خبرگزاری کار ایران

یکه زارع:

همکاری های خارجی به ارتقای برند ایران خودرو منجر می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۸۸

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: همکاری های خارجی این گروه به صورت مونتاژکاری نخواهد بود و به گونه ای برنامه ریزی شده صورت می گیرد تا به ارتقای قطعه سازان و معرفی برند ایران خودرو به بازارهای جهانی بیانجامد.

هاشم یکه زارع در دیدار با جمعی از مسوولان شهرستان های شهریار، قدس و ملارد افزود: برنامه تولید ابلاغ شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت برای امسال تولید ۶۰۰ هزار دستگاه است که طی ۶ ماهه گذشته از سال جاری با افزایش بیش از دو برابری در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته به ۲۷۵ هزار دستگاه خودرو رسید.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: راه نجات اقتصاد کشور، تولید با کیفیت و فناوری بالا است که امکان صادرات به کشورهای مختلف را داشته باشد.

یکه زارع خودروسازی را موتور محرک صنایع کشور خواند و گفت: خودروسازی پس از فعالیت موفق در دهه ۷۰، نتوانست به جایگاه واقعی خود دست یابد و رشد مناسبی داشته باشد.

این متخصص خودروسازی کشور تصریح کرد: جلب توجه و حمایت مسوولان و دولت مردان خودروسازی ایران به عنوان هدف دنبال می شود تا به وضعیت مطلوبی دستیابیم.

وی اضافه کرد: اکنون بحران تولید را پشت سرگذاشته ایم و با تولید روزانه دو هزار و ۴۰۰ دستگاه خودروی کامل، دغدغه ای در این زمینه نداشته، ارتقا و توسعه تولیدات، افزایش کیفیت محصول، خدمات پس ازفروش آن و تولید صادرات محوربه عنوان هدف دنبال می شود.

یکه زارع مبنای همکاری با شرکای خارجی را کسب منافع مشترک و ارتقای قطعه سازان داخلی دانست.



** ایران خودرو از بحران خارج شده است

براساس این گزارش، حسین گروسی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این بازدید، ضمن اشاره به دستاوردهای اخیر ایران خودرو گفت: مدیریت فعلی این شرکت توانسته، مجموعه را از بحران خارج و روند تولید به حالت عادی بازگشته است.

وی افزود: سال ۲۰۱۱ تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شدکه بخش زیادی از آن به صورت واردات سی. کی. دی و مونتاژ بود. درعین حال مشکلاتی که از ابتدای سال ۹۰ صنعت کشور را تحت تاثیر قرار داد، موجب شد، تا شمار خودروهای تولیدی به کمتر از نصف کاهش پیدا کند.

گروسی تصریح کرد: تولید ۶۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال توسط ایران خودرو و به همین میزان توسط سایر خودروسازان، جایگاه قبلی ایران در تولید خودرو را احیا خواهد کرد.

وی درعین حال تاکید کرد: شرکت ایران خودرو کل تولید خود را بدون اتکا به منابع خارجی و به صورت کاملا مستقل انجام می دهد.

گروسی، برخی انتقادات نسبت به صنعت خودرو توسط شماری از نمایندگان مجلس را مورد نقد قرار داد و گفت: اظهاراتی در حوزه صنعت بدون توجه به مشکلات آن بیان می شود که ممکن است آسیب های میلیاردی به صنایع کشور وارد کند که این موضوع برخلاف سیاست های کلی نظام و بحثحمایت از تولید داخل است.

گروسی، جانمایی صنعتی و واقعی صنایع در سطح کشور را یادآور شد و گفت: منطقه شهریار، قدس و ملارد واحدهای صنعتی زیادی در ارتباط با خودروسازی فعالیت می کنند که با فناوری بالا و به دور از آلایندگی است.

وی آمادگی واحد های صنعتی مزبور را برای گسترش همکاری به ویژه در بخش قطعه سازی با این شرکت ابراز داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز