خبرگزاری کار ایران

دومین روز از دور دوم اعتراضات کارگران سنگرود؛

تأخیر پرداخت حقوق کارگران سنگرود سه ماهه شد / ادامه اعتراض

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۲۴

«لغو نشدن موضوع انحلال شرکت زغال سنگ البرز غربی با وجود تعهدات قبلی به کارگران و همچنین تعویق ۳ ماه پرداخت حقوق، امروز نیز بار دیگر علاوه بر آنکه تولید زغال را در این واحد معدنی متوقف کرده، موجب تشدید اعتراضات کارگری شده است.»

در دومین روز از دور دوم اعتراض کارگران معدن زغال سنگ سنگرود، بیش از ۲۵۰ کارگر مقابل ساختمان اداری این واحد معدنی تجمع کردند.

«مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای اسلامی کار کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی(سنگرود) در تشریح جزئیات تجمع امروز کارگران گفت: لغو نشدن موضوع انحلال شرکت زغال سنگ البرز غربی با وجود تعهدات قبلی به کارگران و همچنین تعویق ۳ ماه پرداخت حقوق، امروز نیز بار دیگر علاوه بر آنکه تولید زغال را در این واحد معدنی متوقف کرده، موجب تشدید اعتراضات کارگری شده است.

نماینده کارگران با بیان اینکه روز گذشته اعضای شورای کارگری این واحد معدنی با کنترل اعتراض کارگران مانع از گسترده‌تر شدن آن شدند، افزود: اگر بی‌تفاوتی مسئولان استانی نسبت به مطالبات کارگران ادامه یابد، کارگران ناچار می‌شوند صدای اعتراض‌شان را به گوش مقامات پایتخت برسانند.

به گفته رئیس شورای اسلامی کار معدن سنگرود، دیروز در حاشیه تجمع کارگران در ارتفاعات رودبار، تعدادی از نمایندگان کارگری برای انتقال خواسته‌های همکارانشان با سفر به شهر رشت با استاندار دیدار کردند.

او گفت: استاندار گیلان در جلسه دیروز وعده کرد که امروز(اول مهر) برای مطرح کردن مشکلات کارگران معدن البرز غربی با اعضای هیئت دولت وارد مذاکره شود.

او در این زمینه یاد آور شد: پیش از این در تاریخ ۱۶ شهریور ماه همزمان باسفر استاندار گیلان به منطقه عمارلو، کارگران البرز غربی با تجمع در مقابل درب ورودی معدن، خواستار دریافت دو ماه حقوق معوقه خود بودند که در این زمینه استاندار در اولین فرصت قول پی گیری داده بود.

رئیس شورای اسلامی کار البرز غربی با بیان اینکه پیش از این معوقات حقوق کارگران البرز غربی دو ماه تیر، مرداد بود افزود: با اتمام شهریور ماه و آغاز ماه مهر معوقات حقوقی کارگران سه ماهه شد.

به گفته وی، با آغاز مهرماه بخشی از نگرانی‌های کارگران این واحد تامین مخارج تحصیلی فرزندانشان است بطوری که پس از سه ماه بی‌حقوقی؛ تعداد زیادی از فرزندان این کارگران هنوز ثبت نام نشده‌اند.

نماینده کارگران معدن زغال سنگ البرز غربی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص انحلال معدن البرز غربی تصریح کرد: کارگران منتظرند موضوع لغو انحلال معدن البرز غربی بر اساس مصوبه شورای تامین استان گیلان به تایید وزیر اقتصاد و دارایی و چند سازمان دیگر همانند سازمان خصوصی سازی برسد و به کارفرما ابلاغ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز