خبرگزاری کار ایران

«راننده روباه» ایرانی روی پوستر جشنواره «فلاهرتیانا» رفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۷۰

پوستر اصلی چهاردهمین دوره جشنواره «فلاهرتیانا» روسیه که از عصر دیروز در شهر «پرم» آغاز به کار کرده، با عکسی از مستند ایرانی «راننده و روباه» طراحی و منتشر شده است.

پوستر اصلی چهاردهمین دوره جشنواره «فلاهرتیانا» روسیه با عکسی از مستند ایرانی «راننده و روباه» طراحی و منتشر شده است.

به گزارش ایلنا؛ سال گذشته مستند «راننده و روباه» از تولیدات این مرکز به کارگردانی «آرش لاهوتی» موفق به دریافت جایزه نانوک طلایی جشنواره فلاهرتیانا روسیه شده بود.

در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلاهرتیانا هم دو فیلم مستند نینجای ایرانی(مرجان ریاحی) و مشتی اسماعیل(مهدی زمانپور کیاسری) در بخش مسابقه بین الملل حضور دارند.

همچنین پاول پچنکین مدیر جشنواره فلاهرتیانا که سال گذشته بعنوان داور هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت به تهران سفر کرده بود، چهار فیلم مستند خاطراتی برای تمام فصول(مصطفی رزاق کریمی)، سپیده دمی که بوی لیمو می داد(آزاده بی‌زار گیتی)، ملخی غول شد(محمدتقی فهیم) و میراثناپدری(نیما مهدیان) را برای بخش مرور «سینماحقیقت» در جشنواره فلاهرتیانا انتخاب کرده بود که در این جشنواره روی پرده می روند.

دو نماینده سینمای مستند ایران در بخش مسابقه بین الملل، برای کسب جایزه «نانوک طلایی» جشنواره فلاهرتیانا با کارگردانان فیلم‌هایی از روسیه، ایتالیا، لهستان، کانادا، هلند، فرانسه و… رقابت می‌کنند.

داوران بخش مسابقه بین الملل جشنواره فلاهرتیانا عبارتند از: ایکا وهکالاهتی(فنلاند)، لابومیه گورگوف(بلژیک)، والری سولومین(روسیه)، دان ادکینز(آفریقای جنوبی) و گالینا یانکوفسکایا(روسیه)

آیین اختتامیه این جشنواره عصر روز ۶ مهر‌ماه ۱۳۹۳ در شهر پرم برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز