خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره‌های شهدای یزدل شهرستان کاشان:

شهدا فرهنگ ایثار را در جامعه جاودان کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۰۳

نسل امروز در این یادواره‌ها و از طریق خواندن آثار دفاع مقدس با جوانان دیروز آشنا می‌شوند که چگونه از کشور، دین و انقلاب خود در مقابل مجموعه دشمنان غربی، شرقی و ارتجاعی دفاع کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدا با اهدای خون و جان خود، فرهنگ اصیل جهاد و شهادت را در جامعه نهادینه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره‌های شهدای یزدل شهرستان کاشان، شهیدان انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را فرهنگ‌سازان اصیل جامعه خواند و گفت: شهدا با اهدای خون و جان خود، فرهنگ اصیل جهاد و شهادت را در جامعه نهادینه کرده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحسین از برگزاری یادواره شهدا و گردآوری زندگینامه‌ها و وصیت‌های آنها، گفت: نسل امروز در این یادواره‌ها و از طریق خواندن آثار دفاع مقدس با جوانان دیروز آشنا می‌شوند که چگونه از کشور، دین و انقلاب خود در مقابل مجموعه دشمنان غربی، شرقی و ارتجاعی دفاع کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری افتخارات مردم و علمای کاشان در تاریخ شیعه گفت: وجود فرزند امام معصوم در کاشان نشانه علاقه مردم این خطه به مکتب اهل بیت(ع) است.

جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده هشت سال دفاع مقدس، با تحسین از آمار شهدای روستای یزدل در منطقه کاشان و آران و بیدگل، گفت: اهدای ۵۲ شهید برای جمعیت ۱۷۰۰ نفری آن زمان، افتخاری جاودان برای آن روستاست که خانواده‌های شهدا و مردم روستا را در تاریخ ایران سربلند کرده است.

در ادامه از کتاب «زندگان جاوید» که «نگاهی به زندگی و اندیشه پنجاه و دو شهید یزدل، با مقدمه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» است، رونمایی شد.

در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام زیارتی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد، آقای فخرالله قصابی، درباره اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستای یزدل و آقای میثم رضوانی، مؤلف کتاب «زندگان جاوید» درباره چرایی و چگونگی این کتاب، گزارش دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز