خبرگزاری کار ایران

فاضلی خبر داد:

اتاق اصناف ایران عضو کمیته اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۶۳

رئیس اتاق اصناف ایران، گفت: مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات مهم اصناف است که در دستور کار اتاق اصناف ایران قرار گرفته است.

با هماهنگی اتاق اصناف ایران واستانداری تهران کارگروه این بخش مشخص شده است و قطعاً به زودی جلسات تجزیه و تحلیل و رسیدگی به این مساله برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، علی فاضلی در جمع نمایندگان استان تهران که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد در این جلسه افزود: برای اصلاح ساختار مالیات بر ارزش افزوده، جلسه‌ای با حضور ۵ تن از روءسای اتحادیه‌های بیشتر تهران در محل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد که خوشبختانه تمام اعضای کمسیون اقتصادی مجلس در آن حضور داشتند و به پیشنهاد اتاق اصناف ایران مبنی بر اصلاح ساختار مالیات بر ارزش افزوده رای مثبت دادند.

فاضلی تصریح کرد: در این جلسه اتاق اصناف ایران به عنوان عضو کمیته اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مجلس تعیین شد.

وی با بیان اینکه اصلاح امورمالیاتی اصناف کار سختی است، افزود: تعاملی که اکنون در اتاق اصناف ایران شاهد آن هستیم در گذشته وجود نداشته است و سازمان صنعت، معدن وتجارت در بخش برگزاری نمایشگاه پاییزه است تا در کنار اتاق اصناف ایران قرار دارد و این برای اولین بار رقم خورده است و امسال اکثر استانهایی که موافق برگزاری نمایشگاه نبودند نمایشگاه را برگزار نکردند.

وی با بیان اینکه کار در حوزه اصناف سنگین است، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران با اتاق‌های بازرگانی و تعاون باید به صورت متحد ومنسجم عمل کنند و حرف و عملشان یکی باشد و هیچ گونه اختلاف و تعارضی را نباید شاهد باشیم و برای متحد عمل کردن این دو مجموعه جلسات متعددی را با روسای اتاق های بازرگانی و روسای تعاون داشته و خواهیم داشت.

فاضلی با تاکید بر تامین منابع مالی اتاق های اصناف کشور تصریح کرد: کافی نبودن منابع مالی اتاق های اصناف یکی از دلایل عقب افتادگی اتاق ها می باشد و لازم است تا به مساله تامین منابع مالی اتاق ها و استفاده از نیروی انسانی متخصص توجه بیشتری شود.

وی با تاکید بر نقش نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: نمایندگان استان تهران باید به عنوان پشتیبانی اصناف کشور باید با ارائه برنامه های کار آمد و موثر فعالیت بیشتری داشته باشند.

صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این جلسه با تشکر و قدرانی از آقای فاضلی به خاطر زحمات شایسته‌ای که برای اصناف انجام داده‌اند، گفت: برای حل مشکلات اصناف ابتدا باید سازماندهی درست داشته باشیم و همچنین درک و ذهنیت درست در خصوص این مساله شکل بگیرید.

وی اظهار کرد: در این راستا فرصت پرداختن به اشتباهات وجود ندارد و به نوعی امکان آزمون و خطا از دست رفته است و اکنون به نقطه ای رسیده ایم که باید از تک تک امکانات درست استفاده کرده و انسجام درون سازمانی بین مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران شکل بگیرد.

صادقی با بیان اینکه امروز اصناف باید از فرصت به وجود آمده استفاده کنند، گفت: اکنون رویکرد دولت به اصناف مثبت بوده و دولت معتقد است توجه نکردن به مسائل و مشکلات اصناف و هرگونه بی توجهی به امور اصناف به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز مسیر و رویه اصناف کاملا مشخص است و افق روشنی مبتنی بر نیازهای صنوف از سوی مجموعه اصناف در نظر گرفته شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: اکنون اصناف جایگاه ویژه ای در دولت و مجلس دارند و از کارشناسان اصناف در جلسات مختلف دعوت به عمل می آید که این خود امتیازی برای اصناف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تعامل و همکاری اصناف با دولت به معنای تسلیم شدن به خواست دولت نیست و باید این تفکر غلط از بین برود.

صادقی با بیان اینکه اکنون در این دوره از هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اقدامات بسیار خوبی برای اصناف در نظر گرفته شده است، افزود: باید با همکاری و تعامل دو مجموعه بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

وی بابیان اینکه ظرفیت و پتانسیل بیشتری در تهران وجود دارد و به همین دلیل نمایندگان اتاق تهران هم باید فعال تر باشند، افزود: نمایندگان اتاق اصناف در سراسر کشور باید افرادی توانمند که واقف به مسایل و مشکلات اصناف هستند و همچنین راه تعامل را خوب میدانند، انتخاب کنند.

صادقی ساماندهی صنوف آلاینده را هم از مهم ترین مسائل اصناف دانست و تصریح کرد: با هماهنگی اتاق اصناف ایران واستانداری تهران کارگروه این بخش مشخص شده است و قطعاً به زودی جلسات تجزیه و تحلیل و رسیدگی به این مساله برگزار می شود.

وی افزود: ساماندهی صنوف آلاینده به عنوان یک برنامه ملی برای کشور محسوب می شود که باید سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز