خبرگزاری کار ایران

در ششمین روز از آغاز اعتصاب روی داد:

حمایت رانندگان سرویس معدن سنگرود از کارگران معترض

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۶۴

«دستمزد ۱۰ راننده سرویس کارگران معدن سنگرود که وظیفه حمل کارگران از معدن به شهرهای رشت، قزوین، لوشان، منجیل، رستم آباد، و دو منطقه فاراب و خورگام عمارلو را بر عهده دارند از ۴ ماه پیش پرداخت نشده است.»

امروز شنبه، در ششمین روز از دور دوم اعتراض صنفی ۳۱۰ کارگرمعدن سنگرود، عضو نهاد کارگری این واحد معدنی از تعویق بیش از ۴ ماه از مطالبات حقوقی۱۰ راننده سرویسرفت‌ و برگشت روزانه کارگران این معدن خبر داد.

«شیرزاد قدردان» عضو شورای اسلامی کار معدن سنگرود با اعلام این خبر به ایلنا گفت: دستمزد ۱۰ راننده سرویس کارگران معدن سنگرود که وظیفه حمل کارگران از معدن به شهرهای رشت، قزوین، لوشان، منجیل، رستم آباد، و دو منطقه فاراب و خورگام عمارلو را بر عهده دارند از ۴ ماه پیش پرداخت نشده است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران معترض معدن زغال سنگ سنگرود امروز(۵ مهر) نیز در ششمین روز از آغاز اعتصابات کارگری، همچنان با توقف تولید در مقابل ساختمان اداری معدن تجمع کرده‌اند، اظهار داشت: به تعویق انداختن مطالبات رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران، حربه‌ای بود که کارفرما برای جلوگیری از حضور کارگران در اجتماع صنفی شان در نظر گرفته بود.

نماینده کارگران در ادامه گفت:مطالبات این تعداد راننده بر اساس مسیرهای معین شده از مبلغ ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است، و قرار شده است آنان به خدمات رسانی به کارگران تا وصول مطالباتشان ادامه دهند.

عضو شورای اسلامی کار معدن سنگرود در ادامه با یادآوری مشکلات صنفی کارگران معدن سنگرود اظهار داشت: لغو نشدن موضوع انحلال شرکت زغال سنگ البرز غربی با وجود تعهدات قبلی به کارگران و همچنین تعویق ۳ ماه پرداخت حقوق، امروز نیز بار دیگر علاوه بر آنکه تولید زغال را در این واحد معدنی را متوقف کرده، موجب تشدید اعتراضات کارگری شده است.

به گفته وی، تا به امروز وعد‌های مسئولان محلی، شهرستانی و حتی استانی برای تحقق خواسته‌ای کارگران معدن سنگرود تو خالی بوده و صرفا آنان برای حفظ جایگاه‌شان از دخالت در امور صنفی کارگران خودداری می‌کنند.

عضو شورای اسلامی کارگران معدن سنگرود در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کارگران از مسئولان شهرستانی به ویژه نماینده مردم رودبار در مجلس انتظار دارند به امور صنفی کارگران این واحد رسیدگی کند گفت: هم اکنون که در آستانه دور دیگری از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم به نظر می‌رسد موضع گیری ظاهری برخی مسئولان برای جذب کارگران تغییر کرده اما در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به گفته شیرزاد قدردان، کارگران متحصن معدن سنگرود تصمیم گرفته‌اند در صورت ادامه بی‌توجه‌‌ای‌ها، اعتراضات خود را در خارج از معدن ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز