خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران:

سلامت دستگاه قضا، تضمین‌کننده سلامت سایر ارکان نظام است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۹۳

ضرورت نظارت اگر چه مبنای عقلی، نقلی، شرعی و قانونی دارد، بالاتر اینکه این موضوع از مطالبات مهم رهبری از دستگاه عدلیه است که قطعا با کارشناسی همه جانبه همراه است؛ بنابراین لازم است در فرصت باقیمانده اعضای محترم شورا نظرات مکتوب خود را در این زمینه به دبیرخانه منعکس کنند.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت که سلامت دستگاه قضا، تضمین‌کننده سلامت سایر ارکان نظام است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در هشتمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال جاری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای بزرگوار، جانبازان و آزادگان و همچنین امام شهدا(ره) و تبریک به‌مناسبت بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی به تمامی رهپویان علم و اهالی تعلیم و تربیت اظهار کرد: سلامت دستگاه قضا ضمن اینکه تضمین کننده سلامت سایر ارکان نظام است، در جهت تحقق اهداف عالیه خود که همانا اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه است، نقش بسزایی داشته و مهمتر این‌که موجب آرامش خاطر آحاد جامعه می‌شود.

وی افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که ضرورت نظارت اگر چه مبنای عقلی، نقلی، شرعی و قانونی دارد، بالاتر اینکه این موضوع از مطالبات مهم رهبری از دستگاه عدلیه است که قطعا با کارشناسی همه جانبه همراه است؛ بنابراین لازم است در فرصت باقیمانده اعضای محترم شورا نظرات مکتوب خود را در این زمینه به دبیرخانه منعکس کنند.

اسماعیلی افزود: در این رابطه ضرورت دارد تذکر دهم که واحدهای نظارتی نیز ان‌شاء الله با مساعدت بخش‌های مختلف تقویت خواهند شد و از طرف دیگر در کنار امر نظارت مدیریتی و رعایت نظم و انضباط اداری توجه کامل به مسائل ماهوی از قبیل ساماندهی اجرای احکام کیفری، کم کردن اطالع دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مسن و… معطوف خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های دقیق موارد یاد شده تحقق خواهد یافت.

وی آنگاه به اهمیت بازدیدهای تیم‌های مدریریتی از واحدهای قضایی اشاره کرد و افزود: در این نوع بازدیدها سه هدف مشخص تعقیب می‌شود که عبارتند از نفس دیدار با سرپرست و همکاران قضایی و اداری در حد مقدورات، ارائه یک ارزیابی از نحوه مدیریت مدیر مجموعه و دقت در خصوص رعایت نظم و انضباط اداری از سوی همکاران و نحوه ثبت و ضبط این امر.

مطابق با دستور کار تنظیمی جلسه، تعدادی از اعضای شورا به بیان اخبار مهم در حوزه کاری خود پرداختند و سپس در خصوص ارتقاء راهکارهای نظارتی مدیریتی بحثو تبادل نظر به‌عمل آمد و متعاقب آن حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز