خبرگزاری کار ایران

یک مقام آگاه خبر داد:

سرویس‌حمل و نقل کارگران سنگرود ممکن است از روز شنبه قطع شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۸۸۵

«به گفته یک مقام آگاه در اداره کار منجیل ممکن است از ابتدای هفته آینده سرویس رفت‌و برگشت روزانه کارگران معدن سنگرود قطع شود / چنانچه رفت و آمد سرویس‌های حمل و نقل متوقف شود، معدنچیان سنگرود دیگر نمی‌توانند به راحتی در محل کار خود حاضر شوند».

به گفته یک مقام آگاه در اداره کار منجیل ممکن است از ابتدای هفته آینده سرویس رفت‌و برگشت روزانه کارگران معدن سنگرود قطع شود.

این مقام مطلع با اعلام این خبر به ایلنا دلیل قطع احتمالی سرویس‌های رو برگشت کارگران معدن سنگ رود را طولانی شدن معوقات رانندگان سرویس‌ها عنوان کرد.

وی در توضیح دلیل این ماجرا افزود: رانندگان سرویس رفت و برگشت حداقل از ابتدای تابستان تاکنون بابت جابجایی روزانه کارگران مزدی دریافت نکرده‌اند.

این مقام آگاه بابیان اینکه مطابق ماده ۱۵۲ قانون کار مسئولیت در کارگاه‌هایی که رفت‌و آمد روزانه کارگرا به راحی مقدور نیست مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به رفت و برگشت کارگر بر عهده کارفرماست، افزود: بخش قابل توجهی از کارگران معدن سنگرود را اهالی روستاهای منطقه «عمارلو» تشکیل می‌دهند.

وی با یادآوری اینکه معدن سنگرود در ارتفاعات مرکز بخش «جیرنده» واقع شده است، گفت: به دلیل نامناسب بودن وضعیت جاده و نیز طولانی بودن مسیر، رفت و آمد روزانه بخش قابل توجهی از کارگران بدون وجود سرویس‌های حمل و نقل مقدور نیست.

وی افزود: براین اساس چنانچه رفت و آمد سرویس‌های حمل و نقل متوقف شود، معدنچیان سنگرود دیگر نمی‌توانند به راحتی در محل کار خود حاضر شوند.

این مقام آگاه یادآور شد: احتمال قطع سرویس روزانه کارگران سنگرود در حالی مطرح می‌شود که به موازات پرداخت نشدن مطالبات رانندگان سرویس‌های رفت و آمد کارگران از ابتدای تابستان فعالیت استخراج زغال سنگ از این واحد معدنی متوقف شده است.

وی تاکید کرد: متوقف شدن فعالیت استخراج در معدن سنگرود در راستای تصمیم وزارت‌خانه‌های صنعت و اقتصاد برای انحلال این واحد معدنی بوده است.

به گفته این مقام مسئول هرچند وزات‌ کار در تهران به موازات پیگیری‌های و شوراهای تامین شهرستان رودبار و استان گیلان تاکنون انحلال معدن سنگرود را به تعویق انداخته‌اند اما در عمل هنوز در گشایشی در وضعتی نامعلوم ۴۲۵ کارگر این واحد معدنی حاصل نشده است.

وی گفت: اگر چه طبق پیگیری‌های وزارت کار و شورای تامین قرار است فعالیت معدن سنگرود تا پایان سال ۹۵ که حدود ۹۰ درصد کارگران باقیمانده این واحد معدنی از طریق قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته می‌شوند به تاخیر بیفتد اما طبق گفته‌های مدیریت معدن هنوز وزارت‌صنعت و معدن، شرکت «ایمیدرو» و وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی موافقت خود را با این مسئله اعلام نکرده‌اند.

وی افزود: برهمین اساس مدیرعامل معدن سنگرود مدعی است که تازمانی که دستگاه‌های فوق موافقت کتبی خود را ادامه فعالیت معدن سنگرود اعلام نکنند امکان پرداخت مزایا و حقوق کارگران معدن سنگرود وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز