خبرگزاری کار ایران

در پی مذاکره کارگران با فرماندار:

تجمع کارگران واگن پارس به محوطه کارخانه منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۵۴

«تجمع نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در پی مذاکرات نمایندگان کارگران با فرماندار این شهرستان به محوطه کارخانه منتقل شد.»

تجمع نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در پی مذاکرات نمایندگان کارگران با «حسن بختیاری»، فرماندار این شهرستان به محوطه کارخانه منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرماندار اراک ساعاتی پیش درتجمع کارگران واگن پارسدر بلوار آیت الله اراکی، خیابان مجاور محوطه این واحد تولیدی حاضر شده است و قول داده که مشکلات صنفی کارگران را حل کند.

بر اساس این گزارش، کارگران اعتصابی در پی وعده‌های فرماندار تصمیم گرفته‌اند به محوطه کارخانه بازگردند و اعتراض صنفی‌شان را در داخل کارخانه ادامه دهند.

منابع کارگری ایلنا حاضر در تجمع صبح امروز گزارش داده‌اند کارگران واگن پارس در ساعاتی که در بلوار آیت الله اراکی تجمع کرده بودند، یک باند از این بلوار را بسته بودند. این کارگران در عین حال در گفتگو با خبرنگار ایلنا، حضور پلیس و ماموران امنیتی در محل تجمع را پرشمار توصیف کرده‌اند اما برخورد خشنی با کارگران معترض گزارش نکرده‌اند.

یکی از این کارگران با اشاره به حاضر شدن فرماندار در جمع کارگران معترض، به ایلنا گفته «فرماندار برای همکاری در ۳ موضوع پرداخت به موقع حقوق، اجرای قانون طبقه بندی مشاغل و رسیدگی به وضعیت کلی کارخانه قول مساعد داده است».

او در ادامه با اشاره به خلف وعده‌ مدیرعامل واگن پارس، گفته «در جلسه‌ای که در پیاعتراضات صنفی ماه گذشته کارگران این واحد تولیدیدر شورای تامین شهرستان اراک برگزار شده بود، کارفرما متعهد شده بود ضمن پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران، قانون طبقه بندی مشاغل را تا پایان سال در این واحد تولیدی اجرا کند».

او در عین حال تاکید کرده با گذشت چندین هفته از جلسه یاد شده، نه تنها حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت نشده است، بلکه کارفرما برای اجرای قانون طبقه بندی مشاغل نیز اقدامی نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز