خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

۴ شناگر جوان‌ایران بامداد فردا به آب‌های اینچئون می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۰۳۹

شناگران ایران از بامداد فردا سه شنبه در استخر مدرن مونهاک پارک تاء هوان با سایر شناگران رقابت می کنند. معماری این استخر شبیه به شناگری است که در حین شنا آب را می شکافد و حرکت می کند.

روز سوم شنای بازی های آسیایی اینچئون با حضور چهار شناگر ایران در دو ماده ۵۰ متر آزاد و ۲۰۰ متر قورباغه از ساعت ۰۹:۰۰ به وقت محلی(۰۳:۳۰ بامداد) آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، پس از گذشت دو روز از شنای بازی های آسیایی اینچئون از فردا سایر شناگران ایران هم رقابت خود را آغاز می کنند. در رقابت‌های فردا مسابقات ۵۰متر آزاد و ۲۰۰متر قورباغه با حضور شناگران ملی پوش ایران برگزار می شود.

آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی نخستین نمایندگان ایران در رقابت های فردا هستند. این دو شناگر در ماده ۵۰متر آزاد به آب می زنند. جلالی در دسته پنجم و میرزایی در دسته ششم رقابت خود را با حریفان آغاز می کنند. ماده شلوغ ۵۰متر آزاد با حضور ۴۲ شناگر صاحب سبک آسیا برگزار می شود و شناگران ایران امید دارند با ارایه یک نمایش خوب توانایی های خود را ثابت کنند.

آرشام میرزایی متولد ۱۳۷۴/۰۹ / ۰۱ از استان البرز است. این شناگر یک متر و ۹۰ سانتی با وزنی نزدیک به ۸۷ کیلو در اوج جوانی سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان در بارسلونا را دارد که همین موضوع می تواند روحیه خوبی به او بدهد. او در همان مسابقات توانست ۵۰متر را در ۲۴ ثانیه شنا کند و رکورد خوبی از خود به جای گذارد.

دیگر نماینده ایران در این ماده احمدرضا جلالی است. جلالی متولد ۱۳۷۱/۰۸ / ۱۲ است. این شناگر شیرازی با ۱۸۰سانت قد ووزن تقریبی ۸۵ کیلو تجربه حضور در مسابقات بازیه ای المپیک نوجوانان سال ۲۰۱۰ در سنگاپور را دارد. او در همان مسابقات با ثبت زمان ۲۴ثانیه و ۲۷ صدم ثانیه رکورد دار رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال ایران لقب گرفت.

دو نماینده دیگر ایران آریا نسیمی شاد و مهدی انصاری هیتند. این دو شناگر در خط اول دسته های دوم و سوم ماده ۲۰۰متر قورباغه صبح فردا با رقیبان به آب های اینچئون می زنند.

مهدی انصاری متولد ۰۷ / / ۱۳۷۳/۰۸ است. این شناگر جوان مراغه ای با ۱۹۱ سانتی متر قد و ۹۰کیلوگرم وزن قصد دارد تا در نخستین رویداد مهم بین المللی خود به آب بزند. انصاری که در اردوی تدارکاتی چندماه پیش برای اولین بار در یک رویداد بین المللی شرکت کرد در بازی های آسیایی امسال در چهار ماده رقابت خواهد کرد. این شناگر خوش آتیه در همان مسابقات مجارستان رکورد ملی ماده ۱۰۰متر پروانه را به نام خود ثبت کرد.

آخرین نماینده شنا ایران در رقابت های فردا آریا نسیمی شاد است. آریا متولد ۱۳۷۸/۸ / ۱۶ است. او که لقب جوانترین عضو کاروان ایران در این دوره از بازی های آسیایی را یدک می کشد قصد دارد با نمایش خوب خود شایستگی هایش را بار دیگر به نمایش گذارد. نسیمی شاد در رقابت های لیگ سال ۹۲ شگفتی ساز بود. او در آن مسابقات تقریبا تمامی رکوردهای رده سنی خود را در شنای قورباغه جابجا کرد. او رکورد دار ۵۰،۱۰۰ و ۲۰۰متر قورباغه در رده سنی زیر ۱۳-۱۴ سال، ۱۰۰ و ۲۰۰متر قورباغه در رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال است.

شناگران ایران از بامداد فردا(سه شنبه) در استخر مدرن مونهاک پارک تاء هوان با سایر شناگران رقابت می کنند. این استخر که اختصاصا برای این دوره از بازهای آسیایی آماده شده است دارای بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای تماشاگران است. معماری این استخر شبیه به شناگری است که در حین شنا آب را می شکافد و حرکت می کند. رقابت های رشته های آبی(شنا، شیرجه، واترپلو و شنای موزون) در این استادیوم برگزار می شود.

رکوردهای ماده ۵۰متر آزاد:

رکورد جهان: ۲۰٫۹۱ - “سزار سیلو” برزیلی در سال ۲۰۰۹

رکورد آسیا: ۲۱٫۸۸ - ” شیرنی شیورا” زاپنی در سال ۲۰۱۴

رکورد بازیهای آسیایی: ۲۳٫۳۷ - “لو ژیوو” چینی در سال ۲۰۱۰

رکورد ملی: ۲۳٫۲۱ - “پاشا وحدتی راد” قهرمانی جهان ایتالیا ۲۰۰۹

رکورد آرشام میرزایی۲۴٫۰۰ – مسابقات جهانی بارسلونا ۲۰۱۳

رکورد احمدرضا جلالی: ۲۴٫۰۲ - مسابقات اوپن تریکه ۲۰۱۲

رکوردهای ماده ۲۰۰متر قورباغه:

رکورد جهان: ۰۲٫۰۷٫۰۱ - “آکوهیرو یاماگوشی” ژاپنی در سال ۲۰۱۲

رکورد آسیا: ۰۲٫۰۷٫۰۱ - “آکوهیرو یاماگوشی” ژاپنی در سال ۲۰۱۲

رکورد بازیهای آسیایی: ۲٫۰۸٫۹۷ - “”کوسوکه کیتاجیما” ژاپنی در سال ۲۰۰۲

رکورد ملی: ۲٫۲۱٫۴۸ - “محمد علیرضایی” قهرمانی کشور کرواسی ۲۰۰۸

رکورد آریا نسیمی شاد: ۲٫۲۲٫۷۴ رقابتهای بین المللی دبی ۲۰۱۴

رکورد مهدی انصاری: ۲٫۲۸٫۱۰ لیگ شنا ایران ۱۳۹۲

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز