خبرگزاری کار ایران

معامله ۱۵۸ میلیون اوراق اختیار فروش تبعی در ۶ ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۸۲

۱۵۸ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۵۲ اوراق اختیار فروش تبعی سهام به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شش ماه نخست سال خریداری شده است.

بر اساس آمار معاملات خرد و بلوک، ارزش سهام فروخته شده اشخاص حقوقی در شهریور امسال ۱۶ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال و در حدود ۵۵ درصد از کل فروش ها بود و در این ماه سرمایه گذاری خالص سهام داران حقوقی یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال شد. همچنین میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۳۹ و ۴۴ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

به گزارش ایلنا، این در حالی است که ارزش بازار در پایان شهریور ماه امسال در مقایسه با مردادماه، به میزان ۱۰۴ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال برابر با سه درصد کاهش یافت و از سه هزار و ۳۹۸ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان به سه هزار و ۲۹۴ هزار و ۴۸۱ واحد رسید.
بر اساس این گزارش؛ آمارها نشان می دهد که از ابتدای امسال تا پایان شهریور، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۶۱۵ میلیون سهم و دو هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال بوده است و در ماه پایانی تابستان امسال دفعات معاملات سهام ۱۰ درصد در مقایسه با مرداد افزایش یافت و از ۸۶۵ هزار دفعه به ۹۵۱ هزار دفعه رسید.
همچنین در شش ماه نخست امسال، در ۱۲۱ روز کاری سرمایه گذاران به داد و ستد در بازار سهام پرداختند که از این میان، ۷۴ روز شاخص کل بورس مثبت بود.

توقف و بازگشایی ها
افزون بر این؛ در شهریور ماه امسال ۴۴ بازگشایی و ۴۵ توقف به ثبت رسید. البته تفاوت تعداد بازگشایی با توقف مربوط به زمان های مختلف تغییر وضعیت نماد و حق تقدم ها است. این در حالی است که در شش ماه نخست سال ۵۰۵ بازگشایی و ۴۸۳ توقف انجام شد.
همچنین در پایان دوره یاد شده ۱۱۳ نماد باز در بازار اول قابل معامله بود که ۹۳ درصد کل شرکت های موجود در این تابلو را تشکیل می دهد. تعداد ۸ شرکت از این گروه هم نمادشان متوقف بود. در بازار دوم نیز ۹۱ درصد نمادها که شامل ۱۷۶ شرکت می شود، قابل معامله بود و تنها ۹ نماد متوقف وجود داشت که در مجموع از میان ۳۱۴ شرکت بورسی، نماد ۲۸۹ شرکت قابل معامله و نماد ۲۵ شرکت متوقف بود.

معاملات قراردادهای آتی سهام و اوراق تبعی
این گزارش می افزاید: در شهریور ماه امسال، سه میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۲۱ اوراق اختیار فروش تبعی به ارزش ۰.۲۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران خریداری شد. این در حالی است که در شش ماه نخست سال تعداد ۱۵۸ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۵۲ اوراق اختیار فروش تبعی سهام به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خریداری شده است.
در عین حال، دو قرارداد آتی سهام به ارزش ۰.۱ میلیارد ریال در شهریور ماه و سه قرارداد آتی سهام به ارزش ۰.۱۳ میلیارد ریال در شش ماه نخست سال معامله شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز