خبرگزاری کار ایران

مرتضوی در پاسخ به ایلنا:

با احمدی‌نژاد ملاقات می‌کنم / سند بیاورید که در تامین اجتماعی تخلف کرده‌ام

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۶۳

پرونده کهریزک در شعبه ۹ دیوان عالی در حال رسیدگی است و هر تصمیمی که دیوان بگیرد روی چشم می‌گذاریم و اجرا می کنیم.

رییس سابق سازمان تامین اجتماعی گفت که هر از چندگاهی با رییس دولت سابق ملاقات می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مرتضوی در حاشیه مراسم ترحیم مادر آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه آیا در جلسات ولنجک احمدی‌نژاد برای انتخابات پیش‌روی مجلس شرکت می‌کنید، گفت: بنده هر از چندگاهی با آقای احمدی‌نژاد ملاقات و با وی صحبت می‌کنم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده خود گفت: به دادسرا رفتم و جواب دادم و منتظر تصمیم هستم.

مرتضوی با بیان اینکه تاریخ دیگری برای حضور در دادسرا یا صدور حکم مشخص نشده است درباره اینکه پرونده اش به وزارت اطلاعات ارجاع شده است اظهار داشت: خیر پرونده ام به وزارت اطلاعات ارجاع نشده است.

رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه پرونده تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ارجاع شده بود این مرجع در حال رسیدگی و تهیه گزارش از آقای ترک همدانی از وکلای شکات هستند که اعتقاد دارند حفاظت اطلاعات قوه قضاییه صلاحیت ورود و تحقیقات در هیچ پرونده ای را ندارد و از این جهت مدعی‌اند که این پرونده باید به وزارت اطلاعات و یا هر مرجع دیگر صلاحیت‌دار برود.

مرتضوی با بیان اینکه بر اساس قانون رئیس قوه قضاییه حق دارد هم حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را تشکیل بدهد و هم پرونده‌های مد نظر را به آنجا ارجاع دهد، تصریح کرد: بیش از یک دهه است که حفاظت اطلاعات قوه قضاییه کار می‌کند و پرونده‌ها به آنجا ارجاع می‌شود و تاکنون نیز پرونده‌های مهمتر از این برای رسیدگی به آنجا ارسال شده و درباره آن پرونده‌ها گزارش داده و هم دادگاه‌ها و هم دیوان عالی کشو، ر گزارش آنجا را قبول کردند ولی این آقای وکیل ادعا می‌کند که حفاظت اطلاعات قوه قضاییه صلاحیت ندارد و این پرونده باید برای رسیدگی به وزارت اطلاعات ارجاع شود.

وی افزود: ما چون می‌دانیم د رپرونده تامین اجتماعی حتی یک ایپسیلن و یک مورد تخلفی وجود ندارد حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و یا هر مرجع دیگری هر چه بیشتر تحقیقات کند حقیقت بیشتر روشن می‌شود و ما بیشتر استقبال می کنیم.

دادستان سابق تهران در باره آخرین وضعیت پرونده کهریزک بیان کرد: این پرونده در شعبه ۹ دیوان عالی در حال رسیدگی است و هر تصمیمی که دیوان بگیرد روی چشم می‌گذاریم و اجرا می کنیم.

مرتضوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شما در حالی میگویید که در تامین اجتماعی تخلفی صورت نگرفته که گزارش تحقیق و تفحص مجلس بیانگر تخلفات گسترده این سازمان در دوره مدیریت شما است نظرتان در این باره چیست؟ ابراز داشت: من قبلا در این باره توضیح داده‌ام. در این گزارش گفته شده ما ۱۳۷ شرکت را به بابک زنجانی داده‌ایم. ما می‌گوییم اشکال ندارد. آقای بازپرس شما یک سند شرکتی که واگذار شده است را بیاورید. الان هم که بابک زنجانی حدود یکسالی است که به زندان رفته است. حتی اگر یک شرکت از تامین اجتماعی به بابک زنجانی واگذار شده، ‌ سند آن را بیاورید. یا می‌گویند ما ۱۰ رقم زمین را به یک مجموعه داده ایم ما می گوییم دروغ است اگر یک متر زمین در دوره من بفروش رفته سند آن را بیاورید. یا می‌گویند ما ۱۵۰ میلیون به صدا وسیما داده‌ایم در حالی که حساب وکتاب صداوسیما روشن است و حساب تامین اجتماعی هم مشخص است. رفته‌اند و بررسی کرده‌اند و دیدند که دروغ است. اگر یک مورد دیدند که پرداخت و واگذاری غیر قانونی وجود دارد، سند بیاورند تا پاسخ دهیم.

وی در باره پرونده فاضل لاریجانی نیز بیان کرد: این پرونده در دادسرا مفتوح است اما من در جریان آن نیستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز