خبرگزاری کار ایران

رئیس تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش:

باید در خودکفایی تأسیسات نظامی جزو ۱۰ کشور اول دنیا باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۵۸

طبق سند چشم انداز باید تا سال ۱۴۰۴ حرف اول را در منطقه بزنیم و ما الان این ادعا را می‌کنیم که در این زمینه حرف اول را می‌زنیم چون در شرایط تحریم توانسته‌ایم در ساخت و تأمین قطعات بیشتر تجهیزات مورد نیاز خود به خودکفایی برسیم و به همین دلیل دست برتر را داریم.

رئیس تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چشم‌اندازمان این است که در علوم، تحقیقات و خودکفایی تأسیسات نظامی جزو ۱۰ کشور اول دنیا باشیم.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار فرهاد امیری در نشست خبری مسئولین تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پیش از انقلاب وابستگی خاصی در ارتش در زمینه علوم و تحقیقات وجود داشت. اما خوشبختانه با تشکیل جهاد خودکفایی ارتش امروز در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و در چشم‌انداز پیش رو قصد داریم جزو ۱۰ کشور اول دنیا باشیم تا بتوانیم در دست یافتن به محصولات برتر نقش مهمی در اقتدار کشور ایفا کنیم.

وی با اشاره به نیاز کشور در دوران دفاع مقدس افزود: در آن زمان تجهیزات عمده همه نیاز به قطعات داشتند در اینجا جهاد خودکفایی وارد عمل شد و تا پایان ۸ سال در بسیاری از قطعات را تعمیر کند.

امیری همچنین بیان کرد: رشد صورت گرفته در تحقیقات و خودکفایی با تدابیر معظم له صورت گرفته است. تهیه انواع خودروهای زرهی، موشک‌ها، رادارها، کشتی‌ها و… همه مستقیم و غیرمستقیم با دستور ایشان انجام شده است. این روحیه خودباوری و خوداتکایی بزرگترین هدیه امام و رهبری به ما بوده است که به طور مثال وقتی سامانه اس۳۰۰ را درنتیجه زد و بندهای سیاسی به ما نمی‌دهند بلافاصله خودمان با دست‌های جهادی شروع به کار می‌کنیم و می سازیم.

وی رویکردهای تحقیقاتی مجموعه زیر نظرش را به ۴ بخش تقسیم کرد و گفت: توجه جدی به علوم و فناوری‌های دفاعی، توجه به آینده پژوهی، ایجاد قطب‌های تحقیقاتی جهت نیل به مرجعیت علمی و بهره گیری از توان نخبگان از رویکردهای اصلی تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش به حساب می‌آید. در دانشگاه‌های آجا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و تلاش می‌کنیم نخبگان را در یک برنامه ریزی منسجم در پروژه‌های تحقیقاتی خود شرکت دهیم. در سه سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که ضمن انجام پروژه‌های تحقیقاتی می‌توانند قسمتی از دوران خدمت خود را در طول فعالیت طی کنند.

رئیس تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره استفاده از فناوری هسته‌ای در تجهیزات مثل استفاده از سوخت در زیردریایی‌ها، اظهار کرد: فعلا برنامه‌ای در این خصوص نداریم. از فناوری صلح آمیز هسته‌ای برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود. این توانایی در ما وجود دارد که در سیستم‌های مختلف از فناوری هسته‌ای به صورت صلح ‌آمیز استفاده کنیم. اما باید این مسأله مورد تأیید مسئولان قرار گیرد و مجوزهای لازم اخذ شود. فعلا برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

امیر دریادار امیری در پایان با بیان این‌که توکل به خدا و اعتماد به نفس بالا باعثموفقیت تحقیقات در جهاد خودکفایی ‌آجا شده است، افزود: طبق سند چشم انداز باید تا سال ۱۴۰۴ حرف اول را در منطقه بزنیم و ما الان این ادعا را می‌کنیم که در این زمینه حرف اول را می‌زنیم چون در شرایط تحریم توانسته‌ایم در ساخت و تأمین قطعات بیشتر تجهیزات مورد نیاز خود به خودکفایی برسیم و به همین دلیل دست برتر را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز