خبرگزاری کار ایران

شاخص بورس پس از ۷ هفته، مثبت شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۹۶

شاخص بورس پس از هفت هفته پی در پی روند کاهشی، سرانجام مثبت شد.

شاخص بورس پس از هفت هفته پی در پی روند کاهشی، سرانجام در بیست و هفتمین هفته معاملاتی تالار شیشه ای در سالجاری مثبت شد و با رشد ۳۴۵ واحد به رقم ۷۱ هزار و ۷۸۸ واحد رسید.
به گزارش ایلنا، شاخص بازار اول نیز در این هفته با ۲۹۶ واحد افزایش به رقم ۵۲ هزار و ۷۲۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۱۴ واحد افزایش به عدد ۱۴۲ هزار و ۱۹۸ واحد رسیدند که به ترتیب افزایش ۰.۵۷ و ۰.۲۹ درصدی را نسبت به هفته قبل نشان می دهد.
همچنین در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۴۷۵۹ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۴.۶ درصد کاهش یافته است.
تعداد ۱۸۱۹ میلیون سهم نیز در هفته گذشته در ۱۷۵ هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۱.۶ و ۳ درصد کاهش را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد.
ارزش معاملات نرمال هم در هفته گذشته به ۳۴۲۴ میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال به ۱۴۹۴ میلیون سهم و حق تقدم رسیدند که به ترتیب ۲۲ و ۷ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل خود شاهد بود.
تعداد ۳۲۴۸۹۴ هزار برگه اوراق مشارکت نیز در این مدت به ارزش ۳۸۴ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به هفته ماقبل کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش؛ سهام خودرو و ساخت قطعات با ۷.۰۶ درصد، سایر واسطه گریهای مالی با ۶.۳۹ درصد، مواد و محصولت دارویی با ۶.۰۳ درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با ۵.۹۷ درصد و زراعت و خدمات وابسته با ۵.۹۰ درصد بیشترین تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز