خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

کشتی‌آزاد پرچمدار طلایی‌های کاروان‌ایران / چشم‌انتظار درخشش فرنگی‌کاران

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۴۲۹

روز بی فروغ کشتی آزاد در روز نخست با مدال طلای یزدانی در روز دوم و درخشش سه آزادکار ایران در روز سوم کامل شد تا کشتی آزاد ایران با ۴ طلا و یک نقره به کار خود در بازی آسیایی اینچئون پایان دهد.

از ۴ کشتی‌گیر آزادکار ایران که امروز راهی دیدار فینال شده بودند ۳ دلاور کشتی طلا گرفتند تا شمار مدال‌های طلای ایران در دهمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون به عدد ۱۰ برسد و با یک پله ترقی به رده پنجم جدول توزیع مدال‌ها صعود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از ناکامی حسن رحیمی و مصطفی حسین خانی در روز نخست، توسط رضا یزدانی نخستین مدال کشتی ایران را در اینچئون بدست آورد. در بین دو ناکام روز نخست نباید از شکست حسن رحیمی قهرمان جهان و کشتی گیر عنوان دار کشورمان به سادگی گذشت. او که یکی از امیدهای طلایی ایران بود تا حدودی هم اسیر ناداوری شد و نظیر مسابقات جهانی تاشکند نتوانست شایستگی های خود را این بار در بازی های آسیایی ثابت کند. اما رضا یزدانی در روز دوم مسابقات کشتی آزاد که ایران تنها یک نماینده داشت با اقتدار و برای سومین بار بر سکوی قهرمانی بازی های آسیایی ایستاد تا به تمامی انتقادها پیرامون خود پاسخ قاطع دهد. این مدال امیدها را به اردوی کشتی ایران برد تا شاگردان رسول خادم برای درخشش در اینچئون روحیه مضاعفی بگیرند.

در سومین روز مسابقات کشتی آزاد، ایران روز پرفروغی داشت و دلیرمردان کشتی آزاد روزی بیادماندنی را برای کاروان ایران رقم زدند. مسعود اسماعیل‌پور یکی از ۴ مدال طلای کشتی آزاد را به دست آورد تا کاروان کشورمان هشتمین مدال‌ طلا و تیم ملی کشتی آزاد دومین طلایش را کسب کند. در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد، مسعود اسماعیل‌پور با نتیجه ۶-۴ از سد باجرنگ، کشتی‌گیر ریزنقش هندی گذشت تا تیم ملی کشورمان صاحب دومین مدال طلا شود.

۳ دقیقه نخست این کشتی در حالی سپری شد که اسماعیل‌پور به خاطر یک اخطار و همچنین یک بار بیرون انداختن حریفش از تشک صاحب ۲ امتیاز شده بود، اما ۳ دقیقه دوم این فینال با استرس فراوانی برای کشتی‌گیران کشورمان سپری شد. جایی که ابتدا باجرنگ با یک خاک کردن نتیجه بازی را ۲-۲ مساوی کرد تا با توجه به اجرای فن در برابر امتیاز اخطاری که اسماعیل‌پور گرفته بود باجرنگ برنده کشتی باشد، اما در ادامه کشتی آزادکار ایران به خوبی توانست او را در دایره قرمز کشتی خاک کند و ۴ بر ۲ پیش بیفتد، اما قدر برتری‌اش را ندانست و ۲ امتیاز دیگر از دست داد و کشتی ۴ بر ۴ شد و در آخرین ثانیه ها حریفش را خاک کرد و ۶ بر ۴ پیش افتاد. اسماعیل پور در رقابت‌های صبح امروز در دیدار اول جمشید کنجایف از ازبکستان را ۴ بر یک شکست داد. سپس در دور دوم لی سئونگ چول از کره جنوبی را در یک کشتی زیبا و دیدنی ۷ بر ۲ از پیش‌رو برداشت. سپس در نیمه نهایی مقابل دولت نیازبکوف، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۱ و ۳ برنز مسابقات آسیایی از قزاقستان ۸ بر ۳ به پیروزی دست یافت و به فینال رسید.

عزت‌الله اکبری تنها نقره ای کشتی

عزت الله اکبری، آزاد کار وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی در مسابقه فینال بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل رشید قربانف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با شکست ۳ بر ۲ مقابل حریف ازبک گردن آویز نقره را به دست آورد. حریف اکبری در دیدار فینال، قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳، برنز آسیا در سال ۲۰۱۴ و برنز مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۳ را در پرونده‌ خود داشت. در وقت اول حریف ازبک پرکارتر نشان داد تا اکبری اخطار بگیرد و پس از سی ثانیه یک امتیاز از دست بدهد. سه دقیقه نخست با همین کی امتیاز به سود قربان‌اف به پایان رسید. نایب قهرمان جهان در وقت دوم چیزی برای از دست دادن نداشت، رسیدن به پاهای قرص و محکم قربان‌اف کار بسیار سختی بود اما اکبری بالاخره توانست این کار را انجام بدهد و ۲ بر یک پیش بیفتد. اکبری خسته شده بود و پایش یک بار از تشک بیرون رفت تا کار برابر شود اما با توجه به امتیازبیشتر اکبری هنوز برنده ایران بود، اما داور اخطار عجیبی به او داد که تعجب اکبری و کادر فنی را به دنبال داشت، این اخطار باعثباخت اکبری شد. اکبری پیش از رسیدن به فینال در رقابت‌های صبح امروز در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد، سپس اسد بات از پاکستان را چهار بر صفر شکست داد. در مرحله نیمه نهایی نیز لی سانگ کیو از کره جنوبی را در یک کشتی حساس و دیدنی چهار بر سه از پیش‌رو برداشت و به فینال راه یافت. مدال نقره اکبری اولین نقره ایران در کشتی آزاد بود.

جوکار نهمین طلای ایران را به ارمغان آورد

آزاد کار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی در دیدار فینال این وزن در بازی‌های آسیایی اینچئون، مقابل یس بولات نورژوم بایف، کشتی‌گیر گمنام قزاقستانی به روی تشک رفت و در پایان با ارائه یک نمایش زیبا موفق شد حریف خود را با نتیجه‌ ۱۴ بر ۴ شکست دهد و به گردن آویز طلا برسد. میثم مصطفی جوکار در وقت اول دو بار حریفش را از تشک بیرون انداخت اما یک بار خاک شد تا تساوی ۲ بر ۲ به سود حریف قزاق باشد. جوکار هر چقدر تلاش می‌کرد نمی‌توانست از گارد بسیار پایین بایف عبور کند. در ثانیه‌های پایانی زیرگیری جوکار جواب داد و توانست بار دیگر حریفش را از تشک خارج کند و وقت اول را ۳ بر ۲ به سود خود تمام کند.

در وقت دوم جوکار توانست دو بار حریفش را خاک کند و یک بارانداز نیز اجرا کرد و به امتیاز یازده رسید و حریفش نیز توانست به امتیاز چهار برسد. جوکار به با بیرون انداختن حریف ۱۲ بر ۴ پیش افتاد و با خاک کردن او ۱۴ بر ۴ پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید.

با توجه به رقابت کاروان ایران با قزاقستان کسب این مدال طلا اهمیت بسیار زیادی برای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون داشت. جوکار در رقابت‌های صبح امروز(دوشنبه) در دور اول چهار بر یک فنگ ژانگ از چین را چهار بر یک شکست داد. سپس مقابل پاوان کومار از هند ۱۰ بر صفر مقتدرانه به پیروزی رسید. جوکار در نیمه نهایی نیز در یک دیدار حساس و نفس گیر مقابل گوآنوک کیم از کره جنوبی که حمایت تماشاگران بی‌شمار کره‌ای را داشت، چهار بر یک به برتری رسید تا راهی فینال شود. با کسب این مدال طلا تیم ملی کشتی آزاد به چهارمین مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت.

طلای سنگین‌وزن آسیا بر گردن پرویز هادی

کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی کشتی در دیدار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل دولت شعبان بای از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان مقتدرانه حریف خود را با نتیجه‌ ۶ بر یک شکست داد تا آخرین طلایی کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی باشد. هادی پیش از رسیدن به فینال در دور اول ژئودنگ از چین را چهار بر صفر شکست داد. سپس در مرحله یک چهارم نهایی جرگل سایخان از مغولستان، نایب قهرمان آسیا در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و دارنده سه مدال برنز آسیا را چهار بر صفر از پیش‌رو برداشت. هادی در وقت اول سه بار زیرگیری کرد و ۵ امتیاز گرفت و حریف قزاق حرفی برای گفتن نداشت. در وقت دوم حریف قزاق توانست یک امتیاز بگیرد و اختلاف را کم کند اما هادی اجازه نداد تا کشتی حساس شود و یک امتیاز دیگر گرفت و شش بر یک پیروز شد. نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران در مرحله نیمه نهایی نیز در یک کشتی زیبا و یک طرفه ۹ بر یک کونجینگ نام از کشور میزبان را مغلوب خود ساخته بود. رقابت کاروان ورزشی ایران با قزاقستان اهمیت کسب مدال طلای پرویز هادی را دو چندان می‌کند.

رده بندی انفرادی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱ - هاک جین جونگ(کره شمالی) ۲ - رسول کالیف(قزاقستان) ۳ - جان سیک یون(کره جنوبی) و نومین باتبولد(مغولستان) ۵ - نیکولای نویف(تاجیکستان) و فومیتاکا موریشیتا(ژاپن)
۶۱ کیلوگرم: ۱ - مسعود اسماعیل پور(ایران) ۲ - باجرانگ(هند) ۳ - سئونگ چول لی(کره جنوبی) و نورویوکی تاکاتسوکا(ژاپن) ۵ - دولت نیازبیکوف(قزاقستان) و توشینتولگا تومنبیلگ(مغولستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱ - یوگشوار دات(هند) ۲ - زلیم خان یوسوپوف(تاجیکستان) ۳ - کاتای یرلانبیک(چین) و اختیار نوروزاف(ازبکستان) ۵ - جیون هیوک کانگ(کره شمالی) و توموتسوگو ایشیدا(ژاپن)
۷۰ کیلوگرم: ۱ - بکزاد عبدالرحمن اف(ازبکستان) ۲ - مان هو اوه(کره جنوبی) ۳ - تاکافومی کوجیما(ژاپن) و المان دوگدوربک(قرقیزستان) ۵ - های وی لینگ(چین) و میونگ سانگ جانگ(کره شمالی)
۷۴ کیلوگرم: ۱ - رشید قربان اف(ازبکستان) ۲ - عزت اله اکبری(ایران) ۳ - سانگ کیو لی(کره جنوبی) و نارسینگ یاداو(هند) ۵ - محمد بوت(پاکستان) و دایسوکه شیمیدا(ژاپن)
۸۶ کیلوگرم: ۱ - میثم مصطفی جوکار(ایران) ۲ - یسبولات نورژومبایف(قزاقستان) ۳ - امید جان عثمان اف(ازبکستان) و یوک جی وان کیم(کره جنوبی) ۵ - بهادر قدیراف(تاجیکستان) و فنگ ژانگ(چین)
۹۷ کیلوگرم: ۱ - رضا یزدانی(ایران) ۲ - ماگومد موسی یف(قرقیزستان) ۳ - خودربولگا دورجخاند(مغولستان) و ماگومد ابراگیم اف(قزاقستان) ۵ - چان اوک یون(کره جنوبی) و ساتیوارت کادیان(هند)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱ - پرویز هادی(ایران) ۲ - دولت شابانبای(قزاقستان) ۳ - نوبویوشی آراکیدا(ژاپن) و جین کیونگ نام(کره جنوبی) ۵ - رجا الکراد(سوریه) و چولونبات جارگالسایخان(مغولستان)

اسامی مدال آوران ایران تا پایان روز دهم به قرار زیر است:

مدال طلا:نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی) محمد دانشور(کایرین - دوچرخه‌سواری)، بهداد سلیمی(وزنه برداری)، اسماعیل عبادی(کامپوند - تیروکمان) رضا یزدانی(وزن۹۷کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، مسعود اسماعیل پور(وزن ۶۱کیلوگرم کشتی‌آزاد)، میثم مصطفی جوکار(وزن ۸۶کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)، پرویز هادی(وزن۱۲۵کیلوگرم‌کشتی‌آزاد)

مدال نقره:نرجس امام قلی‌نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ‌بادی ۱۰ متر بانوان، حمیدرضا لادور(ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه‌سابر، کیانوش رستمی(وزنه‌برداری) لیلارجبی(پرتاب‌وزنه - دوومیدانی)، آروین معظمی‌ گودرزی(دوچرخه‌سواری استقامت‌جاده) احمدرضا طالبیان(۱۰۰۰ متر کایاک یک‌نفره - قایقرانی)، سعید فضل‌الله و علی آقامیرزایی(۱۰۰۰ متر کایاک دو نفره - قایقرانی) عادل مجللی(کانوی ۲۰۰ متر - قایقرانی)

مدال برنز:سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ ۴ نفره بانوان، سولماز عباسی(روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان، تیم کامپوند مردان(تیراندازی)، حسین عسگری(تایم تریل دوچرخه‌سواری) آرزو حکیمی(کایاک - قایقرانی)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش‌ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز