خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری:

مانند دفاع مقدس در میدان مبارزه علیه شبیخون فرهنگی حاضریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۰۶۱

درس هشت سال دفاع مقدس درس ایمان، توکل و مقاومت بود، به این معنا که هرکس در مسیر هدف مقاومت، صبر و توکل به خدا داشته باشد، قطعا بزرگترین سرمایه و سلاح برای مقابله با دشمن را در اختیار داشته و پیروزی را به همراه خواهد داشت.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس، تمام کفر و استکبار توان خود را برای از پای درآوردن نظام اسلامی به کار بست، امروز نیز با همه قدرت به منظور از بین بردن اخلاق در جامعه اسلامی تلاش می‌کند و ما باید متناسب با این میدان آماده نبرد باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه سی‌ویکم شهریور ماه هیات عمومی دیوان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: آغاز هفته دفاع مقدس یادآور حادثه‌ای بزرگ و سرنوشت‌ساز برای ملت و کشور عزیزمان است، آن را گرامی می‌داریم و در این ایام به تمام فجرآفرینان و افتخارآفرینان هشت سال دفاع مقدس که تلاش‌شان برگ زرینی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی پدید آورده است، درود می‌فرستیم.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس شاهد رویارویی دو جبهه بوده‌ایم که در یک طرف آن ملتی به پاخاسته، مقاوم و مکتبی که با عنایات الهی و توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) قرار داشت و در سوی دیگر، تمام کفر و نفاق بودند که با هر آنچه در توان داشتند، در حمایت از نوکری جیره‌خوار(صدام) به میدان آمدند تا او را به پیروزی برسانند.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: جبهه کفر و نفاق هشت سال تمام تلاش خود را به کار بست، لکن چیزی جز زیان و خسران دنیوی و اخروی و لعن و نفرین آزادگان جهان به دست نیاورد.

منتظری با بیان اینکه این هشت سال برای ما درس‌های فراوانی داشت به مواردی از دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نخست اینکه دفاع مقدس که اجماع تمام کفر و استکبار شرق و غرب و عوامل سرسپرده منطقه‌ای آنها در مقابل، ملت ایران بودُ و این ملت بزرگ یک تنه و تنها با ایثار و فداکاری و همچنین حضور خالصانه و رشادت جوانانش با تقدیم ۲۳۰ هزار نفر شهید و هزاران جانباز و آزاده به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: درس دیگر هشت سال دفاع مقدس درس ایمان، توکل و مقاومت بود، به این معنا که هرکس در مسیر هدف مقاومت، صبر و توکل به خدا داشته باشد، قطعا بزرگترین سرمایه و سلاح برای مقابله با دشمن را در اختیار داشته و پیروزی را به همراه خواهد داشت.

رئیس دیوان عدالت اداری، همچنین تبلور آیه شریفه «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» را در دفاع مقدس، درسی برای همه مسلمانان و آزادگان دانست و اظهار کرد: فراموش نکرده‌ایم که جوانان و نوجوانانی که به میدان می‌رفتند، هدفی جز نصرت خدا و دین او نداشتند و در این راه برایشان پیروزی یا شکست، احدی‌الحسنین بود. حقیقتا در دفاع مقدس این آیه شریفه تحقق یافت و امروز نیز باید با اعتقاد به این آیه در میدان مبارزه با دشمن حاضر شد.

منتظری ادامه داد: از آنجایی که امروز دشمن دریافته در میدان نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و جنگ و سلاح در برابر اراده این ملت کاربردی ندارد، با حربه فرهنگی وارد جنگ با نظام و انقلاب شده است.

وی افزود: متاسفانه امروز در دنیای اسلام و کشور خود شاهدیم که دشمن با تهاجم فرهنگی و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، شبیخون فرهنگی، اخلاق و فرهنگ ما را هدف قرار داده است.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه وظیفه دولت و نظام این است که مردم و جامعه را از فرهنگ‌های غلط و منحط صیانت کند، گفت: اگر امروز دلسوزان نظام تاکید می‌کنند که سایت‌های مستهجن و تمام آنچه که جنبه بدآموزی دارند، باید کنترل شود و نگذاریم که توده مردم در مسیر آسیب مسایل ضداخلاقی و بشری قرار گیرد، امری طبیعی و منطقی است.

وی ادامه داد: در صدد بیان وظایف دولت که در قانون اساسی تعریف شده، نیستم و تنها تاکید می‌کنم که به موجب قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی، مسئولیت صیانت جامعه و ملت را از آلوده شدن به مفاسد اخلاقی بر عهده‌ دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر این نکته که دولت صرفا مسئول تامین آب و برق و رفاهیات مادی مردم نیست، بلکه پیش از آنُ مسئول صیانت جامعه از فساد اخلاقی و مالی است، اضافه کرد: مردم انقلاب کردند و برای آن هزینه داده‌اند نه برای اینکه مسایل رفاهی آنان حل شود. هرچند دولت از وظایفش توجه به معیشت مردم است اما این به معنای این نیست که مسایل فرهنگی و شبیخون دشمن به اخلاق جامعه را نادیده بگیرد.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی مبتنی بر احکام نورانی است و اخلاق اولین پایه آن به حساب می‌آید زیرا هدف نهایی اسلام این است که مکارم اخلاق در جامه رشد و تحقق یابد.

منتظری ادامه داد: مسئولان فرهنگی و همه ما باید بدانیم که دشمن امروز با تمام توان برای جنگ و نبرد فرهنگی به میدان آمده و همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتیم، باید در این میدان نیز حضور یابیم و جوانان و فرزندان خود را آماده چنین نبردی کنیم تا بتوانند پیروز سنگر دفاع از اخلاق باشند و نصرت الهی بار دیگر تحقق یابد.

رییس دیوان عدالت اداری در پایان با شکر خداوند مبنی بر بهبودی و سلامت رهبری معظم انقلاب اظهار داشت: خدا را شاکریم که بر ما منت نهاد و رهبری معظم این نظام را به سلامت به دامن ملت برگرداند.

وی ادامه داد: طی هفته‌ای که مقام معظم رهبری در بیمارستان بستری بودند، شاهد همدلی همه مردم اعم از مسئولان، روحانیون، هنرمندان و اقشار مختلف ملت با ایشان بودیم. این پیوند ارزشمند میان ملت و رهبری سرمایه بسیار عظیمی است که ان شاء الله همچنان باقی خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز