خبرگزاری کار ایران

دبیرکل موسسه جوانان تالاسمی خبرداد:

برگزاری اولین کنگره ملی تالاسمی و دومین همایش تالاسمی در رامسر

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۷۵

اولین کنگره ملی تالاسمی و دومین همایش تالاسمی، فرصت ها و چالش ها بعد از گذشت پنج سال از همایش اول در رامسر برگزار می شود.

دبیرکل موسسه جوانان تالاسمی از برگزاری اولین کنگره ملی تالاسمی و دومین همایش تالاسمی، فرصت ها و چالش ها در مهرماه سال جاری خبر داد.

دبیر کل موسسه آموزشی تحقیقاتی جوانان تالاسمی گفت: اولین کنگره ملی تالاسمی و دومین همایش تالاسمی، فرصت ها و چالش ها بعد از گذشت پنج سال از همایش اول در رامسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " میثم رمضانی " در جلسه کمیته برگزاری کنگره تالاسمی اظهار داشت: مهرماه سال جاری دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت ها و چالش ها و اولین کنگره ملی تالاسمی در هتل رامسر با محوریت دستاوردهای نوین پزشکی در پیشگیری، تشخیص و درمان، مولفه‌های سلامت و تالاسمی، عدالت در سلامت و تالاسمی و مولفه های حقوق بشری و تالاسمی برگزار می شود

وی از موضوعات مهم حوزه سلامت، مسائل بیمه ای افراد تالاسمی، خون و فراورده های خونی و عوارض شایع در آن در این افراد، شلات کننده ها) داروهای خوراکی و تزریقی)، بیماری های قلبی و اختلالات مربوطه، بیماری های عفونی، هپاتیت و درمان آن، بیماریهای غددی و اختلات همراه تیروئید و پاراتیروئید، بیماری های گوارشی و کبدی، باروری، بارداری و مشکلات آن، پیوند مغز استخوان، سلولهای بنیادی، بند ناف و ژن درمانی، رژیم غذایی مناسب، PGD و PND در تالاسمی، اعتماد به نفس، خودباوری و افسردگی و همچنین چالش های موجود و نحوه رفع موانع در حوزه بیمه ای، یکسان سازی ارائه خدمات در بیمه ها، راهکارهای ارائه بیمه تکمیل درمان و جایگاه بیماران تالاسمی در طرح پزشک خانواده در افراد تالاسمی عنوان کرد.

دبیرکل موسسه جوانان تالاسمی یکی از موضوعات مهم این همایش را مولفه عدالت در سلامت تالاسمی عنوان کرد و گفت: اکثر این افراد با وجود استعداد فراوان بخاطر نداشتن حامی و هزینه های بالای درمان از ادامه تحصیل باز می مانند.

رمضانی به برگزاری دو سمینار جداگانه در این کنگره اشاره کرد و افزود: این سمینار برای پزشکان، پرستاران و اساتید دانشگاههای علوم اجتماعی سراسر کشور و همچنین افراد مبتلا به تالاسمی در دو سالن مجزا برگزارمی شود.

دبیرکل موسسه جوانان تالاسمی با اشاره به اینکه این کنگره از چهار پانل تخصصی و دو سمپوزیوم از سخنرانان برتر و مقالات برگزیده تشکیل شده، اظهار داشت: برای این همایش ۱۲ امتیاز باز آموزی مداوم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تامین منابع مالی، برای نخستین بار جشنواره تالاسمی و انجمن های تالاسمی برتر در سطح کشور در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد و افراد تالاسمی نخبه در این جشنواره بعنوان الگو یک تالاسمی موفق معرفی می شود.

دبیرکنگره تالاسمی از وجود کمیته های مختلف علمی حوزه سلامت، علمی حوزه اجتماعی، تالاسمی آگاه، کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی، مالی و جذب مشارکت و کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی در این همایش خبر داد.

رمضانی اذعان داشت: ۸ شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی و ۱۴ نهاد و مرکز تحقیقاتی همچون: کمیسیون حقوق بشر جمهوری اسلامی، بنیاد امور بیماریهای خاص، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و خراسان شمالی، مرکز تحقیقات سازمان انتقال خون ایران، انجمن قلب ایران، و جهاد دانشگاهی کشور در این کنگره مشارکت دارند.

وی افزود: گزارش برگزاری کنگره و مقالات برتر به فدراسیون جهانی تالاسمی ارسال می گردد تا صدای بیماران تالاسمی ایران به گوش همه پزشکان و محققانی که در حوزه سلامت و تالاسمی فعالیت می کنند، برسد

گفتنی است اولین کنگره ملی تالاسمی و دومین همایش تالاسمی، فرصت ها و چالش ها در تاریخ ۲۳و۲۴ مهر سال جاری در محل هتل رامسر برگزار می گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز