خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

دوران جن و بسم‌الله در سینمای ایران تمام شده

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۰۸

به کسانی که فیلم‌هایشان نه تجربه است، ‌نه تجاری و نه می‌تواند فروشی داشته باشد و تفکری به مخاطب ارائه کند؛ توصیه می‌کنم شغل دیگری انتخاب کنند چون فیلم‌های خارج از این حوزه‌ها واقعا به سینما لطمه می‌زنند.

رئیس سازمان سینمایی در نشست هم‌اندیشی سینماگران و شورای سیاست گذاری گروه هنر و تجربه درباره راه‌اندازی این گروه تاکید کرد که یکی از آرزوهای اولیه اش این بود که بتواند سینما هنر و تجربه را راه بیاندازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی؛ یکشنبه شب(۶ مهرماه) در خانه هنرمندان با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: یکی از مشکلات بنده در این کشتی درهم شکسته و ورشکسته سینمای ایران این است که پر از تجربه‌های نو است که دائم با تجربیات شکسته خورده قبلی مواجه می‌شود و همه را دلسرد می‌کند. به همین دلیل از آغاز بنا بر این بود که کار را به گونه‌ای انجام دهیم که این حرکت حتما استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: امیدی که به گروه هنر و تجربه دارم این است که علاوه بر اکران‌های خوب بتواند یک گروه آوانگارد در تجربه مدیریت سینما، ‌مدیریت اکران، ‌ تبلیغات فیلم‌ها و… باشد. چراکه اگرچه گفته می‌شود و می‌دانیم که یکی از مشکلات سالن‌های ما صندلی‌ها فرسوده است اما مدیریت، شیوه تبلیغات و مدیریت اکران در سینما نیز بسیار کهنه است و به طور کلی می‌توانم بگویم بدنه مدیریتی سینمایی کشور کهنه است.

رئیس سازمان سینمایی افزود: خیلی از کارهایی که آرزو دارم در سینمای ایران انجام شود، می‌تواند در گروه هنر و تجربه، ‌ تجربه شود و پس از آن با رفع نقایض در اشلی کلیتر اجرا شود.

ایوبی ادامه داد: تأکید دارم که گروه هنر و تجربه قرار نیست محلی برای فیلمهای رانده از اکران و از پیش شکست خورده باشد. اساساً به کسانی که فیلم‌هایشان نه تجربه است، ‌نه تجاری و نه می‌تواند فروشی داشته باشد و تفکری به مخاطب ارائه کند توصیه می‌کنم که بروند شغل دیگری انتخاب کنند. چون فیلمهای خارج از این حوزه‌ها واقعا به سینما لطمه می‌زنند.

وی افزود: گروه هنر و تجربه جای سینمای صاحب تفکر و اندیشه است. ضمن آنکه باید همین جا تأکید کنم که در تمام دنیا، سینمای اندیشه‌ای مثل سینمای تجاری فروش ندارد. نباید به فیلمسازان بربخورد که چرا فیلمی که درقالب هنر و تجربه ساخته‌اند کم مخاطب دارد؟!

وی خطاب به شورای سیاست گذاری هنر و تجربه و همچنین فیلمسازان این حوزه گفت: ‌دفاع مقدس جز افتخارات تاریخی ملت ایران است. ما هر چه داریم از دفاع مقدس است. به تعبیر من اتفاقاتی که در دفاع مقدس افتاد با اتفاقات جنگ‌های دیگر دنیا متفاوت است. به عبارت دیگر در همه جنگ‌های دنیا که شامل پیروزی، ‌ قهرمان‌ها و رشادت‌ها نقطه مشترک داستان‌ها هستند اما بعضی از اتفاقاتی که در دفاع مقدس ما افتاد منحصر به فرد است. دفاع مقدس ما واقعا یک بهشت بود و در واقع هر آنچه از بهداشت به ما وعده داده شده، ‌در دفاع مقدس وجود داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سینمای هنر وتجربه به نمایش مفاهیم دفاع مقدس اهتمام داشته باشد افزود: به نظرم سینمایی که می‌تواند جنگ را روایت کند همین سینمای هنر وتجربه است که قادر است روابط مهمی که دردفاع مقدس وجود داشت روایت کند. دلم می‌خواهد که هنر و تجربه یکی از مفاهیم اصلی‌اش را روی این بخش بگذارد و به حوزه اندیشه‌ای و روابط انسان بهشتی دفاع مقدس به عنوان یکی از موضوعات اساسی توجه کند که مطمئنا باعثمی‌شود این نوع سینما ماندگار شود.

معاون وزیر ارشاد افزود: به تمام آنهایی که نگران‌اند و کل حضور ایران در جشنواره‌ها را زیر سوال می‌برند اطمینان می‌دهم که اگر فیلم‌های تجربه گرا و هنری در زمینه مفاهیم دفاع مقدس ساخته شود، همه جشنواره‌ها طالبش خواهند شد. به عنوان مثال معتقدم اگر کسی مانند آقای شهرام مکری با نگاه خودشان فیلم دفاع مقدسی بسازند، ‌قطعا تمام جشنواره‌ها طالب آن خواهند شد.

حجت الله ایوبی با تاکید بر اینکه تمام سینمای ایران، سینمای دینی است؛ گفت: ‌سینمای دینی یعنی سینمایی که در آن اخلاق، ‌ روابط سالم، ‌خانواده و… وجود داشته باشد. اتفاقا وقتی نظرات مقام معظم رهبری را نیز می‌خواندم نظرشان دقیقا همین است.

وی با تأکید بر اینکه حرفی که می‌زند مصداق پاسخ به فرد خاصی نیست و مطالبش را کلی عنوان می‌کند اظهار کرد: ‌چرا یک سری می‌خواهند بگویند جو سینمای دینی، معنوی و دفاع مقدس تنها چند نفر محدود هستند؟ همه سینمای ایران می‌تواند و باید سینمای دینی باشد اما ما باید بعضی روابطمان را اصلاح کنیم. نباید طوری رفتار کنیم که مردم از این روابط و عناوین فراری باشند.

وی خطاب به سینماگران گفت: به نظر شما برای مدیریت کردن کدام یک بهتر است، اینکه مدیر از یک در وارد شود و همه هنرمندان فرار کنند یا اینکه همه سینماگران کنار هم جمع شوند و همراه با مدیران گفتگو کنند؟ الان مدیران فرهنگی رابطه‌شان با اهالی فرهنگ خوب است و هم شما ما را تحمل می‌کنید و هم مدیران اهالی فرهنگ را. امروز روابط بین مدیران وسینماگران برقرار شده و دوران جن و بسم الله تمام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز