خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر نوش آباد؛

شبکه فاضلاب شهری برای حفظ «اویی نوش آباد» یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۴۴

اجرای پروژه فاضلاب شهری برای نوش آباد با توجه به وجود شهر زیرزمینی اویی یک ضرورت است و شورا و شهرداری آمادگی همه گونه همکاری خود را جهت تحقق هرچه سریع تر این پروژه اعلام می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر نوش آباد گفت: اجرای پروژه فاضلاب شهری برای نوش آباد با توجه به وجود شهر زیرزمینی اویی یک ضرورت است و شورا و شهرداری آمادگی همه گونه همکاری خود را جهت تحقق هرچه سریع‌تر این پروژه اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در جلسه‌ای که به منظور برنامه‌ریزی در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهری نوش آباد با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران آبفای کاشان، رئیس شورا و شهردار نوش آباد و مسئول میراثفرهنگی نوش آباد در محل آبفای کاشان برگزار شد، سید حسین یداللهی، رئیس شورا، با اعلام آمادگی مدیریت شهری در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهری نوش آباد گفت: مدیریت شهری و مردم شهر تاریخی نوش آباد به مشکلات اجرای این پروژه آگاه هستند و می‌دانیم این پروژه مشکلاتی نیز خواهد داشت ولی همه کمک می‌کنیم تا با کم کردن و حل مشکلات پروژه به بهترین نحو عملیاتی شده و هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

وی افزود: پیشنهاد شورای اسلامی شهر نوش آباد آن است که اجرای تصفیه خانه فاضلاب به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا کشاورزان منطقه بتوانند از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری استفاده کنند.

یداللهی گفت: متأسفانه میزان آب بسیاری از چاه‌های دشت‌های نوش آباد کاهش یافته و مشکلات بی‌آبی روز به روز بیشتر می‌شود. از اینرو پیشنهاد می‌شود از طریق پساب فاضلاب شهری حل بخشی از مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر نوش آباد افزود: نوش آباد در زمینه تأمین آب فضای سبز شهری نیز با مشکل مواجه است و پیشنهاد می‌شود بخشی از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری نیز در این خصوص در نظر گرفته شود.

مشکلات پروژه را پذیرفته‌ایم

شهردار نوش آباد هم در این جلسه گفت: مشکلات پروژه را آگاهانه پذیرفته‌ایم و آن را حل می‌کنیم.

علی اصغر شقایقی تصریح کرد: نظر شهرداری آن است که این پروژه با سرعت انجام شود و شهرداری از هر گونه همکاری در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که پروژه با سرعت انجام شود. قطعاً تعطیلی و کندی کار پروژه مردم را بیشتر خسته می‌کند و انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از پروژه فاضلاب شهری نوش آباد باشیم.

شقایقی پیشنهاد داد: جانمایی تصفیه خانه به گونه مدنظر قرار گیرد که کشاورزان منطقه بتوانند از پساب تصفیه شده استفاده نمایند.

فاضلاب شهری نوش آباد با مشارکت شهروندان انجام می‌شود

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: شواهد امر نشان می‌دهد مردم و مدیریت شهری نوش آباد خواهان اجرای پروژه فاضلاب شهری هستند و بخش عمده‌ای از این اقدام با مشارکت شهروندان از طریق فروش انشعاب محقق می‌شود.

مهندس محمد رضا اسدی با تأکید بر نقش مردم و مدیریت شهری در خصوص اجرای این پروژه یادآور شد: تجربه‌ای که در خصوص فاضلاب شهری کاشان داریم این است که موفقیت پروژه فاضلاب شهری کاشان مرهون همراهی مدیریت شهری و مردم می‌باشد و در خصوص نوش آباد باید مطمئن شویم که آیا این همراهی از ابتدا تا انتهای پروژه خواهد بود یا خیر؟

وی تأکید کرد: موضوع مهم در خصوص اجرای این پروژه آن است که تغییر و تحولات مدیریت شهری مشکلاتی برای پروژه ایجاد نکند تا مردم در رنج و مشقت قرار نگیرند.

اسدی گفت: باید پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و به بهره برداری برسد و پیش بینی ما فاصله زمانی ۲ سال که بیش از این به هیچ وجه توجیهی برای شرکت آب و فاضلاب و سرمایه گذار پروژه ندارد.

مدیرعامل آبفای کاشان در خصوص ضرورت اجرای شبکه فاضلاب شهری به خصوص در منطقه گفت: بحران بی‌آبی منطقه و میکربی شدن منابع زیرزمینی به واسطه چاه‌های جذبی منازل این ضرورت را ایجاب می‌کند تا با احداثشبکه فاضلاب شهری و تصفیه فاضلاب از آلودگی منابع جلوگیری نموده و همچین از پساب حاصل بعنوان جایگزین در بخش صنعت، کشاورزی و فضای سبز استفاده کنیم.

اسدی وجود شهر زیرزمینی اویی نوش آباد را به عنوان یک اثر تاریخی باارزش و ملی برشمرد و گفت: بعد از کشف این اثر تاریخی درخواست‌های زیادی از سوی شهروندان و مدیریت شهری مبنی بر اجرای شبکه فاضلاب شهری نوش آباد مطرح شد تا با اجرای شبکه فاضلاب شهری از تخریب این شهر زیرزمینی به واسطه چاههای جذبی خانگی جلوگیری به عمل آید.

وی شهر زیرزمینی و شبکه فاضلاب شهری را در کنار هم به عنوان یک فرصت و تهدید دانست و گفت: همانگونه که اجرای شبکه فاضلاب شهری نوش آباد از شهر زیرزمینی اویی حفاظت خواهد کرد، می‌تواند به عنوان یک مانع نیز مشکلاتی برای اجرای شبکه فاضلاب شهری ایجاد کند.

اسدی گفت: تجربه‌ای که در کاشان داریم نشان می‌دهد که نتوانستیم به هیچ وجه شبکه فاضلاب شهری و خطوط انتقال را از ۲ کیلومتری سیلک و یا ۶۰۰ متری باغ فین به جهت حساسیت‌های موجود عبور دهیم و در زمینه شهر نوش آباد نیز باید از ابتدای پروژه وضعیت حریم شهر زیرزمینی برای ما مشخص گردد و از هم اکنون بدانیم تا چه شعاعی یا چه محدوده‌ای می‌توانیم ورود پیدا کنیم و این به عنوان یکی از چالش‌های فرا روی این پروژه است.

مدیرعامل آبفای کاشان برآورد هزینه این پروژه را در بخش شبکه جمع آوری بر اساس فهرست بهای ۱۳۹۲ به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت مردم، حمایت مدیریت شهری و مشخص شدن بحث‌های فنی به خصوص در حوزه میراثفرهنگی هرچه زود‌تر پروژه را شروع نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز