفره - قایقرانی)، سعید فضل‌الله و علی آقامیرزایی(۱۰۰۰ متر کایاک دو نفره - قایقرانی) عادل مجللی(کانوی ۲۰۰ متر - قایقرانی)

مدال برنز:سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ ۴ نفره بانوان، سولماز عباسی(روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان، تیم کامپوند مردان(تیراندازی)، حسین عسگری(تایم تریل دوچرخه‌سواری) آرزو حکیمی(کایاک - قایقرانی)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش‌ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز