خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

بهره وری از منابع حیاتی‌ترین موضوع در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۵۰

نهاده‌های مورد نیاز زراعت در سال زراعی جاری به اندازه‌ای کافی تعیین شده و تحقیقات خوبی برای سال زراعی جاری صورت گرفته است و با پیگیری‌های جدی تمام سعی و تلاشمان را برای رسیدن به موقع نهاده‌ها به دست بهره‌برداران را داریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم فصل زراعی خوبی را در پیش رو داشته باشیم و با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ها در خصوص استفاده از آب و سیستم‌های نوین آبیاری و استفاده از روش‌های مکانیزه در دستور کارمان است و هدفمان از گردهمایی امروز مسئولان و کار‌شناسان کشاورزی بهره‌گیری بهتر از منابع موجود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم دومین گردهمایی سراسری مدیران وزارت جهاد و کشاورزی در آغاز سال زراعی جدید گفت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل زراعی سال جدید هستیم، حیاتی‌ترین موضوع در بخش کشاورزی بحثبهره‌وری از منابعی مانند آب و خاک و استفاده‌ای صحیح از آن‌ها است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه در مورد برگزاری این گردهمایی و اهداف آن اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل زراعی سال جدید هستیم، حیاتی‌ترین موضوع در بخش کشاورزی بحثبهره‌وری از منابعی مانند آب و خاک و استفاده‌ای صحیح از آن‌ها است.

حجتی در رابطه با نهاده‌های دامی اظهار کرد: نهاده‌های مورد نیاز زراعت در سال زراعی جاری به اندازه‌ای کافی تعیین شده و تحقیقات خوبی برای سال زراعی جاری صورت گرفته است و با پیگیری‌های جدی تمام سعی و تلاشمان را برای رسیدن به موقع نهاده‌ها به دست بهره‌برداران را داریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم فصل زراعی خوبی را در پیش رو داشته باشیم و با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ها در خصوص استفاده از آب و سیستم‌های نوین آبیاری و استفاده از روش‌های مکانیزه در دستور کارمان است و هدفمان از گردهمایی امروز مسئولان و کار‌شناسان کشاورزی بهره‌گیری بهتر از منابع موجود است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما باید خودمان را از نظر فرهنگی و ظرفیت با شرایط موجود تطبیق دهیم و خودمان را برای بهره‌گیری بهتر از منابع موجود خصوصاً آب آماده کنیم.

حجتی در خصوص منابع آب اظهار کرد: در خصوص آبخیزداری و استفاده بهینه از منابع موجود آب برنامه‌های جدی در دستورکار قرار دارد. همچنین برنامه‌هایی در مورد اینکه آب موجود را به چه کشت‌هایی اختصاص دهیم، در حال بررسی است و لازم است، الگوی کشت مناسبی هم داشته باشیم، تا بر اساس آن بهره‌برداران اقدام به کشت کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط کم‌آبی باید برخی از محصولات مثل خیار، گوجه‌فرنگی، سبزی و غیره را بیشتر به سمت کشت در گلخانه‌ها هدایت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با ممنوعیت واردات برنج گفت: ممنوعیت واردات برنج وجود ندارد، بلکه محدودیت در واردات داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز